MotoGP: Manj kot teden do prve dirke

14. 3. 2011
Deli

V nedeljo bo šlo zares. Prvič letos bodo zahrumeli dirkalniki, sodeč po rezultatih testiranja pa so karte že razdeljene. Pa so res?

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

Špekulacije, da bi zaradi nedavnih razmer na bližnjem vzhodu prva, tradicionalno nočna dirka v Katarju lahko celo odpadla, je organizator prvenstva takoj odločno zanikal in v nedeljo bodo prvič letos zagrmeli dirkalniki kraljevega razreda.

Kako so pred pričetkom sezone razdeljene karte je bilo jasno že po prvih uradnih testiranjih v Sepangu, kjer je dominirala tovarniška ekipa Honde s Casey Stonerjem na čelu. Avstralec je bil praktično neulovljiv, prav tako pa sta očitno premoč Honde dokazala tudi Dani Pedrosa in Andrea Dovizioso. Zares konkurenčna sta bila tudi dirkača Yamahe, svetovni prvak Jorge Lorenzo in Ben Spies, medtem pa ostalim pravega zmagovalnega ritma iz dirkalnikov ni uspelo izvleči.

Na drugem uradnem testiranju se je zgodba o uspehu tovarniške Honde ponovila, večina dirkačev pa se je s tem hočeš nočeš morala sprijazniti. Kljub temu so se v dneh po testiranjih pojavile govorice, da je Hondin dirkalnik neregularen, saj naj bi Japonci vanj vgradili menjalnik z dvema sklopkama.

Uradna Honda se je na ta namigovanja v istem trenutku odzvala in odločno demantirala tudi najmanjši sum na goljufijo, je pa hkrati priznala, da so medtem ko so se drugi ukvarjali s ciklistiko sami zares razvijali nov menjalnik, ki pa je v celoti skladen s tehničnimi regulativami prvenstva.

Najhitrejših je seveda lahko le nekaj dirkačev, zato javnost tistim počasnejšim ni namenjala preveč pozornosti. Največ le te je bil seveda deležen Valentino Rossi, dirkač od katerega je po mnenju mnogih odvisno kako zanimiva bo letošnja sezona in hkrati dirkač, ki je na testiranjih dosegel rezultate daleč pod pričakovanji.

Valentino z rezultati testiranj seveda ni zadovoljen. Kot pravi sam v tem trenutku še vedno ni v pravi formi zaradi napornega okrevanja po operacije rame, zaradi bolezni pa je zamudil tudi pomemben dan na uradnih testiranjih. Vendar Rossi kljub temu priznava, da njegov prestop z Yamahe k Ducatiju ne poteka tako gladko kot si je sprva zamislil.

Po njegovem je razlika med Yamahinim in Ducatijevem dirkalnikom večja, kot je bila tista, ko so pollitrske dvotaktne agregate zamenjali 990 kubični štiritaktniki. Z manj težavami se je soočal tudi takrat, ko je pri Yamahi Michelinove pnevmatike zamenjal za Bridgestone. Naj spomnimo, da je takrat za zmago potreboval dolge štiri dirke.

Kljub vsemu se nadejamo, da bo razmerje moči med dirkači in dirkalniki v tej sezoni razporejeno enakomerneje, dejstvo pa je, da bo v kolikor v zadnjem mesecu Yamaha, Honda in Suzuki niso napredovali, prvih nekaj dirk najverjetneje minilo v znamenju Honde. Zaradi samega urnika dirk velik napredek v razvoju ne bo mogoč vse do poletnega odmora, to pa bi lahko neugodno vplivalo na samo zanimivost prvenstva.

Kot kaže pa se bo še pred ali pa takoj po poletnem odmoru zgodilo tudi testiranje dirkalnikov s 1000 kubičnimi motorji, ki bodo v sezoni 2012 že dovoljeni tudi v razredu MotoGP. Trenutno se še ne ve katera moštva so pripravljena pozabiti na milijone porabljene za razvoj 800 kubičnih agregatov, ter hkrati razvijati še litrski dirkaški stroj, a ne dvomimo, da bo Dorna pravila v naslednjih mesecih (ali morda letih) prikrojila tako, da bodo na štartni ravnini zgolj tisočaki.

Z uvedbo litrskih agregatov skuša Dorna poceniti dirkanje v kraljevem razredu in ponuditi večje možnosti tistim, ki trenutno ne morejo slediti tovarniškim gigantom kot so Yamaha, Honda in Ducati.

Poletna testiranja so v preteklih sezonah temeljila na 'poliranju' motociklov z začetka sezone, glede na nova pravila pa najverjetneje v razvoj 800 kubičnih agregatov ne bo imelo smisla vlagati, zato se v tem trenutku namigovanja o testiranju litrskih dirkalnikov zdijo povsem verjetna. Morda pa le niso daleč dnevi, ko bomo na štartni ravnini poleg trenutnih proizvajalcev morda spremljali tudi BMW, Aprilio in druge.

Rezultati današnjih testiranj:

1. Stoner Honda 1.55.681

2. Pedrosa Honda +0.064

3. Spies Yamaha +0.613

4. Simoncelli Honda +0.752

5. Dovizioso Honda +0.758

6. De Puniet Ducati +0.764

7. Lorenzo Yamaha +1.026

8. Edwards Yamaha +1.035

9. Hayden Ducati +1.045

10. Aoyama Honda +1.059

11. Barbera Ducati +1.117

12. Bautista Suzuki +1.250

13. Rossi Ducati +1.307

14. Capirossi Ducati +1.664

15. Crutchlow Yamaha +2.049

16. Abraham Ducati +2.165

17. Elias Honda +2.855

MaT

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj