MotoGP Argentina: družbena omrežja so po dirki postali globalni šank

13. 4. 2018 | Primož Jurman
Deli

Kaj se je dogajalo pred vročo dirko v Argentini, med njo in po njej in ali bi Dorna vendarle morala močneje udariti po mizi?

Letošnja sezona razreda MotoGP šteje za zdaj le dve dirki. A je zaradi dogajanja na drugi, v Argentini, že razgrela sceno in med dirkače, navijače in vse druge naplavila vse frustracije, bolečino, užaljenost, ignoranco, nevednost in zavist. Tudi jezo. Ja, bila je presežek. Presežek osnovnih neumnosti, ki se ne bi smele zgoditi. Žal tekmovalna plat ni bila v ospredju, ampak vse drugo. Duh napetosti je ušel iz steklenice, nastrojenost je znova rojena. Ozračje v 'paddocku' je zastrupljeno in razdeljeno. Kje torej je po dirki v Argentini ta naš šport?

Marquez je porival dirkalnik in vozil v nasprotno smer

Duh je dokončno ušel iz steklenice, ko je Marquezu preteklo nedeljo pred startom dirke na dirkališču Termas de Rio Hondo ugasnil agregat. Njegova, za trenutek frenetično dvignjena roka je sprva nakazovala, da bo situacija obvladljiva. A žal ni bilo tako. Španec je skočil z motocikla, ga porinil, vmes je bilo nekaj prerivanja z IRTI-nim človekom Tonyjem Congramom, ki je poskušal Marcu dopovedati (?), da pravila 1.18.13 ponovnega zagona agregata pač ne dovoljujejo. Ni vztrajal. Bi isti funkcionar popustil tudi, če bi to storil dirkač iz začelja? Kakorkoli, Honda je kresnila, Marquez je zapeljal nazaj po stezi v nasprotno smer na svoje startno mesto, vsaj Vinales in Crutchlow pa sta v ozadju mrzlično mahala (protestirala?). A ko ima hudič mlade, jih nakoti precej. Drama se je začela že pred tem in nadaljevala na dirki.

Prepoved intervjujev za Webba

Jack Miller je svojega Ducatija kot prvi v kvalifikacijah in zato tam tudi na startu obul v 'slick' gume za suho stezo, ostali zaradi spremenljivega vremena pač ne. A po krogu za ogrevanje so si po seznanitvi s stezo tudi oni zaželeli gum za suho stezo. Pritisk na organizatorje, zamik starta, ekipe preobujejo motocikle, nataknejo 'slicke', ubogi Jack(ass) ostane res kot čakajoči osel edini na startu – videti je bil ponižan, celo nebogljen in v zadregi. »Eh, kaj, klel sem,« je na vprašanje, o čem je takrat razmišljal, po dirki povedal Avstralec. Jasno, kaj pa naj bi?! Dobil je piškavo nagrado za pogum – nekaj metrov prednosti pred drugimi v ponovljenem startu. In v ta prazen prostor je pozneje stekel Marquez in obudil svojo RC213V. Direktor dirke Mike Webb je pritisnil na gumbe, rdeče luči so ugasnile in dirka je krenila. Po dirki mu je Dorna prepovedala intervjuje. Zakaj?

Spirala neumnosti

O dirki bi veljalo zapisati kaj več, je pa na mestu pokloniti se vsaj trojici prve četverice in zapisati, da si je Crutchlow (Honda) hudo zaslužil zmago, tretjeuvrščeni Rins je bil s svojim smodenjem zadnje gume na moč atraktiven, četrtouvrščeni Miller (Ducati) pa si zasluži poklon za jekleno mednožje pri izboru gume pred dirko in junaško vožnjo v njej. Kaj pa tretjeuvrščeni Zarco (Yamaha)? No, to je prvi lik, ki ga je spremljala senca skepse, saj je z dvomljivim manevrom z idealne linije izrinil, prehitel ter v padec in sveder poslal Pedroso (Honda).

Zakaj prvi? Zato, ker je bilo takšnih likov in manevrov še več. Marquez je drugi tak patron in glavni igralec argentinskega plesa po suho-mokri stezi. Po tem, ko je mladi Španec prejel kazen vožnje skozi bokse zaradi napake na startu (hm, katere pa – vožnje v napačno smer?), je očitno pustil zavore kar tam. Brezglavo skoraj že norenje je postala mantra njegove dirke. Odprl je plin na polno in pokazal strašanski ritem (za več kot šest sekund boljši kot zmagovalec Crutchlow), ko je iz ozadja prehiteval in, da – in tu je vir zla – tudi odrival tekmece. Med njegovimi žrtvami je bil v 13. krogu tudi Aleix Espargaro, ki ga ja Marc precej dobro nasadil, a je rojak na Aprilii ostal na dveh kolesih, pozneje še Smitha (KTM) in Rabata (Ducati).

Direkcija dirke ukrepa: prepustiti mora mesto – Španec predse spusti dva dirkača. Crescendo dirke se zgodi v zavoju številka 13, ko Marquez od zadaj zapelje v Rossija (Yamaha), ta nekako reši situacijo, razširi krivuljo, a mu zmanjka steze, zapelje na travo, zdrsne in pade. Jezen. V boksih pri Yamahi mahajo z rokami in si pulijo lase. Uccio nori. Duh Sepanga 2015 ni mrtev, živ je, le potuhnil se je. Res? Ma, je to res? Res! Marquez dobi polminutno kazen, s petega ga po koncu dirke premaknejo na 18. mesto.

Njegovega opravičila, čeprav sam meni, da ni storil nič narobe (»To je bila le navadna dirkaška napaka,« pove), v Yamahinem taboru ne sprejmejo, napodijo ga iz boksa, Crutchlow pa medtem v novinarskem središču kot zmagovalec benti nad novinarskim neobiskom. Ti iščejo pikantnosti v boksih. Rossi je bil pred dirkaško medijsko srenjo patetičen: »Marc je uničil naš šport. To niso napake. Umazano vozi in namerno zbija ostale. Bojim se ga, saj me očitno organizator dirk ne more zaščititi.«

Kdo, s kom in kje?

Duh kar ni hotel nazaj v steklenico. Drama se je po dirki dogajala tudi v ozadju: Alex Espargaro (Aprilia) očita Petrucciju (Ducati), da je vozil umazano in ga je zrinil v zavoju. Čeprav ga je ruknil tudi Marquez, do njega ni bil zajedljiv tako kot do Italijana. K obsodbi Marqueza je lonček pristavil tudi Dovizioso. Italija proti Španiji? 'Fuzbal scena'? Vi to resno? Kot Juventus proti Realu in penal na koncu? Ali ni vse skupaj podobno? Meni pač. Formulacija pravil in tolmačenje glede na gledišče in govorca. Je bila enajstmetrovka, ni bila enajstmetrovka, ga je zrinil namenoma, ga ni zrinil namenoma ... Po Twitterju sta se v preteklem tednu udarila še Espargaro in Simeon, dirkači se vse bolj delijo na tabore. To ni dobro.

Do naslednje dirke v Austinu je le še teden dni in vprašanje je, kako se bo(do) zadev(e)a razvijala naprej. Večinsko mnenje je, da je Marquez vozil čez mejo sprejemljivega, seveda tudi Rossi ni nedolžen. V sezoni, kjer so dirkači zaradi vse višjih zahtev ekip (sponzorjev itd.) in izenačenosti vse bolj izpostavljeni pritiskom po čim boljših rezultatih, bomo priča 'nogometnemu' navijanju, delitvam in žvižganju na dirkališčih in pametovanju na družbenih omrežjih, ki bodo (eh, so že) postali globalni šank.

Si bo Lorenzo plačal sedež pri Suzukiju?

Vsi dirkači kraljevskega razreda, kjer je kraljevskih potez vse manj, bodo morali premisliti o svojih ravnanjih na in ob stezah, njihov talent in vozniške sposobnosti še niso licenca za kršenje in ignoriranje pravil, hkrati naj se dokazujejo v vozniških sposobnostih, in ne v dvomljivih potezah. Vsekakor bi bilo modro, da tudi Dorna naredi domačo nalogo, izobrazi svoj kader, ukrepa odločno in korektno – tudi s prepovedjo kakšne dirke za tiste, ki vozijo prek še sprejemljivega – ne glede na ime dirkača, in tako poskrbi za integriteto tega, nam tako dragega športa. Dokler ne bo prepozno. Bo pa vsaj sezona tako še bolj napeta, kar smo si vsi želeli, je pa to precej slaba uteha. Beseda še o Lorenzu: v tej dirki je bil 'neviden', vse glasnejša so ugibanja, da želi '99' naslednje leto k Suzukiju, pa čeprav bi moral za sedež celo plačati. In menda je pripravljen to tudi storiti.

Za dirko v Argentini ne bo jokal nihče, ostal bo grenak okus, posledice bodo dolgoročnejše – upamo le lahko, da MotoGP ne bo ujet v krč pritlehnega navijaštva in pristranskosti. Naj vendarle zmaga šport!

Primož Jurman
Foto: Dorna, ekipe, Michelin

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?