V Valenciji se je manj kot 24 ur po zadnji dirki sezone 2014 s testiranji začela že nova sezona 2015. Tistim, ki se letos ni izšlo, so začeli gristi takoj, da bodo naslednje leto boljši; uspešni pa skušajo obdržati visok nivo in ponoviti letošnje rezultate.
Dirke v Valenciji se vsi, dirkači, mehaniki, šefi ekip, in seveda tudi gledalci, vedno veselijo. Tradicionlno zadnja v sezoni je, čestokrat napeta. Letos je bil odprt samo še naslov v razredu Moto3, ki ga je ujel mlajši Marquez, Alex. Rival Jack »JackThe Ass« Miller je nato v nedeljo popoldan kuhal mulo in naslednji dan skočil na MotoGP stroj. Zagotovo je eden bolj nabritih dirkačev v paddocku, saj je v slogu rojakov neposreden. Po prvih testih zaostaja okoli treh sekund; sedaj pa je že dokončno znano, da v njegovi ekipi ne bo Jeremya Burgesa, nekdanjega Rossijevega šefa ekipe. Bo pa moštveni kolegaCrutchlowa, ki se je poslovil pri Ducatiju. Pa ostali?
Najboljši ostajajo najhitrejši
Ponedeljkovo jutro je bilo v znamenju sprememb. Nekateri dirkači so zamenjali delodajalce, nekateri tudi razrede, a fovoriti razreda MotoGP ostajajo pri dosedanjih; Marquez in Pedrosa pri Hondi, Rossi in Lorenzo pri Yamahi. Od Pedrose se je poslavil njegov šef ekipe Leitner in kot Avstrijec gleda v smer KTM-a. Ta prihaja v razred MotoGP v letu 2017, že v sezoni 2016 pa bo dirka tudi na Red Bull Ringu. V Valenciji sta se pod dirko podpisala Ezpeleta in Mateschitz. Razumete kam moli pes taco? Pri Yamahi so začeli teste z motociklom M1 z letnico 2014, nato pa je par presedlal na nov stroj M1; ta ima drugačen okvir, zadnjo nihajko in spremenjen izpuh. Nov stroj hvalita oba. Čerav je bil Marquez na testih najhitrejši, s HondoRC213V 2015 (še) ni zadovoljen, pravi, da mu je stara ležalabolje.Pedrosa je testiral njemu prilagojeno novo zadnjo nihajko. Novinec Suzuki, ki je dirkaški vikend z de Punietom končal prcej klavrno, se je predstavil z novo dirkaško zasedbo: A. Espargarojem in M. Vinalesem, ki prihaja iz Moto2.Na sicer kratkih ravninah dirkališča Ricardo Tormo je bil Aleix za kašnih 20 kilometrov na uro počasnejši od Marqueza, kar je pomenilo sekundo na krog. Melandri se vrača v MotoGP, kjer bo skupaj z Bautisto branil barve Aprilie v ekipi, ki jo bo vodil Gresini. Rezultati so še daleč od pričakovanj, zaostajajo za več kot tri sekunde za najboljšimi. Morda so vzrok Bridgestonejeve gume?Redding bo v sezoni 2015 v novi ekipi Marc VDS, z novim spozorjem in končno s HondoRC213V-RS, ki ima pnevmatsko krmiljenje ventilov in letošnji tovarniški okvir - tako ima sedaj tudiHayden. A te so še vedno za kakšnih 10 kilometrov počasnejše od tovarniških. Bradl in novinec Baz bosta deležna lanskoletnih Yamhinih strojev, a predvsem Bradl se z zaostankom dveh sekund se še ni uspel prilagoditi na novo okolje. V osnovi sonovi Open stroji lanske (2014) tovarniške rakete. Pri Ducatiju je nov dvojec Iannone (namesto njega je v Pramacu Petrucci) Dovizioso testiral le v ponedeljek, testnik Pirro je ostal v Valenciji vse tri dni – ukvarjali so se predvsem z elektroniko.
Delo tudi pozimi
Ducati in Aprilia bosta testirali konec meseca v Jerezu, ostali se zberejo v Sepangu februarja 2015, vsi pa se že pripravljajo no sezono 2016, ko bodo imela moštva na voljo enotno elektroniko, takrat pa prihaja tudi nov gumar – Michelin. To pa utegene močno premešati karte.
Rezultati testov, Valencija, od 10. do 12.11.2014, najboljši časi
1. Marc Marquez ŠPA Repsol Honda Team Honda 1:30.973
2. Jorge Lorenzo ŠPA Movistar YamahaMotoGP Yamaha 1:30.975
3. Pol Espargaro ŠPA Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 1:31.118
4. DaniPedrosa ŠPA Repsol Honda Team Honda 1:31.119
5. Bradley Smith VB Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 1:31.204
6. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 1:31.250
7. Andrea Iannone ITA Ducati Team Ducati 1:31.465
8. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team Ducati 1:31.664
9. DaniloPetrucci ITA Pramac Racing Ducati 1:31.665
10. Cal Crutchlow GBR CWM LCR Honda Honda 1:31.774
Primož Jurman
Foto: Dorna
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj