Jupi, začelo se je! Končno se je po petih mesecih zimskega zatišja začela nova sezona. Vsi, ekipe, dirkači, mediji, predvsem pa navijači s(m)o jo komaj čakali. Konji so spuščeni, lov na naslov je odprt. V Katarju smo dobili prve odgovore.
Dobesedno. V dneh pred dirko je na novinarska vprašanje odgovarjal Lin Jarvis, dirkaški šef Yamaha. Rossijev in Vinalesov delodajalec je odkril nekaj zanimivih detajlov, ki jih do zdaj nismo vedeli, oziroma s(m)o o njih le špekulirali. Prva zgodba je zaključek sodelovanja z ekipo Tech 3 po koncu letošnje sezone. Iz Jarvisovih odgovorov je bilo zaznati, da je Yamahi žal, da ekipa odhaja v nedrje KTM-a, in da so se za ta korak Francozi odločili prehitro. O načrtih ekipe so pri modrih izvedeli šele, ko je Bagnaia iz ekipe VR46 razreda Moto2 za 2019 podpisal pogodbo z ekipo Pramac Ducatija. Veljalo je namreč, da je Rossijeva ekipa valilnica mlajših upov, ki naj bi nastopali v razredu MotoGP za Yamaho. Ob tem je zato zanimiva tudi druga zgodba, satelitsko moštvo, ki naj bi zaživelo v prihodnjih letih. Yamaha ga nima, konkurenca, z izjemo Suzukija in Aprilie (ki pa o tem za naslednjo sezono razmišljata), pač. Rossi, ki je v dneh pred prvo dirko na veselje večine podpisal po pogodbo še za leti 2019 in 2020, je seveda eden izmed kandidatov za vodjo tega moštva. A vse je še odprto, je povedal Jarvis.
In zastavica je padla
Pred Katarjem so se pri Yamahi zaradi različnih, velikokrat zmedenih smeri pri razvoju M1 odločili, da Rossi in Vinales razvijata motocikla vsak po svoje. Da so morda s tem vendarle na pravi poti, dokazujejo Rossijeve stopničke na katarski nočni dirki, pa čeprav nanje res nihče ni resno računal ali jih napovedoval. A stari lisjak je znova dokazal, da ni zaman devetkratni svetovni prvak. Presenetil je vse, med drugim vročega favorita na začetku sezone, Zarcoja (Yamaha), ki je s poltovarniško Yamaho sekal čase kot za stavo. Johann je z lansko 'nevozno' M1 v kvalifikacijah zrušil deset let (!) star Lorenzov rekord proge v Katarju, na dirki pa po vodstvu v drugi polovici popustil. No, podobno bi lahko rekli za Marqueza, saj na stezi v Katarju Honda ni ravno doma. A tudi mladi Španec je običaje postavil na glavo in se na koncu boril celo za zmago! To je po ciljnem špiritu dobil Dovizioso, ki je s prvim mestom postal drugi najuspešnejši Ducatijev voznik v razredu MotoGP. Njegov moštveni kolega Jorge Lorenzo je imel manj sreče in je zaradi težav z zavorami odstopil. Letošnja sezona bo za Špance prelomna, in če bo želel ostati v tovarniškem moštvu Ducatija, se bo moral letos res dokazati.
Izenačenost je velika
Sezona bo verjetno minevala v znamenju presenečenj, dirkači so hudo izenačeni, razlike med stroji so vse manjše in letos bo zmagovalec tisti, ki se mu bodo v danem trenutku zložili vsi elementi v optimalno kombinacijo. Kvalitetni vrh se širi, na vrata najboljših poleg Ducatija, Yamahe in Honde počasi trkajo tudi pri Suzukiju. Aprilia še zori, KTM pa v prvem letošnjem nastopu ni upravičil pričakovanj. Oranžni so se ukvarjali celo z nekaterimi tehničnimi težavami, ki jih lani niso imeli. Naslednjič se bodo dirkači udarili 8. aprila v Argentini.
Rezultati - VN Katarja, Losail, 25. 3. 2018
1. Andrea DOVIZIOSO / Ducati Team / 42'34.654
2. Marc MARQUEZ / Repsol Honda Team / +0.027
3. Valentino ROSSI / Movistar Yamaha MotoGP / +0.797
4. Cal CRUTCHLOW / LCR Honda CASTROL / +2.881
5. Danilo PETRUCCI / Alma Pramac Racing / +3.821
6. Maverick VIÑALES / Movistar Yamaha MotoGP / +3.888
7. Dani PEDROSA / Repsol Honda Team / +4.621
8. Johann ZARCO / Monster Yamaha / +7.112
9. Andrea IANNONE / Team SUZUKI ECSTAR / +12.957
10. Jack MILLER / Alma Pramac Racing / +14.594
Vrstni red na prvenstvu (1 dirka/19)
1. Andrea DOVIZIOSO / Ducati / 25 točk
2. Marc MARQUEZ / Honda / 20 točk
3. Valentino ROSSI / Yamaha / 16 točk
4. Cal CRUTCHLOW / Honda / 13 točk
5. Danilo PETRUCCI / Ducati / 11 točk
6. Maverick VIÑALES / Yamaha / 10 točk
7. Dani PEDROSA / Honda / 9 točk
8. Johann ZARCO / Yamaha / 8 točk
9. Andrea IANNONE / Suzuki / 7 točk
10. Jack MILLER / Ducati / 6 točk