Vse je mogoče! Tudi izpeljati enduro dogodek v državi, ki že od nekdaj dirke za državno prvenstvo izvaja izključno v tujini.
Jaka Seles, tudi sam tekmovalec v državnem prvenstvu, je že na podelitvi priznanj moto športnikom za lansko leto oznanil, da enduro dirka v Sloveniji bo (novičko smo na Moto magazinu objavili decembra 2009), a je kljub vsem letakom in obvestilih v medijih do zadnjega dne ostajal dvom. Nekateri se dobro spomnite 'Enduro Weekenda Poček' leta 2003, ki je bil odpovedan le tri dni prej …
Skratka, dirka v Vipavski dolini je uspela. Ker je štela tako za državno prvenstvo in za Pokal Ajdovščine (za voznike brez dikaških licenc) kot tudi za evropsko regijsko prvenstvo Alpe Adria ter državna prvenstva Hrvaške, Madžarske in Avstrije, se je na dirko prijavilo kar 232 tekmovalcev. Ti smo bili nastanjeni v dovolj veliki industrijski coni, poskrbljeno je bilo za tuše, stranišča, pranje motociklov, celo nad zmago Slovenske nad Alžirsko ekipo so se lahko veselili gledalci, medtem ko so enduraši vsake toliko pripeljali mimo v drugi, dobrih 50 kilometrov dolg krog.
Po štartu je trasa najprej vodila preko ne prezahtevne endurokros proge (gume, hlodi, zasuti avtomobili …), sledil je časovni special, potem pa makdami, jarki, gozdne poti, vmes nekaj malega ceste, pa izjemno zahteven vzpon, ki so ga tekmovalci poimenovali kar Erzberg. Tega so sami prevozili le najboljši, sicer brez pomoči gledalcev ni šlo. Drugo merjenje časa je potekalo na prirejeni motokros stezi, nakar je odlično označena trasa preko razgibanega terena (kanali pod viaduktom in stopnice so bili odlična popestritev) dirkače vodila nazaj do diskoteke Vertigo v industrijski coni. Oba dneva so morali tekmovalci odpeljati po dva kroga, v soboto zvečer pa so se licencirani vozniki preizkusili še na merjenju časa na endurokros pisti. Merjenje časov je opravila hrvaška ekipa Speed Racing Team, ki je prireditev označila za eno izmed boljših v zgodovini njihovega dela!
Uro po zaključku dirke so bili označevalni trakovi že odstranjeni, ceste pometene in domačini so si lahko oddahnili po hrupnem vikendu. Sprehajalci, lovci in kmetje – poti so zdaj spet vaše. Velja pa opomniti vse enduraše, da se ne bi slučajno zdaj hodili vozit tam naokrog, ker morda kdo od domačinov prihodnje leto ne bo več dovolil dirke mimo lastne brajde. Jaka z ekipo, se vidimo v 2011!
Miran Stanovnik, dirkač
Dirka je poleg športne plati dokazala, da to ni noben bavbav in da tudi razvita in okoljevarstvena Evropa lahko sprejme take dirke in mislim, da je to je pozitivno tako za lokalno prebivalstvo kot tudi za razvoj tega športa v Sloveniji. Taka dirka mi sicer ni ravno pisana na kožo da bi lahko zmagal, je pa odličen trening in če bo prihodnje leto zopet organizirana, se je zagotovo udeležim.
Jaka Seles, organizator
Delo se je pričelo že pol leta nazaj in od takrat sta Vesna in Tanja vsak dan delali na tem projektu. Velika zahvala gre občini Ajdovščina in pristojnim uradom, saj nam nikjer niso zapirali vrat. Zbrali smo kar 172 dovoljenj od lastnikov zemljišč, pri izvedbi dirke pa je sodelovalo preko 70 ljudi. Pogoji so bili odlični, ravno tako ni bilo nobenih nesreč in mislim da ni razloga, da ne bi dirke naslednje leto ponovili.
Rezultati
DP E1
1. Janez Jordan (KTM)
2. Mitja Birsa (Yamaha)
3. Aleš Vrhovc (KTM)
4. Tomaž Podvratnik (KTM)
5. Gašper Knific (Husqvarna)
DP E2
1. Miha Sprinčnik (KTM)
2. Robert Kofol (KTM)
3. Anže Blejc (Yamaha)
4. Toni Podobnik (KTM)
5. Gregor Fabijan (Yamaha)
DP E3
1. Miha Špindler (KTM)
2. Sebastijan Štubelj (TM)
3. Jaka Seles (KTM)
4. David Tepuš (KTM)
5. Patrik Fabijan (KTM)
DP Veteran
1. Silvin Vesenjak (KTM)
2. Darko Sprinčnik (KTM)
3. Darko Klemenčič (Yamaha)
4. Miran Reberc (KTM)
5. Miro Mišič (KTM)
Pokal Ajdovščina
1. Uroš Bucaj (KTM)
2. Gregor Milošič (KTM)
3. Luka Sprinčnik (KTM)
4. Damjan Švajcner Butinar (Husqvarna)
5. Marko Berginc (KTM)
Alpe Adria - E1
Alpe Adria - E2Alpe Adria - Junior
Pokal Sava*Na strani in pol je poročilo z dirke objavljeno tudi v Avto magazinu št. 13/2010, ki izide 17. 6. 2010.
Matevž Hribar
foto: Matevž Hribar, Matevž Vogrin - Hrustk
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj