MotoG, VN Aragona: Kaj se je v resnici zgodilo

29. 9. 2014 | Primož Jurman
Deli

Štirinajsta dirka letošnje sezone v Španiji v razredu MotoGP je bila peklenska. Po nebeškem rezultatu in domači zmagi v Misanu sta osmoljenca dirke dirkaški Doktor Rossi (Yamaha), ki je dirko končal v pesku in Marquez (Honda), ki je v dežju prepozno zamenjal motocikel in se tudi znašel na tleh.

Dirkaški dohtar se je uštel na zaviranju, odneslo ga je na izhod zavoja, kjer je zapeljal na spolzek del (zjutraj je deževalo) in Italijan se je znašal v svedru padca. Kazalo je hudo, a kot kaže je še najbolj utrpel njegov ponos, Doktor pa je ob tem utrpel lažji pretres udarca v glavo, za nekaj časa je ob stezi nezavesten tudi obležal - ko so ga odnesli na nosilih, je svetovnemu motorističnemu plemenu zastalo srce. Dirko v Aragoniji je torej krojilo vreme, čeprav so petkovi treningi in sobotne kvalifikacije minile v sončnem vremenu. A poznavalci so, kljub skepsi večine, napovedovali vremensko dramo na dan in celo uro dirke. In scenarij dirke je bil tako hud, kot bi ga spisal gospod Hitchock. Dirka pa je imela tudi ozadje.

Osemstotič na štartu

Kraljevski razred, prej 500-kubičnih centimetrov, sedaj MotoGP, dirkaškega motošporta, ki šteje za naslov svetovnega prvenstva, je na sporedu vse od leta 1949. Dirka v Aragoniji je bila osemstota dirka najbolj cenjenega razreda. Generacije motorističnih navdušencev so v teh desetletjih navduševale nad junaki steza in nad imeni kot so, če izvzamemo le nekaj najvidnejših, Read, Agostini, Roberts, Doohan, Rainey, Stoner ali pa še aktivni Rossi. Dirke v tem razredu so bile vedno znamenje prestiža posameznih znamk, dirkači v pa so imeli praviloma status zvezd, če ne že dirkaških bogov. In tudi letošnja dirka v Aragoniji ni obetala nič manj in nič več kot 799 predhodnih. Zagotovo pa ni bila dolgočasna.

Padec Rossija, Marquez komaj do točk

Dirka se je začela na moč spektakularno, v ospredje se ej prebila gruča dirkačev, med njimi vsi favoriti kot so Marquez, Pedrosa (Honda) ter Rossi in Lorenzo (Yamaha), ki so narekovali tempo. Marquez je v sobotnih kvalifikacijah za več kot pol sekunde strl svoj lanskoletni rekord steze in zmaga ni bila vprašanja. Steza v Aragoniji velja dirkališče, ki ustreza Hondi, Yamahe so imele težke kvalifikacije (tovarniška dirkača sta stresala jezo nad nezadostnim oprijemom gum) in kazalo je, da so zvezde na strani Honde. A ni bilo tako. Ves dirkaški teden odlični Iannone (Ducati), ki je štartal s tretjega mesta, se je v začetnih krogih zagnal preveč, zapeljal na spolzek rob steze in poletel v travo. Kmalu mu je sledil Rossi. Oplaknil je tudi Dovizioso (Ducati). Zaključek dirke je v kaotičnih in napetih razmerah, podobnih tistim lani v Avstraliji, minil v troboju med Marquezom, Pedroso (oba Honda) in Lorenzom (Yamaha). Pred koncem dirke se je nad stezo razbesnela nevihta, ulilo se je in oba Hondina dirkača sta se znašla na tleh, saj sta vztrajala na »slick« gumah. Lorenzo je pravočasno in s premišljeno taktiko (nižje temperature so bolj godile Yamahinemu oprijemu gum) na koncu zmagal, kar je prva zmaga Yamahe v Aragoniji, na stopničkah sta se mu nepričakovano pridružila še Aleix Espargero (Yamaha) in Crutchlow (Ducati). Ta rezultat je za Angleža sanjski, saj odkar je objavil da naslednje letp odhaja k LCR Hondi ne dobiva novega materiala. Tega sta deležna le Dovizioso in Iannone, ki bosta tovarniška voznika naslednje leto.

Mešanje kart pred novo sezono

V dneh pred dirko v Španiji je presenetila novica, da hiter Francoz iz razreda Superbike Loris Baz (Kawasaki) naslednje leto ne prestopil v razred MotoGP k ekipi Aspar Jorgeja Martineza, kot je bilo že dogovorjeno. Razlog: možakar je s svojimi 193 centimetri prevelik za Hondo razreda MotoGP! Če bi motocikel prilagodili njegovi višini bi podrli geometrij in zato Baz ostaja v Superbike prvenstvu. Honde so praviloma prilagojene manjšim voznikom, taka sta tudi Marquez in Pedrosa, na Yamahah najdejo več prostora tudi višji vozniki, tako denimo tudi Rossi s svojimi 183 centimetri. V Aragoniji je prestop v MotoGP – k ekipi LCR Honda - tudi uradno potrdil Jack Miller, hud tip iz razreda Moto3, ki nam je v pogovoru to zaupal že v Misanu in tako bo to kot kaže prvi dirkač, ki bo preskočil razred Moto2. Stari mački razreda MotoGP svarijo pred prehitrim prehodom, Jack pa v avstralski maniri nonšalantno odmahuje z roko. Moštvo Avintia je ta vikend v Španiji nastopilo z Ducatiji (divizija Open) in prvi petkov trening je bil za Barbero precej vroč – motocikel se je med preizkušnjo vnel. Rezultati na dirki so bili za odtenek boljši kot do sedaj, sicer pa so pri ekipi podpisali dvoletno pogodbo z Ducatijem za sezoni 2015 in 2016.

Rezultati VN Aragonije, 28.09.2014

1. Jorge Lorenzo ŠPA Movistar Yamaha MotoGP YAMAHA 44'20.406

2. Aleix Espargaro ŠPA NGM Mobile Forward Racing YAMAHA +10.295

3. Cal Crutchlow VB Ducati Team DUCATI +10.312

4. Stefan Bradl NEM LCR Honda MotoGP HONDA +11.718

5. Bradley Smith VB Monster Yamaha Tech 3 YAMAHA +29.483

Vrstni red

1. Marc Marquez ŠPA 292 Repsol Honda Team HONDA

2. Dani Pedrosa ŠPA 217 Repsol Honda Team HONDA

3. Valentino Rossi ITA 214 Movistar Yamaha MotoGP YAMAHA

4. Jorge Lorenzo ŠPA 202 Movistar Yamaha MotoGP YAMAHA

5. Andrea Dovizioso ITA 142 Ducati Team DUCATI

Primož Jurman

Foto: Dorna, ekipe

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj