Dvakratni svetovni prvak v razredu MotoGP Jorge Lorenzo je v letošnji sezoni videti povsem izgubljen. Rezultati so nepričakovano slabi, le z enimi osvojenimi stopničkami v Argentini. V Katarju je odstopil, v Austinu je zamočil štart, bil na koncu deseti, Argentina je bila svetla izjema, s četrtim mestom v Jerezu je bil soliden, v Le Mansu je po obetavnih treningih (v tretjem je bil celo najhitrejši) šesti. Slabo, še posebno boli, da je denimo Pol Espargaro na poltovarniški Yamahi hitrejši. Medtem pa se forma njegovega moštvenega kolega Rossija dviga in videti je, da je zopet našel dolgo iskani občutek na svoji M1, se Lorenzo nikakor ne izvije iz objema neuspehov. Analiza pokaže možne vzroke.
Vir Lorenzovega neuspeha so letošnje Bridgestonove gume. Močno se razlikujejo od lanskih, ko je bil Lorenzo v vrhu. Bridgestone je zaradi sprememb pravilnika, ko v okviru razreda MotoGP vozita dve divizji (Open in Factory), temu ustrezno spremenil sestavo in dimenzije letošnjih pnevmatik. Te imajo manj bočnega oprijema, kar je še lani Jorge s pridom uporabljal, saj je s svojim stilom med tistimi, ki imajo najvišjo hitrost v zavoju. Kompromis je uporaba mehkih gum namesto trdih, pri tem pa je problem njihova obraba in vzdržljivost. Zato je Jorge relativno uspešen na treningih, tam se posveča tudi t.i. »long-runu« z gumami.
Ob gumah je naslednji element okvir. Medtem, ko Rossi v tesnem sodelovanju z novim šefom mehanikov Galbusero uporablja nov okvir, prilagojen novim pnevmatikam, Lorenzo uporablja starejšega, a z novo zadnjo nihajko. Tudi zaradi izbire gum. Noče slediti Rossiju, čeprav je očitno, da je Doctorjeva smer razvoja dobra, saj meni, da je celoten paket pisan na kožo Rossijevemu stilu. Tega pa Španec noče in že je čutiti prve razpoke na relaciji Lorenzo-Rossi. Bomo zopet priča pregrade v Yamahinem boksu, tako smo to videli v sezoni 2009?
Primož Jurman
Foto: Yamaha
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj