Na dirki za VN Velike Britanjije je v Silverstonu po letu in pol Suzukiju vendarle uspelo - po zmagi v Le Mansu Chrisa Vermeulena leta 2007 in 30 dirk po povratku leta 2015, je Japoncem in sebi prvo zmago pripeljal čedalje bolj zvezdniški Maverick Vinales. VN San Marina teden dni kasneje pa je ob velikih pričakovanjih Rossijeve rumene armade navijačev nepričakovano pripadla Pedrosi (Honda).
Dirka v Silverstonu se je začela z padcem, v katerem sta jo skupila Baz in P. Espargaro. Po prekinitvi je Vianles potegnil in se počasi oddaljeval tekmecem. Boj za stopničke je bil neizprosen. Potem ko je zaradi bolečin v desni roki padel in odstopil Iannone (Ducati), so se udarili Rossi (Yamaha) Marquez in Crutchlow (oba Honda). Marquez ni izbral prave pnevmatike, zato je skušal to nadgraditi s precej agresivno vožnjo, med dirko je trčil tako s Crutchlowom kot Rossijem. Ta je po dirki dejal: »To je bila trda a poštena borba, na kombinezonu imam kar nekaj črnih »flekov« Marcove gume.« Marquez je v goreči želji, da bi končal pred Rossijem, saj je v igri naslov svetovnega prvaka, celo dvakrat zapeljal iz steze, dirko pa je končal na četrtem mestu.Pri Suzukiju je po dirki popustila japonska zadržanost, tehnični direktor ekipe Ken Kawauchi je zadovoljno predel: »To je bila odlična dirka. Na zadnjih treh dirkah smo bili pod velikim pritiskom, saj nam ni uspelo doseči rezultata, ki smo si ga zaslužili.« Vinales pa je povedal: »Ta je emotivna zmaga, saj sem v razredu MotoGP prvič zmagal, prav tako je to prva zmaga za Suzuki po letu 2007. Vedel sem, da sem v dobri formi in da imamo potencial.« Vinales ni samo prvič zmagal, temveč je sedaj edini dirkač, ki je zmagal tako v razredih Moto3, Moto2 in MotoGP. GSX-RR je bil odličen predvsem v zavojih ter na vhodih vanje na grbinah Silverstona – te so posledica zaviranja bolidov Formule 1. Suzukiju je verjetno žal, da Maverick odhaja naslednje leto k Yamahi. Lorenzo (Yamaha) si v Angliji ni pokvaril samo dirke, temveč tudi dokončno upanje na letošnji naslov. Nasprotno je novi motiv našel Crutchlow, ki se porodu hčere redno uvršča na stopničke. Precej neobremenjen je, z angleško nonšalantno nam je v intervjuju povedal: »Meni ni treba ničesar dokazati, vse te pobčke sem že premagoval.« No, po dirki v Brnu mu je Honda namenila nov okvir, s katerim je na moč zadovoljen, pa čeprav se Pedrosa in Marquez zanj nista odločila. V Veliki Britaniji je bila v spremljevalnem programu »Days of Champions« pred dirko tudi tradicionalna dražbe »Two wheels for life«, na katerem je letos sodelovala s svojimi izpušnimi sistemi tudi družba Akrapovič - na dražbi so bili sistemi, ki so jih podpisali Rossi, Lorenzo, Dovizioso,Binder in Capirossi.
Rumena plima v Misanu
Če je bilo vreme v Silverstonu kislo angleško, je bilo že teden dni v Misanu zopet poletno. Dogodkov ob dirki je bilo veliko (dirka s karti Spurtleda58, tekmovanje dirkačev za najboljši grafit..), sami smo bili na predstavitvi najbolj uspelih fotografij, ki so jih v objektive ujeli fotografi, ki spremljajo cirkus MotoGP. Dizajner Aldo Drudi je predstavil svoj opus, sline smo cedili na legendarnih bajkih mojstra Tamburinija in njegovem zadnjem dizjanu, motociklu T12, ki ga je v življenje spravil sin Andrea. Vaš je za neverjetnih 300.000 evrov! Hja, malo v primerjavi z življenjem - Italijani so poostrili varnost, dostop na samo dirkališče je bilo takšno kot na nogometnih prizoriščih, s skenerji in pregledom vsebin torb in nahrbtnikov. Občutek ni prijeten. Na petkovih treningih smo videli (ponovni) padec Innoneja, ki si je poškodoval hrbtenico in na dirki ni nastopil, ter Rossijev sredinec, ki ga je razburjen kazal A. Espargaroju, saj naj bi mu zaprl linijo hitrega kroga. Ta je kasneje povedal, naj se Vale spije kakšen čaj za pomiritev. Vinales in Rossi vozila sta treninge zopet vozila skupaj. Na naše vprašanje ali je to že priprava na sezono 2017, ko bosta moštvena kolega, je Maverick povedal, da je to samo naključje. No, naključno se to dogaja že celo sezono. V prvi polovici dirke je bil v Misanu vodilni Rossi, ki pa je ob razočaranju rumene armade navijačev, ki so ga prišli spodbujati, vodstvo prepustil hudo hitremu Pedrosi. Ta je bil na presenečenje vseh suvereno hiter do konca dirke, zmagal je in se tako v letošnji sezoni vpisal že kot osmi zmagovalec. Lorenzo je po sobotnem najhitrejšem krogu, ki ga je opisal kot »najboljšega v karieri« tretji, Marquez pa četrti.
V Italiji je priložnost za nastopanje v pokalnem prvenstvu Rookies Cup iskal tudi slovenski najstnik, 14 letni Bor Klemenc, ki utegne v naslednjih letih postati glavno ime slovenskega hitrostnega motošporta. Držimo pesti, da mu preboj uspe.
VN Velike Britanije, 04.09.2016
1.Maverick Viñales - Team Suzuki Ecstar - 39'35.590
2.Cal Crutchlow - LCR Honda, +3.480
3.Valentino Rossi - Movistar Yamaha MotoGP, +4.063
4.Marc Marquez - Repsol Honda Team, +5.992
5.Dani Pedrosa - Repsol Honda Team, +6.381
VN San Marina, 11.09.2016
1. Dani Pedrosa - Repsol Honda Team - 43'43.524
2. Valentino ROSSI - Movistar Yamaha MotoGP, +2.837
3. Jorge LORENZO - Movistar Yamaha MotoGP, +4.359
4. Marc MARQUEZ - Repsol Honda Team, +9.569
5. Maverick Viñales - Team Suzuki Ecstar, +15.467
Vrstni red:
1. Marc MARQUEZ
Honda ŠPA 223 točk
2. Valentino ROSSI
Yamaha ITA 180 točk
3. Jorge LORENZO
Yamaha ŠPA 162 točk
4. Dani PEDROSA
Honda ŠPA 145 točk
5. Maverick VINALES
Suzuki PA 136 točk
V boju za novega BMW-ja
Tudi letos imajo dirkači razreda MotoGP v kvalifikacijah precej visoko motivacijo, ne samo zaradi čimboljše uvrstitve na nedeljsko dirko temveč tudi zaradi nagrade, ki na kocu sezone čaka najboljšegadirkača v kvalifikacijah. »BMW M award«, kot se uradno imenuje točkovanje. Letos je nagrada še posebno privlačna, saj je v igri atraktivni BMW M2 Coupe. V razvrstitvi trenutno vodi Marc Marquez, pred Rossijem in Lorenzom.
Primož Jurman
Foto: Dorna, ekipe, Primož Jurman