Le s to besedo lahko opišemo, kaj smo doživljali ob razpletu sezone v kraljevem razredu MotoGP. Še dirko pred koncem je kazalo, da je prvenstvo odločeno v prid Rossiju, a na koncu so se veselili v taboru novega svetovnega prvaka Nickyja Haydna.
A to ni bilo edino presenečenje zadnje dirke. Si morete predstavljati, da pride na zadnjo dirko Troy Bayliss, ki je sicer svetovni prvak v dirkah superbike, in kot nadomestek poškodovanega Seteja Gibernaua (ta se je mimogrede tudi uradno poslovil od dirk) doseže drugi najhitrejši čas na kvalifikacijah, potem pa na nedeljski dirki vodi od starta do cilja? !
Avstralec je priznal, da si česa takega ne bi upal misliti niti v sanjah. »Hotel sem v miru in v družinskem krogu spiti kakšno pivo, ležati na kavču in malce odmisliti dirke, pa pozvoni telefon. ’Ali lahko prideš na zadnjo dirko’, so me spraševali, ’gre nam za vsako točko’, je še dejal šef Ducatijeve ekipe. Seveda take ponudbe nisem mogel zavrniti, saj sva prav z Lorisom Capirossijem začela projekt Desmosedici leta 2002 pa tudi steza v Valencii mi je zelo všeč.«
Troy je s seboj na dirko pripeljal tudi tri tesne sodelavce in skupaj so korak za korakom prišli do pravljičnega rezultata. Zmagati na zadnji dirki v zgodovini 990-kubičnih motociklov MotoGP je fantastičen in neponovljiv dosežek. Bayliss je dodal, da kljub temu ostaja na dirkah superbike, kjer se odlično počuti, in bo svoje mesto v MotoGP prepustil mlajšim voznikom.
Prava živčna vojna pa se je odvijala za vodilnima Ducatijema. Američan Nicky Hayden je pred to dirko namreč teoretično še imel možnosti za osvojitev naslova. A spomin na predzadnjo dirko v Estorilu je bil še kako svež in boleč, kjer ga je moštveni kolega Dani Pedrosa podrl in mu močno otežil delo v boju za naslov prvaka.
Sama statistika posameznih krogov in štirih vmesnih časov pa pokaže zanimivo sliko. Vsi vodilni so najhitrejše čase dosegli v tretjem krogu. Med njimi Nicky celo največjo končno hitrost 313, 8 kilometra na uro. To je pomenilo, da so po dveh krogih pazljive vožnje (gume še niso bile ogrete) prvi trije močno pritisnili na plin. Rossi je ta tempo obdržal tudi v četrtem krogu, v petem krogu in drugem zaporednem ovinku pa mu je zdrsnila sprednja guma in skupaj z Yamaho M1 sta končala v pesku. Rossijevi navijači na tribunah so obnemeli, Haydnovi ponoreli. A Valentino je tudi tokrat dokazal, kako velik šampion je. Namesto da bi se zjokal in tarnal nad svojo usodo, je pobral dirkalnik in do konca odpeljal dirko, ali bolje rečeno lov za točkami. Ciljno črto je prepeljal kot trinajsti, Hayden kot tretji.
Matematika je pokazala zanimivo zgodbo. Če v Herezu ne bi Rossija v zadnjih metrih ugnal mladi Hondin voznik Toni Elias in mu odškrtnil pet točk, bi bil danes Rossi ponovno svetovni prvak. Torej sta lahko Honda in Nicky Hayden neskončno hvaležna za tisto senzacionalno zmago razigranega mladeniča. A MotoGP se ne ustavlja, že v torek so bila na vrsti prva testiranja novih 800-kubičnih dirkalnikov.
Pred zadnjo dirko so bili znani tudi nekateri prestopi dirkačev. Sedaj že lahko potrdimo, da bosta pri Ducatiju vozila Loris Capirossi in Casey Stoner, pri Kawasakiju Randy De Puniet in Olivier Jacque, pri Tech3 Yamahi, ki bodo edini vozili na gumah Dunlop, Makoto Tamada in Sylvain Guintoli, pri Konica Minolti bo vozil Shinya Nakano, s tem da se dogovarjajo še za enega voznika. Vrača se tudi Alex Barros, ki bo sedel na Pramac D’antin Ducatiju.
Da je dirkanje tudi zabava, so nas spomnili pri Red Bullu, saj sta se v torek po dirki med seboj pomerila Suzukijev voznik John Hopkins v F1 Toro Rosso in Vitantonio Liuzzi. Ta je dirkalnik za MotoGP označil za pošast, ’Hopper’ pa ni mogel prehvaliti zavor na dirkalniku za F1.
Ekskluzivno intervju z Nickyjem Haydnom
Z novim svetovnim prvakom smo se pogovarjali takoj po dirki, tako da lahko izveste vse o njegovih vtisih iz ’prve roke’.
Najprej čestitke. Kako je biti svetovni prvak v kraljevem razredu?
Noro, človek, sploh ne morem verjeti. To je noro. Ko posvetiš vse svoje življenje enemu samemu cilju in ga dosežeš, je to izjemen občutek. Dirkam od desetega leta in vse, kar sem počel, je bilo le to, dirkanje. Sedaj so poplačani vsi treningi, tudi ko sem v snežnem metežu treniral na ’dirt track’ stezi za našo hišo. Rad bi se zahvalil mehanikom, ki so trdo delali in niso izgubili motivacije po zadnji dirki, moji družini, dobremu bogu in vsem v mojem mestecu Owensboro, kjer zdajle zagotovo noro žurajo.
Boste obdržali številko 69 ali jo boste zamenjali s številko najboljšega na svetu, 1?
Stara številka 69, s katero je dirkal moj oče, gre nedvomno dol, številka ena pa je le posebna in jo bom s ponosom nosil.
Kako ste živeli po dirki v Estorilu?
Ko je zmagal Toni Elias, sem vedel, da lahko osvojim naslov prvaka. To je bilo zame znamenje. Rekel sem si tudi, to je moje leto, moram zmagati! Pred to dirko me je veliko ljudi odpisalo, potem pa so me začeli spodbujati.
Je Honda izdala kakšen moštveni ukaz?
Ne, tudi na zadnji dirki ni bilo ukazov, res pa je, da sva se z Danijem pogovorila. Rekel mi je, da mi bo pomagal, jaz pa sem mu odvrnil, da mu bom uslugo zagotovo vrnil. Na dirki me je potem spustil naprej.
Ali je bil Valentino Rossi pod pritiskom, se je zlomil?
Ne morem govoriti zanj, a gotovo je, da si pred tako pomembno dirko malce živčen. Ne vem, če temu lahko rečemo pritisk, dejstvo pa je, da ta steza kaznuje vsako napako. Sam sem tudi danes dokazal, da znam voziti pod pritiskom, čeprav so mnogi trdili nasprotno. Svojo velikost pa je Rossi dokazal tudi po dirki, ko mi je čestital. Tega so sposobni le najboljši in največji ljudje.
Kje je bil za vas najtežji trenutek sezone?
Uh, Motegi in Brno. Tam nam kar ni in ni šlo pa težave s sklopko smo imeli. Potem smo malce spustili vklop omejevalnika vrtljajev in namestili močnejše lamele. Kljub težavam nisem obupal in sem se bojeval za vsako točko. V Avstraliji sem se prebil z 19. na peto mesto. Veste, kako velik rezultat je to, pa tega nihče ni opazil.
Kdaj ste spoznali, da ste novi svetovni prvak?
Ko sem se v zadnjem krogu približeval cilju, sem si dejal: Če je ekipa na zidu, sem prvak, in ko sem jih po zadnjem ovinku zagledal, so se mi ulile solze. Dirka je bila namreč skrajno napeta. Potem ko je Rossi padel, so mi pokazali tablo P3 OK (da lahko ohranim tretje mesto). Toda potem ko je Rossi začel prehitevati tekmece in so mi sporočali, na katerem mestu je in da se nevarno bliža, mi je postalo vroče. In sem si mislil: Pa ne, saj ni mogoče. Ali ta človek kdaj odneha?
*Nicky je aktiven tudi na dobrodelnem področju, kjer s prodajo zapestnice ’chasin a dream’ ves izkupiček od prodaje namenja bolnim otrokom v fundaciji Make a Wish foundation. Več o tem na www.nickyhayden.com.
Rezultati
Končni vrstni red med dirkači:
1. Nicky Hayden – 252 točk (ZDA, Honda),
2. Valentino Rossi – 247 točk (ITA, Yamaha),
3. Loris Capirossi – 229 točk (ITA, Ducati),
4. Marco Melandri – 228 točk (ITA, Honda),
5. Dani Pdrosa – 215 točk (ŠPA, Honda) . . uvrščenih je bilo 22 dirkačev.
Končni vrstni red med konstruktorji:
1. Honda,
2. Yamaha,
3. Ducati,
4. Suzuki,
5. KR211V,
6. Kawasaki,
7. Ilmor X3
Razultati prvega testiranja v Valenciji za sezono 2007:
MotoGP 2006 (990-kubični):
1. Rossi 1:32, 7 (27 krogov)
2. Elias 1:32, 7 (87)
3. Melandri 1:32, 9 (67)
4. Barros 1:33, 6 (61)
MotoGP 2007 (800-kubični):
1. Rossi 1:33, 10 (43)
2. Capirossi 1:33, 11 (53)
3. Hopkins 1:33, 14 (29)
4. Vermeulen 1:33, 18 (40)
5. Pedrosa 1:33, 21 (73)
6. Stoner 1:33, 41 (77)
7. Hayden 1:33, 66 (87)
8. McWilliams 1:35, 8 (38)
9. Pitt 1:36, 6 (21)
Peter Kavčič
Novo na Metroplay: O življenju rock zvezdnika s Slovencem, ki z legendarnimi glasbenimi skupinami nastopa po največjih odrih na svetu