MotoGP, Argentina: Vinales spet prvi. Je to že novi, lepi svet?

Rezultati kažejo, da se v prvenstvu dogaja menjava generacij.

MotoGP, Argentina: Vinales spet prvi. Je to že novi, lepi svet? (foto: Dorna) Dorna
10. 4. 2017

Po drugi dirke letošnje sezone v Južni Ameriki gre morda slutiti, da prihaja do menjav generacij tudi v razredu MotoGP. Vinales je sicer v Argentini pokazal, da se mora naučiti še vožnje v dežju, a definitivno je mož letošnje sezone, saj je ponovno drugi. Prihajajo pa tudi drugi.

'Stari rejserji' Rossi (Yamaha), Pedrosa (Honda), Lorenzo (Ducati), Crutchlow (Honda), Dovizioso (Ducati), pa še kdo, počasi dobivajo novo konkurenco. Če je pred leti Marquez meteorsko priletel v sceno, se tokratne spremembe, lahko bi rekli tudi kar menjava generacij, dogajajo počasi. Zarco in Folger (oba Yamaha), Baz in Petrucci (Ducatista), čeprav brez zmag, so v skupini 'novodobnikov', ki počasi grizejo. Ne kaže pozabiti na KTM-ov par Smith/Espargaro, ki seveda potrebuje še kar lepo številko dirk, da bo z oranžnim RC16 na zeleni veji. Rossi je v Argentini odpeljal svojo 350-to dirko na najvišjem nivoju, kar je nekaj manj kot 40 odstotkov vseh dirk za SP od leta 1949! Huh! Razlike med dirkači počasi tudi v razredu MotoGP postajajo vse manjše, kar gre pripisati (tudi) enotni elektroniki in novim Michelinovim gumam, ki nekaterim ležijo, drugim ne. So pa do vseh bolj prijazne. S francoskimi gumami dirkači bolj izkoriščajo zadnji del motocikla, medtem ko je bilo pri Bridgestonu drugače.

Prednje gume so prišle prepozno zaradi stavke carinikov

Prav z gumami so si dajali opravka več, kot je to običajno, tudi v Argentini. Michelin je za na koncu sezone v Valenciji vsem ekipam ponudil prototip sprednje, mehkejše gume, s katerim naj bi povečali oprijem, ki je navdušila Rossija, ostalih večinoma ne. Čez zimo so nekoliko omehčali tršo zasnovo, saj bi povzročala vibracije. Na testih dirkačem ni bila pogodu, razen Rossiju in Iannoneju, absolutno so jo zavrnili Hondini vozniki. V Argentini naj bi bila na voljo kot dodatna sprednja guma zaradi varnosti (se spomnite lanskega »cefranja« gum v Argentini?), a se je zalomilo. Gume so prišle prepozno zaradi stavke carinikov, poleg tega so jo v petkovem sestanku  zvečer dirkači, Rossi je manjkal, zavrnili. Po njihovem mnenju ni dovolj preizkušena. In tako je ponovno vzbrstela teorija zarote: Dorna naj bi z novo gumo ustregla Rossiju, temu se je uprla skupina dirkačev in njihovih ekip, znana pod imenom »mafija iz Andore« (brata Espargaro in Marquez plus Lorenzo), ki naj bi Dorni celo grozili. Kakorkoli že, sprednjo gumo bodo dirkači imeli priložnost preizkusiti na enem izmed prihodnjih dirkaških vikendov.

Po dveh dirkah: Vinales s popolnim izkupičkom, Marquez izven peterice

Argentinske kvalifikacije so bile mešanice drame, znanstvene fantastike in akcije. Marquez je v spremenljivih vremenskih pogojih odnesel »pole«, drugi je bil Čeh Abraham (Ducati), tretji Crutchlow (Honda), četrti pa Petrucci (Ducati). Če je Yamaha hitra v suhem, so Honde hitre v dežju. Vinales je bil tako najboljši z Yamaho šele na šestem mestu, mesto pred Rossijem, Lorenzo pa šestnajsti. Tokrat so bile prve kvalifikacije (»slabše skupine«), v kateri so denimo nastopili Rossi, Pedrosa, Lorenzo in Dovzioso, enako ali celo bolj zanimive kot druge. V hitrejšo skupino sta se uvrstila Pedrosa in Rossi. Primerjava časov pokaže, da so bili denimo časi na prvem treningu podobni tistim na drugem lanskem, kar priča ob napredku tehnike tudi o tem, da je steza v Termas De Rio Hondo kljub vremenski loteriji (in neuporabljeni stezi, saj je na njej malo dirk) v dobri kondiciji.

Lornezo je oplaknil že v prvem krogu, ko se je zapletel z Iannonejem, Marquez je ponovil Zarcovo zgodbo iz Katarja, pobegnil in v vodstvu padel, tako kot Pedrosa. Skupaj je odstopilo kar sedem dirkačev. Vinales in Rossi sta potrpežljivo čakala in na koncu osvojila prvi mesti, tretji je bil Cruthchlow. Vinales ima po dveh dirkah popoln izkupiček, Marqueza ni med prvimi petimi. 

Primož Jurman
foto: Dorna, ekipe

VN Argentine – Termas de Rio Hondo, 9.4.2017

1. Maverick VIÑALES, Movistar Yamaha MotoGP – 41'45.060
2. Valentino ROSSI, Movistar Yamaha MotoGP – +2.915
3. Cal CRUTCHLOW, LCR Honda – +3.754
4. Alvaro BAUTISTA, Pull&Bear Aspar Team – +6.523
5. Johann ZARCO, Monster Yamaha Tech 3 – +15.504
6. Jonas FOLGER, Monster Yamaha Tech 3 – +18.241
7. Danilo PETRUCCI, OCTO Pramac Racing – +20.046
8. Scott REDDING, OCTO Pramac Racing – +25.480
9. Jack MILLER, EG 0,0 Marc VDS – +25.665
10. Karel ABRAHAM, Pull&Bear Aspar Team – +26.403

Skupni vrstni red po 2./18 dirk

1. Maverick VIÑALES, Yamaha – 50
2. Valentino ROSSI, Yamaha – 36
3. Andrea DOVIZIOSO, Ducati – 20
4. Scott REDDING, Ducati – 17
5. Cal CRUTCHLOW, Honda – 16