Po letošnjem največjem motokrosističnem dogodku, Pokalu narodov, je v Maggiori potekalo testiranje Yamah voznikov iz MX2 in MXGP razreda. Testa se je udeležil tudi mladi slovenski up, Jan Pancar, ki je tudi sam letos zastopal slovensko reprezentanco in se na krstnem nastopu na tako visoki ravni zelo izkazal. Pred kratkim smo govorili z njim in izvedeli par zanimivih informacij s testa.
Namen testa je bil, da vozniki poizkusijo motocikle motokros zvezd, kot so Febvre, Van Horebeek, Paturel, Van Donnick in Tonkov ravno takšne, kot jih vozijo oni. Nič na motociklu ni bilo možno nastaviti po lastnih željah voznikov. Pogoji na progi so bili zelo podobni pogojem iz Pokala narodov, zato sem lahko čase krogov s tovarniškimi motocikli, primerjal s svojimi s standardnim motociklom, je povedal Jan.
Najprej sem poizkusil YZ250F motocikla od Kemea Yamaha Official MX Team-a (Benoit Paturel, Brent Van Donnick). Motocikla sta si bila zelo podobna, presenetila me je moč, ki jo razvijeta motorja. Vzmetenje je bilo zame pretrdo. Bolje sem se počutil na motociklu Benoita Paturela, saj je moja teža bolj podobna njegovi, kot Brentovi. Svoj čas s tekme sem uspel popraviti za dve sekundi. Nato sem poizkusil še motor Aleksandra Tonkova, zaradi še tršega vzmetenja, se na motociklu nisem najbolje počutil. Motor je bil močnejši v območju višjih vrtljajev, posledično pa je nekaj moči izgubil na območju nižjih in srednjih obratov. Pohvalil bi zavore vseh treh motociklov, saj so delovale izjemno. Z 250 kubičnimi motocikli sem poizkusil tudi starte. Kljub temu, da sem pričakoval brutalno moč motorja, me je kar štirikrat zapored iz rampe dvignilo na zadnje kolo.
Po premoru sem imel možnost preizkusiti še 450 kubična stroja Romaina Febvreja in Jeremyja Van Horebeeka. Sama motocikla sta si različna. Van Horebeek ima zelo agresiven motor s poudarkom v spodnjem in srednjem območju vrtljajev. Zelo močan je tudi Febvrejev motor, a se veliko nežneje odziva na dodajanje plina. Vzmetenje je bilo na obeh motociklih po pričakovanjih trdo. Zavore pa so kot na 250 kubičnih motociklih, delovale odlično. Oba na sedežu uporabljata zagozdo, ki pomaga pri agresivnem pospeševanju (Van Horebeek ima zagozdo izrazito naprej proti krmilu, tako, da sploh nisem našel pravega občutka v ovinkih). Omenil pa bi še posebnost na Febvrejevem motociklu. Krmilo ima nagnjeno zelo nazaj proti sedežu. To omogoča večjo vodljivost v zavojih, a s tako nastavitvijo za samo vožnjo stoje, porabljaš veliko več moči.
Sam sem mnenja, da so tovarniški motocikli YZ250F in YZ450F za povprečnega voznika nevozni. Navdušujejo z veliko motorno močjo. Vzmetenje, ki je zelo trdo, omogoča zelo hitro vožnjo, ampak pri tem porabiš veliko več moči, kar je za povprečnega voznika prenaporno. Motocikli so narejeni za čim hitrejšo vožnjo. To od voznika zahteva ogromno fizične moči in tehničnega znanja, se je o testu razgovoril Jan Pancar, letošnji državni prvak v razredu MX 2.
Jaka Završan
Foto: Yamaha
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj