Morda še nikoli v zadnjih letih predsezonska testiranja v malezijskem Sepangu, ko se dirkači prvič po zimskem premoru zopet srečajo na stezi, niso bila tako nestrpno pričakovana.
Razlogov je več, eden najpomembnejših je zagotovo dejstvo, da praktično vsem najboljšim – razen Vinalesu, ki je pogodbo podaljšal prejšnji teden – letos te potečejo. Vsi, tovarne s stroji in dirkači s predstavami, se bodo zato trudili že takoj na začetku sezone, da bi se pokazali v najboljši luči, si pridobili prednost in dosegli želeni cilj (ekipo, motor, dirkača, itd.).
Mešane vremenske razmere so na prvi malezijski dan nekoliko mešale štrene, a vseeno so tudi takšne razmere dobrodošle za iskanje nastavitev v vlažnem. Michelin je v Malezijo pripeljal nekaj novih gum, ki jih dirkači tudi testirajo. Kje so torej ekipe po lanskem novembru in pred začetkom sezone 2018?
Ekipe in njihovi izzivi
Honda s Marquezom in Pedroso (vsak ima v Sepangu na voljo tri motocikle) in novim šefom ekipe Puigom na testiranjih išče optimalne nastavitve agregata. Pred prvo Katarsko dirko jih začepijo, zato je izbor zelo pomemben. Izbrana nova mašina bo v vsakem primeru evolucija tiste uporabljene na koncu lanske sezone. Igrajo se tudi z aerodinamiko, v Maleziji smo videli inovativno rešitev, podobno Ducatijevi.
Ducatijev par Iannone – Lorenzo se posveča iskanju vodljivosti motocikla v vstopih v zavoje, prav tako je za 'rdeče' pomembno iskanje vozljivosti skozi celotno krivuljo zavoja. Nov okvir Desmosedicija GP18 je pohvalil pred dnevi Casey Stoner, ki je v Sepangu postavil tudi najboljši čas 'privatnih' testiranj. Ostale novosti bodo postopoma vpeljevali na testiranjih na Tajskem in v Katarju. Yamaha je imela v drugi polovici lanske sezone težave z obrabo gum, k temu je izdaten kos težav povzročala elektronika.
Vinales in Rossi bosta z novim, močnejšim agregatom skušala ujeti dodaten kilometer na ravninah. Preizkušajo tudi nova krilca, oba dirkača pa sta po prvih krogih poročala o dobrih občutkih. Rossi s podpisom pogodbe odlaša, a po prvih vožnjah kaže , da bo pogodbe podpisal še pred Katarjem.
Pri Suzukiju imajo popolnoma novega GSX-RR-ja (čeprav ni videti) z izboljšanim okvirjem in agregatom, dirkača ostajata Iannone in Rins.
Aprilia ima v svojem hlevu novega moža – karizmatični Redding naj bi bil daleč bolj uspešen kot Lowes, ki je lani konstantno beležil padce. Espargaro ostaja. Želijo si več moči agregata GP-RS v spodnjem območju delovanja ter boljše pospeševanje iz zavojev. Lani so nanizali nekaj dobrih rezultatov, letošnja sezona bo pokazala ali so naredili korake v pravo smer.
KTM po napredku v sezoni 2017 cilja na uvrstitve med prvo peterico. V Sepangu imata P. Espargaro in Smith prav tako na voljo šest strojev z različnimi nastavitvami, poleg ostalega se v Maleziji osredotočajo na iztrošenost gum. Prvi letošnji testi bodo potekali do vključno srede, 31. januarja.
Primož Jurman
foto: Dorna, ekipe
Rezultati testiranj, Sepang, 28.1.2018
1. Dani Pedrosa / ŠPA / Repsol Honda (RC213V) / 1m 59.427s
2. Andrea Dovizioso / ITA / Ducati Team (GP18) / 1m 59.770s +0.343s
3. Jorge Lorenzo / ŠPA / Ducati Team (GP18) / 2m 59.802s +60.375s
4. Danilo Petrucci / ITA / Pramac Ducati (GP18) / 2m 0.123s +0.696s
5. Jack Miller / AVS / Pramac Ducati (GP17) / 2m 0.178s +0.751s
6. Valentino Rossi / ITA / Movistar Yamaha (YZR-M1) / 2m 0.233s +0.806s
7. Marc Marquez / ŠPA / Repsol Honda (RC213V) / 2m 0.290s +0.863s
8. Johann Zarco / FRA / Monster Yamaha Tech3 (YZR-M1) / 2m 0.421s +0.994s
9. Cal Crutchlow / VB / LCR Honda (RC213V) / 2m 0.522s +1.095s
10. Pol Espargaro / ŠPA / Red Bull KTM Factory (RC16) / 2m 0.568s +1.141s
11. Alex Rins / ŠPA / Suzuki Ecstar (GSX-RR) / 2m 0.627s +1.200s
12. Takaaki Nakagami / JAP / LCR Honda (RC213V) / 2m 0.664s +1.237s
13. Maverick Viñales / ŠPA / Movistar Yamaha (YZR-M1) / 2m 0.714s +1.287s
14. Aleix Espargaro / ŠPA / Factory Aprilia Gresini (RS-GP) / 2m 0.866s +1.439s
15. Tito Rabat / ŠPA / Reale Avintia (GP17) / 2m 0.912s +1.485s