Intervju: Erik Eggens, menedžer ekipe Monster Energy Yamaha

16. 8. 2018 | Jaka Završan
Deli
Intervju: Erik Eggens, menedžer ekipe Monster Energy Yamaha (foto: Monster Energy)
Monster Energy

Dirkaški boksi Eggensu že več kot 40 let predstavljajo dom, nekoč kot profesionalnemu dirkaču, danes pa kot menedžerju Yamahine tovarniške ekipe za svetovno prvenstvo v motokrosu.

Najverjetneje je bila upokojitev za vas kar velik šok. Kako ste doživljali vse skupaj?

Kar nekaj časa sem potreboval, da sem se na spremembo dokončno navadil, a sem takoj po upokojitvi občutil nekakšno lagodje, saj sem vedel, da mi od zdaj ne bo treba tako trdo trenirati in se gnati. Zagotovo sem vse skupaj lažje preživel tudi zato, ker se od motociklov in dirkanja še zdaj nisem čisto umaknil. Po resnici povedano, sem zelo vesel in srečen, da je moje delo povezano s stvarjo, ki jo imam zelo rad in s katero se skoraj ukvarjam že od otroštva.  

Od tega, da ste morali na dirkah skrbeti le zase, imate zdaj veliko več odgovornosti.

Preden sem postal profesionalni voznik, sem bil prav jaz tisti, ki je bil odgovoren za vse. Sam sem si pripravljal motocikel, iskal sponzorje in obenem še skrbel za stike z javnostjo, kar me je na tem področju zagotovo vsaj malo utrdilo. Vem, da se je do danes veliko stvari spremenilo, a cilj vsake ekipe še vedno ostaja enak.

Voznike in njihove potrebe razumete, saj ste tudi sami občutili slavo, padce in bolečine zaradi poškodb. To je zagotovo prednost, kajne?

Da, ampak treba se je zavedati, kaj lahko storiš in ali lahko kaj spremeniš. Pretehtati moramo vse možnosti in se vprašati, ali so določene spremembe dobre ne samo za trenutno stanje, ampak tudi za prihodnost atleta in ekipe. Gre za proces. Dostikrat, kadar se pogovarjaš z voznikom ali ekipo, obstaja razlog, da se nekatere stvari niso odvrtele tako, kot bi se morale. Neumno bi bilo nadaljevati, ne da bi razmišljali, kaj lahko spremenimo. Če poskusimo – in še vedno ne deluje – ne moremo nadaljevati. Mogoče ima dirkač drugačno vizijo. Lahko smo podcenili ali precenili njegove sposobnosti, predanost in motivacijo. Rezultati so črno-beli, čeprav je pri njih več dejavnikov, ki vplivajo na to, da voznik osvoji prvo ali drugo mesto. Zagotoviti moramo, da je naša struktura stabilna in je del našega načrta. Če sta ekipa in program dobra, bi to dirkaču moralo ustrezati.

Vsi dobro vemo, da tekmovalcu vrhunec kariere predstavljajo zmage. Kaj pa vam (v trenutni službi) pomeni največje zadovoljstvo?

Zagotovo je najboljša stvar videti napredek pri voznikih pod našim okriljem. Čeprav na dirki ob koncu dneva šteje le rezultat, je za tem še ogromno drugih stvari, saj lahko z dobro dirko dobimo priznanje, da se vse skupaj v ekipi pomika v pravo smer. Omenil bi tudi to, da smo pred tremi ali štirimi leti videli, da v boksih ni toliko ‘modrih’, kot bi si želeli. S časom se je to spremenilo, prav tako pa se na Yamahah pojavlja vedno več voznikov na javnih stezah, kar mi zagotovo veliko pomeni.


Foto: Monster Energy 

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol