Rdeče luči so ugasnile. Štart. Odprte ročice za plin ter rjovenje izpuhov je napovedalo začetek nove sezone razreda MotoGP, ki se bo končala novembra v Valenciji. Dolga in napeta bo. Veliko pa se je dogajalo že na prvi in pred njo.
Nova so pravila, novi so stroji, nove so gume, enotna je elektronika, junaki pa so nam dobri znanci. Ti že na prvem dirkaškem vikendu niso mogli iz svoje kože: Rossi (Yamaha) in Marquez (Honda) se ta tiskovkah ne pogledata, Rossi in Lorenzo si gestikulirata, vsi skupaj pa se gredo že takoj na začetku vojno živcev.
Mešanje kart
Zavrelo je v dneh pred dirko, ko je Yamaha objavila, da bo Rossi z njimi še dve leti. Hudo hitro je bilo tole podpisovanje, ob zavedanju, da vsem tovarniškim dirkačem konec leta potečejo pogodbe, oziroma imajo možnost zamenjave ekipe. Lorenzo je užaljen dvignil nos, a se je izkazalo, da je bila pogodba ponujena tudi njemu, pa je ni (še) želel podpisati. Menda špekulira in čaka kaj bo v prvih dirkah pokazal Ducati, saj naj bi ga Rdeči zanimali. »Nima jajc, da bi podpisal za Ducati,« je jedek Doktor. Pozimi se je razšel z Lindo Morselli, njegova nova pa je menda Ukrajinka Yana Ivanilova, ki pa naj ne bila vzrok ločitve z Lindo. No, po dirki, v kateri je zmagal, je Lorenzo z značilno gesto nakazal, da je vsem zaprl usta. Tudi Rossiju, s katerim sta si na treningih jezno mahala, bojda zaradi oviranja. Razlikujeta se tudi v uporabi krilc na njunih motociklih – Lorenzo jih je uporabljal, Rossi pač ne.
Presenečenje je podpis pogodbe Zarco-Suzuki za naslednje leto, saj naj bi bil Francoz, svetovi prvak razreda Moto2, favorit za sedež pri KTM. Se pa naslednje leto zato tja seli Smith (Yamaha). Ali bo zaradi našetega ta hip zelo vročiViñales (Suzuki) sedel na tovarniško Yamaho ( v igro sta tudi Ducati in Honda) pa bo pokazal čas.
Vzpon Honde in Suzukija, upanje za Ducati
Potem, ko je Hondi na testiranjih kazalo precej slabo, predvsem jih je mučila letos enotna elektronika, so pred prvo dirko predvsem s pomočjo Marqueza naredili domačo nalogo. Z agresivno vožnjo mu je uspelo osvojiti stopničke, Dovizioso (Ducati) na drugem je prijetna osvežitev. Ni pa presenčenje, vsaj ne začetku sezone, saj sta Ducatija (Iannone je v dirki tudi vodil, a padel) že lani uporabljaljala Magneti Marellijevo elektroniko. Dejstvo je, da sta tovarniška Ducatija hitra in da imata morda zaradi tega na začetku nekaj prednosti, kar pa ne zmanjšuje doseženega uspeha. Suzuki, predvsem Viñales bo letos sodil v širši krog favoritov. Tokrat je s šestim mestom izenačil lansko najboljšo uvrstitev v Kataloniji in v Avstraliji a stem ni bil zadovoljen, saj je imel čez vikend dirkaški ritem za vrh. Aprilia je z novim strojem RS-GP resda osvojila točke a ji do konkurečnosti manjka še veliko.
Suzuki GSX-RR (video s predstavitvijo novosti):
Dirka je bila zanimiva, na trenutke napeta in če je soditi po uvodni preizkušnji, se širši krog favoritov, tudi zaradi letošnjih prvail, širi. Dirkači so se (vsaj v uvodnih krogih) vozili zelo skupaj, videli smo kar nekaj prehitevanj in atraktivnih potez. Lorenzo je konkurente tokrat ugnal v kozji rog, ti bodo iskali maščevanje na naslednji dirki v Argentini.
Takole pa izgleda zakulisje dirk za novinca Tito Rabata:
Rezultati:
VN Katarja – Losail, 20.03.2016
1. Jorge LORENZO - Movistar Yamaha MotoGP - 42'28.452
2. Andrea DOVIZIOSO - Ducati Team - 42'30.471 + 2.019
3. Marc MARQUEZ - Repsol Honda Team - 42'30.739 + 2.287
4. Valentino ROSSI - Movistar Yamaha MotoGP - 42'30.839 + 2.387
5. Dani PEDROSA - Repsol Honda Team - 42'42.535 + 14.083
Vrstni red po 1. od 18. dirk:
1. Jorge LORENZO - Movistar Yamaha MotoGP – 25 točk
2. Andrea DOVIZIOSO - Ducati Team - 20 točk
3. Marc MARQUEZ - Repsol Honda Team - 16 točk
4. Valentino ROSSI - Movistar Yamaha MotoGP - 13 točk
5. Dani PEDROSA - Repsol Honda Team – 11 točk
Primož Jurman
Foto: ekipe, Dorna
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem