MotoGP: skrivnosti in zapleti z aerodinamiko na Ducatiju GP17

16. 3. 2017 | Primož Jurman
Deli
MotoGP: skrivnosti in zapleti z aerodinamiko na Ducatiju GP17 (foto: Dorna)
Dorna

Medtem, ko naj bi se v zadnjem delu Ducatija skrivala električna napeljava, pa se po uspešnem testiranju nove maske pojavlja vprašanje, ali bodo v takšni konfiguraciji sploh lahko dirkali.

Na zadnjih testiranjih v Losailu se je ekipa Ducatija igrala z novim oklepom na GP17, ki je čez noč postal podoben tistim na štirikolesnih dirkalnikih. Če so na prejšnjih testih preizkušali nenavadno škatlo pod zadkom motocikla, so se sedaj pozabavali z oklepom. Obe reči sta, kot kaže, povezani.

Pred tedni se je motociklistična scena spraševala kaj za vraga 'rdeči' skrivajo v tej črni škatli. Ugibalo se je, da bi lahko v njej bila nekakšna (žiroskopska) naprava, ki bi pomagala pri stabilnosti in moči stroja. No, zdaj so vrli angleški novinarji izvrtali, da je v njej menda vendarle le – kablovje.

Zapleti s homologacijo

Ker je zadnja verzija oklepa (šaljivo imenovana tudi kladvenica, po morskem psu, ki ima glavo takšnih oblik) oblikovana tako, da je premalo prostora za komponente, so jih Italijani prestavili pod rep motocikla. Oklep ima ožji nos, s tem je več površin skozi teže zračni tok. Problem, s katerim so bodo morali soočiti pri Ducatiju, pa so nova pravila o homologaciji oklepa, ki določajo, da morali konstruktorji dizajn oklepa pravočasno prijaviti tehničnemu direktorju Dorne, če ga žalijo uporabljati med sezono. Tega tem primeru menda niso storili. Napaka?

V letošnjem novem poglavju o homologaciji je določeno, da vetrni ščit sestoji iz dveh delov: iz samega oklepa in sprednjega blatnika. Homologacija se nanaša na voznika, zato so možne različne rešitve tudi v okviru iste ekipe. V sezoni je možna le ena sprememba za voznika na oklepu in ena na sprednjem blatniku. Načrt sprememb mora odobriti tehnični direktor pred njeno uporabo.

Originalne in spremenjene rešitve lahko dirkač uporablja med sezono, deli pa se med seboj ne smejo dopolnjevati, lahko pa se uporablja originalni oklep s prenovljenim sprednjim blatnikom in obratno. Satelitske ekipe lahko uporabijo komponente, ki jih je pred tem uporabljala tovarniška ekipa. Prehodno določilo določa, da je v sezoni 2017 lahko homologiran tudi en oklep iz sezone 2016. Dirkač tako letos lahko štarta z dvema oklepoma, s tistim iz leta 2016 in novim iz leta 2017. Lanskoletnega je homologiral tehnični direktor pred koncem zadnje dirke sezone. Novi konstruktorji, v tem primeru KTM, v sezoni 2017 lahko uporabijo neomejeno število izboljšav.

Spremembo je preizkušal le Dovizioso, na zadnjih testiranjih v Katarju je bil (tudi s to aerodinamično varianto) med hitrejšimi.

Primož Jurman
Foto: Dorna

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj