Moto GP Valencia: Neverjetno

9. 11. 2006 | Peter Kavčič
Deli
Moto GP Valencia: Neverjetno

Le s to bese­do lahko opi­še­mo, kaj smo doživ­lja­li ob raz­ple­tu sezo­ne v kra­lje­vem raz­re­du MotoGP. Še dirko pred kon­cem je kaza­lo, da je prven­stvo odlo­če­no v prid Rossiju, a na koncu so se vese­li­li v tabo­ru nove­ga sve­to­vne­ga prva­ka Nickyja Haydna.

A to ni bilo edino pre­se­ne­če­nje zadnje dirke. Si more­te pred­stav­lja­ti, da pride na zadnjo dirko Troy Bayliss, ki je sicer sve­to­vni prvak v dir­kah super­bi­ke, in kot nado­me­stek poško­do­va­ne­ga Seteja Gibernaua (ta se je mimo­gre­de tudi urad­no poslo­vil od dirk) dose­že drugi naj­hi­trej­ši čas na kva­li­fi­ka­ci­jah, potem pa na nedelj­ski dirki vodi od star­ta do cilja? !

Avstralec je pri­znal, da si česa take­ga ne bi upal mis­li­ti niti v sanjah. »Hotel sem v miru in v dru­žin­skem krogu spiti kakš­no pivo, leža­ti na kavču in malce odmis­li­ti dirke, pa pozvo­ni tele­fon. ’Ali lahko pri­deš na zadnjo dirko’, so me spra­še­va­li, ’gre nam za vsako točko’, je še dejal šef Ducatijeve ekipe. Seveda take ponud­be nisem mogel zavr­ni­ti, saj sva prav z Lorisom Capirossijem zače­la pro­jekt Desmosedici leta 2002 pa tudi steza v Valencii mi je zelo všeč.«

Troy je s seboj na dirko pri­pe­ljal tudi tri tesne sode­lav­ce in sku­paj so korak za kora­kom pri­šli do prav­ljič­ne­ga rezul­ta­ta. Zmagati na zadnji dirki v zgo­do­vi­ni 990-kubičnih moto­ci­klov MotoGP je fan­ta­sti­čen in nepo­nov­ljiv dose­žek. Bayliss je dodal, da kljub temu osta­ja na dir­kah super­bi­ke, kjer se odlič­no poču­ti, in bo svoje mesto v MotoGP pre­pu­stil mlaj­šim voz­ni­kom.

Prava živč­na vojna pa se je odvi­ja­la za vodil­ni­ma Ducatijema. Američan Nicky Hayden je pred to dirko namreč teo­re­tič­no še imel mož­no­sti za osvo­ji­tev naslo­va. A spo­min na pred­za­dnjo dirko v Estorilu je bil še kako svež in boleč, kjer ga je moštve­ni kole­ga Dani Pedrosa podrl in mu močno ote­žil delo v boju za naslov prva­ka.

Sama sta­ti­sti­ka posa­mez­nih kro­gov in šti­rih vmes­nih časov pa poka­že zani­mi­vo sliko. Vsi vodil­ni so naj­hi­trej­še čase dose­gli v tret­jem krogu. Med njimi Nicky celo naj­več­jo konč­no hitrost 313, 8 kilo­me­tra na uro. To je pome­ni­lo, da so po dveh kro­gih paz­lji­ve vož­nje (gume še niso bile ogre­te) prvi trije močno pri­tis­ni­li na plin. Rossi je ta tempo obdr­žal tudi v četr­tem krogu, v petem krogu in dru­gem zapo­red­nem ovin­ku pa mu je zdrs­ni­la spre­dnja guma in sku­paj z Yamaho M1 sta kon­ča­la v pesku. Rossijevi navi­ja­či na tri­bu­nah so obne­me­li, Haydnovi pono­re­li. A Valentino je tudi tokrat doka­zal, kako velik šam­pi­on je. Namesto da bi se zjo­kal in tar­nal nad svojo usodo, je pobral dir­kal­nik in do konca odpe­ljal dirko, ali bolje reče­no lov za toč­ka­mi. Ciljno črto je pre­pe­ljal kot tri­naj­sti, Hayden kot tret­ji.

Matematika je poka­za­la zani­mi­vo zgod­bo. Če v Herezu ne bi Rossija v zadnjih metrih ugnal mladi Hondin voz­nik Toni Elias in mu odškrt­nil pet točk, bi bil danes Rossi ponov­no sve­to­vni prvak. Torej sta lahko Honda in Nicky Hayden neskonč­no hva­lež­na za tisto sen­za­ci­o­nal­no zmago raz­ig­ra­ne­ga mla­de­ni­ča. A MotoGP se ne ustav­lja, že v torek so bila na vrsti prva testi­ra­nja novih 800-kubičnih dir­kal­ni­kov.

Pred zadnjo dirko so bili znani tudi neka­te­ri pre­sto­pi dir­ka­čev. Sedaj že lahko potr­di­mo, da bosta pri Ducatiju vozi­la Loris Capirossi in Casey Stoner, pri Kawasakiju Randy De Puniet in Olivier Jacque, pri Tech3 Yamahi, ki bodo edini vozi­li na gumah Dunlop, Makoto Tamada in Sylvain Guintoli, pri Konica Minolti bo vozil Shinya Nakano, s tem da se dogo­var­ja­jo še za enega voz­ni­ka. Vrača se tudi Alex Barros, ki bo sedel na Pramac D’antin Ducatiju.

Da je dir­ka­nje tudi zaba­va, so nas spom­ni­li pri Red Bullu, saj sta se v torek po dirki med seboj pome­ri­la Suzukijev voz­nik John Hopkins v F1 Toro Rosso in Vitantonio Liuzzi. Ta je dir­kal­nik za MotoGP ozna­čil za pošast, ’Hopper’ pa ni mogel pre­hva­li­ti zavor na dir­kal­ni­ku za F1.

Ekskluzivno intervju z Nickyjem Haydnom

Z novim sve­to­vnim prva­kom smo se pogo­var­ja­li takoj po dirki, tako da lahko izve­ste vse o nje­go­vih vti­sih iz ’prve roke’.

Najprej čestit­ke. Kako je biti sve­to­vni prvak v kra­lje­vem raz­re­du?

Noro, člo­vek, sploh ne morem ver­je­ti. To je noro. Ko posve­tiš vse svoje živ­lje­nje enemu same­mu cilju in ga dose­žeš, je to izje­men obču­tek. Dirkam od dese­te­ga leta in vse, kar sem počel, je bilo le to, dir­ka­nje. Sedaj so popla­ča­ni vsi tre­nin­gi, tudi ko sem v snež­nem mete­žu tre­ni­ral na ’dirt track’ stezi za našo hišo. Rad bi se zahva­lil meha­ni­kom, ki so trdo dela­li in niso izgu­bi­li moti­va­ci­je po zadnji dirki, moji dru­ži­ni, dobre­mu bogu in vsem v mojem meste­cu Owensboro, kjer zdaj­le zago­to­vo noro žura­jo.

Boste obdr­ža­li šte­vil­ko 69 ali jo boste zame­nja­li s šte­vil­ko naj­bolj­še­ga na svetu, 1?

Stara šte­vil­ka 69, s kate­ro je dir­kal moj oče, gre nedvo­mno dol, šte­vil­ka ena pa je le poseb­na in jo bom s pono­som nosil.

Kako ste žive­li po dirki v Estorilu?

Ko je zma­gal Toni Elias, sem vedel, da lahko osvo­jim naslov prva­ka. To je bilo zame zna­me­nje. Rekel sem si tudi, to je moje leto, moram zma­ga­ti! Pred to dirko me je veli­ko ljudi odpi­sa­lo, potem pa so me zače­li spod­bu­ja­ti.

Je Honda izda­la kak­šen moštve­ni ukaz?

Ne, tudi na zadnji dirki ni bilo uka­zov, res pa je, da sva se z Danijem pogo­vo­ri­la. Rekel mi je, da mi bo poma­gal, jaz pa sem mu odvr­nil, da mu bom uslu­go zago­to­vo vrnil. Na dirki me je potem spu­stil naprej.

Ali je bil Valentino Rossi pod pri­ti­skom, se je zlo­mil?

Ne morem govo­ri­ti zanj, a goto­vo je, da si pred tako pomemb­no dirko malce živ­čen. Ne vem, če temu lahko reče­mo pri­tisk, dej­stvo pa je, da ta steza kaz­nu­je vsako napa­ko. Sam sem tudi danes doka­zal, da znam vozi­ti pod pri­ti­skom, čeprav so mnogi trdi­li naspro­tno. Svojo veli­kost pa je Rossi doka­zal tudi po dirki, ko mi je česti­tal. Tega so spo­so­bni le naj­bolj­ši in naj­več­ji ljud­je.

Kje je bil za vas naj­tež­ji tre­nu­tek sezo­ne?

Uh, Motegi in Brno. Tam nam kar ni in ni šlo pa teža­ve s sklop­ko smo imeli. Potem smo malce spu­sti­li vklop ome­je­val­ni­ka vrt­lja­jev in name­sti­li moč­nej­še lame­le. Kljub teža­vam nisem obup­al in sem se boje­val za vsako točko. V Avstraliji sem se pre­bil z 19. na peto mesto. Veste, kako velik rezul­tat je to, pa tega nihče ni opa­zil.

Kdaj ste spo­zna­li, da ste novi sve­to­vni prvak?

Ko sem se v zadnjem krogu pri­bli­že­val cilju, sem si dejal: Če je ekipa na zidu, sem prvak, in ko sem jih po zadnjem ovin­ku zagle­dal, so se mi ulile solze. Dirka je bila namreč skraj­no napeta. Potem ko je Rossi padel, so mi poka­za­li tablo P3 OK (da lahko ohra­nim tret­je mesto). Toda potem ko je Rossi začel pre­hi­te­va­ti tek­me­ce in so mi spo­ro­ča­li, na kate­rem mestu je in da se nevar­no bliža, mi je posta­lo vroče. In sem si mis­lil: Pa ne, saj ni mogo­če. Ali ta člo­vek kdaj odne­ha?

*Nicky je akti­ven tudi na dobro­del­nem podro­čju, kjer s pro­da­jo zapest­ni­ce ’cha­sin a dream’ ves izku­pi­ček od pro­da­je name­nja bol­nim otro­kom v fun­da­ci­ji Make a Wish foun­da­ti­on. Več o tem na www.nic­ky­hay­den.com.

Rezultati

Končni vrst­ni red med dir­ka­či:

1. Nicky Hayden – 252 točk (ZDA, Honda),

2. Valentino Rossi – 247 točk (ITA, Yamaha),

3. Loris Capirossi – 229 točk (ITA, Ducati),

4. Marco Melandri – 228 točk (ITA, Honda),

5. Dani Pdrosa – 215 točk (ŠPA, Honda) . . uvr­šče­nih je bilo 22 dir­ka­čev.

Končni vrst­ni red med kon­struk­tor­ji:

1. Honda,

2. Yamaha,

3. Ducati,

4. Suzuki,

5. KR211V,

6. Kawasaki,

7. Ilmor X3

Razultati prvega testiranja v Valenciji za sezono 2007:

MotoGP 2006 (990-kubični):

1. Rossi 1:32, 7 (27 kro­gov)

2. Elias 1:32, 7 (87)

3. Melandri 1:32, 9 (67)

4. Barros 1:33, 6 (61)

MotoGP 2007 (800-kubični):

1. Rossi 1:33, 10 (43)

2. Capirossi 1:33, 11 (53)

3. Hopkins 1:33, 14 (29)

4. Vermeulen 1:33, 18 (40)

5. Pedrosa 1:33, 21 (73)

6. Stoner 1:33, 41 (77)

7. Hayden 1:33, 66 (87)

8. McWilliams 1:35, 8 (38)

9. Pitt 1:36, 6 (21)

Peter Kavčič

Novo na Metroplay: O življenju rock zvezdnika s Slovencem, ki z legendarnimi glasbenimi skupinami nastopa po največjih odrih na svetu