Moto GP, VN Velike Britanije: »Živela Španija!«

28. 8. 2019 | Primož Jurman
Deli

Dvanajsta dirka letošnjega Svetovnega prvenstva MotoGP v Silverstonu je postregla z dramatičnimi elementi, navijači so bili na trnih dobesedno do zadnjega metra. Drugič letos je po napetem boju zmagal Rins (Suzuki), Marquez (Honda) je izgubil dirko v zadnjem zavoju.

Takoj po štartu je strnjena skupina dirkačev zapeljala v prvi zavoj, Rins je na novo preplastenem asfaltu angleškega dirkališča zdrznil a se obdržal, manever pa je povzročil verižno reakcijo drugih. Quartararo (Yamaha), ki so mu v Angliji po odličnih kvalifikacijah nekateri napovedovali zmago, je trznil, zdrsnil in padel. V njegovo na tleh ležečo M1 je trčil Dovizioso, ki je bil po zmagi v Avstriji prav tako kandidat za visoka mesta tudi v Silverstonu. Poletel je v zrak, Ducati se je s polno posodo goriva vnel, Italijan je trdo pristal in zdelo se je, da je za trenutek izgubil zavest – kasneje se je izkazalo, da sta oba padla dirkača sicer nepoškodovana, a sta oba doživela pretres možganov.

Lovljenje 

Dirka se je kljub zapletu nadaljevala, Marquez in Rins sta se na prvih dveh mestih nekoliko oddaljila, v ozadju so se vozili Vinales, Rossi in Morbidelli (vsi Yamaha). Na vročem asfaltu - temperatura podlage je bila, neznačilno za Veliko Britanijo, ena najvišjih v letošnji sezoni, blizu 50 stopinj Celzija – je bila Marcova Honda pred, v in na izhodih iz zavojev vidno nemirna, Rinsov Suzuki pa, nasprotno, precej bolj miren. Lepo je bilo vidno kako sta dirkača na strojih z različnima zasnovama agregata ubirala različni liniji. RC213V je motocikel, ki mu godijo agresivna zaviranja in pospeševanja, nasprotno GSX-RR z vrstnim agregatom dovoljuje v zavojih precej bolj tekočo vožnjo.

Če je Honda motocikel s krajšo ročično gredjo za sodobna »stop-n-go« dirkališča, ki ga je lažje podreti v zavoj, ne omogoča pa tekoče linije skozi zavoje,  je Suzuki  z daljšo gredjo doma na dirkališčih s klasičnim potekom steze, kjer so zavoji daljši in tekoči. Gre pa težje v zavoj. Delovanje in zasnova agregata posledično vpliva kako dirkač vodi in izkorišča motocikel, vse skupaj pa vpliva na izrabo gum ter dirkaški ritem, kar je za čim boljši rezultat pomembno v zaključku dirke.

Marquez je tako vodil vse do zadnjega zavoja, tam ga odneslo nekoliki proti zunanjemu robu, nekoliko je celo zdrsnil, Rins je vstopil vanj z drugačno linijo, na njej vztrajal in v cilj pripeljal 0,013 sekunde (za dolžino sprednjega kolesa) pred Marquezom. Marc je tako že drugič zapored izgubil dirko v zadnjem zavoju. V cilj je tretji pripeljal Vinales (Yamaha) in tako so bile zmagovalne stopničke v celoti španske.    

Krog se širi

Z zmago v Silverstonu se je Rins dokončno potrdil kot vrhunski voznik, saj je tokrat premagal Marqueza v neposrednem boju, Suzuki pa se je dokazal kot vrhunski stroj, ki ima določen potencial. Vinales in Rossi sta s tretjim in četrtim mestom nakazala, da se Yamahina forma vzpenja, pri Ducatiju z odstopom Doviziosa in skromnim uspehom Petruccija (sedmi) ne morejo biti zadovoljni. KTM se je razočarano ločil od Zarcoja, ki se po tej sezoni dokončno poslavlja od Oranžnih, v boksih je bilo med dirkačem in mehaniki velikokrat slišati precej glasen nivo komunikacije. Tako nujne kemije tam ni bilo zaznati. Za nameček je v Angliji zbil še kolega na KTM-u, Oliveiro. Povratnik Lorenzo (Honda) se še išče. Tokrat je bil štirinajsti.        

                                                

Rezultati:

Velika nagrada Velike Britanije, Silverstone, 25.8.2019:  

1. Alex RINS, Team SUZUKI ECSTAR, 40'12.799
2. Marc MARQUEZ, Repsol Honda Team, +0.013
3. Maverick VIÑALES, Monster Energy Yamaha MotoGP, +0.620
4. Valentino ROSSI, Monster Energy Yamaha MotoGP, +11.439
5. Franco MORBIDELLI, Petronas Yamaha SRT, +13.109
6. Cal CRUTCHLOW, LCR Honda CASTROL, +19.169
7. Danilo PETRUCCI, Ducati Team, +19.682
8. Jack MILLER, Pramac Racing, +20.318
9. Pol ESPARGARO, Red Bull KTM Factory Racing, +21.079

Vrstni red (12 dirk/19):

1. Marc MARQUEZ, Honda, 250 točk
2. Andrea DOVIZIOSO, Ducati, 172 točk
3. Alex RINS, Suzuki, 149 točk
4. Danilo PETRUCCI, Ducati, 145 točk
5. Maverick VIÑALES, Yamaha, 118 točk
6. Valentino ROSSI, Yamaha, 116 točk
7. Jack MILLER, Ducati, 94 točk
8. Fabio QUARTARARO, Yamaha, 92 točk
9. Cal CRUTCHLOW, Honda, 88 točk
10. Franco MORBIDELLI, Yamaha, 69 točk

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj