Analiza dirke, MotoGPHat Trick Bagniaie v Avstriji

Po pričakovanjih je zadnja dirka prvenstva MotoGP za Veliko nagrado Avstrije minila v znamenju Ducatijevih dirkačev. Quartararo je zmago zapravil na kvalifikacijah.

Hat Trick Bagniaie v Avstriji (foto: Profimedia) Profimedia
23. 8. 2022

Od osmih dirk, ki smo jih v zadnjih letih videli na tem dirkališču, so na šestih dirkah zmagali Ducatijevi vozniki, dvakrat pa je slavil domači KTM. Japonski proizvajalci v razredu MotoGP še nimajo zmage v Spielbergu, razmerje gre predvsem na račun konfiguracije steze, saj to dirkališče z dolgimi ravninami in močnim zaviranjem velja za tako imenovano »stop & go« dirkališče, kjer do izraza pride predvsem moč motorja. 

Konfiguracija proge je pač kot nalašč za Ducatija

Močna pospeševanja in velike končne hitrosti so zadnja leta predvsem domena Ducatija, zato je po sobotnih kvalifikacijah kar pet Ducatijevih dirkačev začelo nedeljsko dirko iz prvih dveh štartnih vrst. Iz najboljšega štartnega položaja je začel Enea Bastianini, ki pa v dirki žal ni imel sreče. Na štartu je Bastianini ostal zadaj, potem pa je želel preveč in storil napako. Zaradi bizarne in malokrat videne težave je pred koncem odstopil.

Preberite še: MotoGP: Marquez razkril razloge za Hondino krizo

V dirki je zapeljal preko betonskega robnika, ko pa je potegnil krmilo, da bi motor vrnil nazaj na stezo, je z prvim kolesom tako nesrečno zapel ob rob dirkaškega robnika, da je, kot se je izkazalo po končani analizi, odlomilo rob prednjega platišča. Zaradi dela prvega platišča, ki je odletelo s kolesa, je počasi pričela spuščati prednja pnevmatika in Bastianinijeve dirke je bilo predčasno konec. 

Dirko je takoj v uvodnih krogih tako povedel Bastianinijev rojak in tovarniški dirkač Ducatija, Francesco Bagniaia, ki vodstva do konca ni več spustil iz rok. Bagniaia je zmagal že tretjič zapored in pokazal, da je v drugi polovici letošnje sezone v izjemni formi, in da boja za naslov prvaka s Quartararojem ne misli kar tako spustiti iz rok. Quartararo v prvenstvu sicer še vedno vodi, a njegova prednost sedaj iz dirke v dirko kopni. 

Quartararo je dirko izgubil na kvalifikacijah

Francoz je v Spielbergu sicer opravil delo za čisto petico, saj je odpeljal eno svojih najboljših dirk. Vozil je hitro in brez napake, brezkompromisno prehiteval in zaključil na drugem mestu, kar je v Avstriji tako zanj kot za Yamaho zares izjemen rezultat. Ob koncu dirke je bil Quartararo tudi hitrejši od Bagniaie in kot je sam povedal, bi se morda lahko potegoval celo za zmago, a mu je ponovno zmanjkalo časa. 

Tudi tokrat je šla zmaga po vodi, zaradi slabih kvalifikacij v soboto. Svetovni prvak je namreč štartal iz druge štartne vrste in prehitevanje dirkačev pred njim mu je v začetku dirke vzelo preveč časa, do takrat pa je Bagniaia bil že predaleč. Tretje mesto je tokrat pripadlo še drugemu tovarniškemu dirkaču Ducatija. Avstralec Jack Miller je večino dirke vozil drugi, a je ponovno preveč obrabil svoje gume in je na koncu drugo stopničko moral predati Quartararoju, ki ga je drzno prehitel v šikani, ki je letošnja novost na tem dirkališču. 

Osmoljenca dirke sta voznika Pramac Ducatija

Med tiste, ki so na dirki presenetili gre prišteti še italijana Luco Marinija, ki je osvojil najboljši rezultat kariere in zaključil na 4. mestu, med osmoljence pa zagotovo tudi oba dirkača moštva Pramac Ducati. Francoz Johan Zarco je bil na vseh treningih in celotni vikend med najhitrejšimi, a v dirki ni igral vidne vloge, njegov moštveni kolega Jorge Martin pa je dirkal precej bolje in se do zadnjega kroga celo potegoval za stopničke, a je v zadnjih metrih dirke pri prehitevanju Millerja za tretje mesto, storil napako in v prvem zavoju po koncu ravnine padel. Miller je imel tam srečo, da v peseku nista končala oba. 

Je pa v pesku ob začetku dirke spet zaključil suzukijev dirkač Joan Mir, ki si je polomil gleženj in je zato njegov nastop na naslednji dirki sezone v Misanu še pod vprašajem.

Tako Martin kot Bastianini sta pustila po dirkašem vikendu mešan vtis. Bastianini je bil najhitrejši na kvalifikacijah, a prvega štartnega mesta ni uspel pretvorit v dober rezultat v dirki, podobno pa se je godilo špancu Martinu. Odlično dirko je vozil vse do zadnjega kroga. Dobro je napredoval v dirki in na koncu že napadal tovarniškega dirkača Millerja. Končal bi na tretjem mestu, če tik pred koncem nebi zdrsnil in padel. Pri Ducatiju imajo tako ponovno težko nalogo. Med Martinom in Bastianinijem se morajo odločiti, koga povabiti v tovarniško ekipo naslednje leto, saj Jack Miller za sezono 2023 odhaja v moštvo KTM-a.

Govorice o prestopih so se začele

Dirkaški vikend v Avstriji je minil v znamenju novic in govoric o prestopih. Pol Espargaro je potrdil, da se v naslednji sezoni seli v poltovarniško ekipo KTM-a. Moštvo Tech3 bo namreč nastopalo z motocikli pod oznako GAS-GAS, no tja pa bi se lahko preselil tudi portugalec Olivera, saj ekipo očitno zapušča Raul Fernandez, ki z motociklom ni zadovoljen. Pri KTM-u ne skrivajo, da tudi sami niso zadovoljni z rezultati Fernandeza, zato se njihov sodelovanje v obojestransko olajšanje pač končuje.

Suzukijev voznik Alex Rins se naslednje leto seli v moštvo LCR Honde, tudi drugi dirkač modrih pa naj bi v sezoni 2023 vozil Hondo. Joan Mir bo, kot vse kaže, že v Misanu objavil svoje sodelovanje s tovarniško ekipo Repsol Honde za vsaj naslednji dve leti. V taboru in garaži slednjih se je ta konec tedna mudil končno spet tudi Marc Marquez. Večkratni prvak tokrat še ni dirkal, ampak je prišel predvsem pozdravit svoje moštvo in zbranim novinarjem povedal, da dobro okreva in da z nestrpnostjo čaka, kdaj bo spet sedel na dirkalni motocikel.

»Tokrat ne bomo ponovili napake in ne bomo hiteli. Prva naloga je, da se rama po operaciji dobro zaceli, potem pa bom spet sedel na motor. Ne vem, kdaj bo to, a sam že vneto treniram. Želim si, da bi lahko odpeljal zadnji dve dirki letošnje sezone, da vidim v kakšnem stanju sem in kakšen je moj motor, a če rama ne bo nared, potem pač ne,« je povedal nekdanji svetovni prvak, ki z iskricami v očeh razlaga, da želja po dirkanju v njem še gori, a da ga še vedno zanimajo le prva mesta in jasno vnovičen naslov prvaka v naslednji sezoni.

Tekst: Peter Feguš