V nedeljo, 8. 11. 2009, so še zadnjič letos zagrmeli dirkalniki na dirkališču v Valenciji. Najhitrejši je bil tokrat domačin Dani Pedrosa.
Nekaj drame so bili gledalci deležni še pred samim začetkom dirke, ko je Casey Stoner v krogu za ogrevanje izgubil oprijem pod kolesi in ga je katapultiralo preko Ducatija v pesek. Pedrosa je tako izkoristil svojo priložnost in po odličnem štartu skozi prvi ovinek zapeljal na prvem mestu, ki ga je ohranil vse do konca dirke. Stoner je s padcem izgubil možnost, da bi prvenstvo končal na stopničkah, saj je tretje mesto tako pripadlo prav Pedrosi.
S skoraj tremi sekundami zaostanka je drugo mesto osvojil Rossi, takoj za njim pa je po ciljni ravnini pripeljal Lorenzo, četrto mesto Edwardsa pa je zadostovalo, da je Edwards prvenstvo končal na skupnem petem mestu z le točko prednosti pred Doviziosom. Edwardsu je nekoliko pomagal tudi Ben Spies, ki je svojo prvo dirko v tem razredu končal na odličnem sedmem mestu.
Vsekakor je sedmo mesto za Spiesa, ki se naslednje leto pridružuje MotoGP, odličen dosežek, sploh če upoštevamo, da je prehitel Toselanda, ki je tako kot on iz prvenstva superbike prišel kot svetovni prvak. Še bolj pa je Spies navdušen nad dejstvom, da je prehitel tudi oba dirkača Suzukija, ki ga je letos na pogajanjih za prestop v MotoGP zavrnil. Če se bo v prihodnjem letu izkazalo, da je Ben Spies iz pravega testa za zmage v kraljevem razredu, se bodo vodilni pri Suzukiju zares lahko močno obrcali.
Spies slovi kot marljiv in predan dirkač, ki bi za desetinko sekunde hitrejši krog pojedel gumo in klešče, zato bo prihodnjo sezono zagotovo tu in tam pomešal štrene tudi najhitrejšim. Sicer so velike uspehe napovedovali tudi Jamesu Toselandu, ki pa priložnosti v prvenstvu MotoGP ni povsem izkoristil in se vrača nazaj v SBK.
Tekmovalni del sezone je tako končan, že v ponedeljek pa sledijo testiranja na katerih bomo videli nove obraze, ki se v prihodnji sezoni pridružujejo karavani MotoGP. Iz 250 ccm prihajajo Simoncelli, Bautista, Barbera in svetovni prvak Aoyama. V četrlitrskem razredu se je odvila zgodovinska, zadnja dirka, saj se v prihodnjem letu ta razred ukinja, prihaja pa nov razred Moto2, kjer bodo vse ekipe uporabljale Hondin 600 kubični motor z okrog 150 'konji'.
Na tradicionalnih testiranjih v Valenciji po koncu sezone bomo morda videli tudi kakšen dirkalnik za leto 2010, pozornost pa bo usmerjena tudi v razliko med časi dirkalnikov MotoGP in povsem novih dirkalnikov razreda Moto2
Dirkaška evforija se torej za nekaj časa poslavlja, vendar bodo v naslednjih dneh še vedno na dan curljale zanimivosti in informacije povezane z tem dirkaškim športom. Zgodila se bo tudi podelitev pokalov in nagrad, kjer pa bo letos kot svetovni prvak prisoten tudi Slovenec Igor Jerman, ki je kot že veste postal svetovni prvak v vztrajnostnih dirkah. Bravo Igor!
MaT