Na stopničkah Hondin duet Pedrosa-Marquez in, kdo bi si mislil, Lorenzo z Ducatijem.
eMotoGP že v 2019?
Po prvih treh dirkah v Katarju, Argentini in ZDA so se dirkači razreda MotoGP vrnili v Evropo, v španski Jerez. Za nekatere, predvsem evropske navdušence, se tako začenja prava sezona. Menda bomo od leta 2019 v sklopu prvenstva MotoGP, sicer v posebnem razredu, gledali tudi električno gnane prototipe.
Čeprav se Evropa demografsko stara – s tem se stara tudi motoristična populacija – in tovarne iščejo priložnosti prihodnosti na trgih Azije in Južne Amerike, kjer je veliko mladih (naslednja bo slej kot prej tudi Afrika), pa so tiste 'prave' dirke v miselnosti nekaterih še vedno evropske dirke. Tudi Dorna bi rada imela več dirk v Aziji, kjer je kljub vsemu potencial mladih (beri potencialnih kupcev motociklov) več kot v Evropi. In Dona z zvitim Ezpeleto ima dober nos, kaj prinaša prihodnost.
Kaj pa zvok?
Pred dirko v Jerezu je udarila novica, da kot kaže v prvenstvo MotoGP leta 2019 prihajajo električno gnani motocikli. Sprva kot poseben razred, nato morda celo kaj več. Vemo, da takšni motocikli že nekaj let tekmujejo na Otoku Man, kjer vsako leto dosegajo višje hitrosti, pa tudi vse bolj vzdržljivi so. Kljub vsemu pa tudi v razredu MotoGP ostaja zvok nekaj, kar elektrika ne zmore pričarati. Mehanski napad gromenja strojev na slušna čutila navijačev ob stezi pomembno prispeva k napetosti vzdušja in adrenalina, saj jim po vseh analizah zvok tekmovalnih motociklov zelo pomemben. Hja, trendi pa se gibljejo v smeri električnega šumenja ...
Jerez Ducatijem ne ustreza, zato pa zelo leži Lorenzu
Jerez je steza, ki Ducatiju ne odgovarja, Lorenzu pa je prav nasprotno pisana na kožo, zato so se pred dirko ubadali predvsem z aerodinamiko. Pa še rojstni dan je imel v petek. Tretje mesto je zanj bolj pomembno kot zmaga v preteklih letih.
O aerodinamiki so razmišljali tudi ostali, je pa to steza, ki odgovarja Valentinu Rossiju (Yamaha), saj je na njej že sedemkrat zmagal. Honda se ne bo več mogla dolgo zanašati na brutalno moč in agresivno zaviranje (tu je močna), Marquez potrebuje v boju za naslov bolj vsestransko vozen motocikel. No, Pedrosa je z zmago dokazal, da je med favoriti za naslov, z motociklom pa je daleč bolj nežen kot Marc.
Je za slab rezultat Yamahe kriva prednja guma?
Razočaranje za Yamaho je bilo veliko, dejstvo je, da Vinales in Rossi nista imela oprijema sprednje gume. Nasploh steza v nedeljo, tudi po močnih petkovih nalivih, ni nudila pravega oprijema.
KTM v svoje paličje sedaj vgrajuje agregat 'big bang' zasnove, Aprila je pred dirko v Jerezu testirala nov okvir, ki ga bodo na začeli uporabljati na eni prihodnjih dirk. Po poškodbi Rinsa je v tovarniški ekipi Suzukija nastopil testni voznik Tsuda, v Le Mansu pa bo ga bo nadomestil Guintoli. Ob hitrem novicu Zarcu (Yamaha), tokrat je bil četrti, je boj za naslov je spet nekoliko bolj zanimiv, prve štiri loči le deset točk.
Primož Jurman
Foto: Dorna, ekipe, Monster
Rezultati VN Španije, Jerez, 07.05.2017
1. Dani PEDROSA, Repsol Honda Team - 45'26.827
2. Marc MARQUEZ, Repsol Honda Team - +6.136
3. Jorge LORENZO, Ducati Team - +14.767
4. Johann ZARCO, Monster Yamaha Tech 3 - +17.601
5. Andrea DOVIZIOSO, Ducati Team - +22.913
6. Maverick VIÑALES, Movistar Yamaha MotoGP - +24.556
7. Danilo PETRUCCI, OCTO Pramac Racing - +24.959
8. Jonas FOLGER, Monster Yamaha Tech 3 - +27.721
9. Aleix ESPARGARO, Aprilia Racing Team Gresini - +31.233
10. Valentino ROSSI, Movistar Yamaha MotoGP - +38.682
Vrstni red po štirih dirka (od 18):
1. Valentino ROSSI, Yamaha - 62
2. Maverick VIÑALES, Yamaha - 60
3. Marc MARQUEZ, Honda - 58
4. Dani PEDROSA, Honda - 52
5. Andrea DOVIZIOSO, Ducati - 41
6. Johann ZARCO, Yamaha - 35
7. Cal CRUTCHLOW, Honda - 29
8. Jonas FOLGER, Yamaha - 29
9. Jorge LORENZO, Ducati - 28
10. Danilo PETRUCCI, Ducati - 26