MotoGP: španski šerif Teksasa že petič zmagal v Austinu, Rossi s kazenskim pribitkom

24. 4. 2017
Deli

Marc Marquez je kralj steze v ameriškem Austinu, saj je zmagal že petič zaporedoma.

Marc Marquez (Honda) je od sezone 2013, ko je prvič ubral zmago na takrat novem dirkališču v Austinu, vladar te steze. Letos je sezono začel po njegovih merilih slabo, na zadnji dirki v Argentini je po vodstvu odstopil, zato je v ZDA prišel z velikimi upi in v Austinu ponovno zmagal. Petič zapovrstjo! Njegov največji rival v letošnji sezoni, 'Top Gun' Vinales, je bil v Austinu zelo hiter, a je na dirki zdrsnil in odstopil. Marc tako na ameriških tleh ostaja 'Kapitan Amerika'.

S Hondo nekaj ni bilo v redu

Na prvih dveh letošnjih dirkah so vsi dirkači na Hondah ugotavljali, da z RCV 213V nekaj ne štima. Ne pomaga spremenjena konfiguracija 'big bang' agregata, ne pomaga nazaj vrteča se glavna gred za boljše pospeševanje iz zavoja, kar je sicer kronična težava Honde, ne pomaga dodana masa na njej, da bi bil agregat bolj uravnotežen. Edino Marquez zna krotiti nemirno Hondo. Njegov dirkaški stil, pri katerem agresivno vstopa v zavoje, motocikel podre, zavira vse do temena, nato pa ga z muko umirja na izhodih, je edini, ki je bil stroju trenutno edino kos. Vsi Hondini dirkači vključno z Marcom imajo težave s sprednjim delom in Michelinovimi sprednjimi gumami.

Cal Crutchlow in Dani Pedrosa, deloma tudi Marquez, so pred dirko v Austinu opozorili na presenetljivo dejstvo, da morda težave Honde sploh ni agregat, temveč – okvir. Tega se Japonci, razen nekaterih manjših popravkov in kljub dejstvu, da so spremenili karakter agregata (to pa zahteva tudi revizijo ostalih elementov celotnega motocikla) menda sploh niso lotili. A dirka v Austinu je pokazala, da pri Hondi vendarle ni vse tako črno. Tovarniški par je bil na stopničkah, Crutchlow četrti.

Rdeči v rdečem, Rossi s kazenskim pribitkom

Pri Ducatiju je pred dirko v Teksasu zaradi slabih rezultatov vladala panika, govorilo se je celo, da če Lorenzo v Austinu ne bo uspešen, bodo v Bologni počasi začeli postopek za prekinitev pogodbe. In celo, da bodo pripeljali Stonerja. Bučke, jasno, dejstvo je, da se Lorenzo sedaj na Ducatiju počuti bolje, saj so našli nov, višji položaj na motociklu, ki menda bolj odgovarja njegovemu stilu. Rezultati so bili v ZDA, kljub šestemu mestu na kvalifikacijah in devetemu v dirki, še daleč od želenega. Moštveni kolega Dovizioso se je na kvalifikacijah ubadal s tehničnimi težavami, saj je GP17 ugašal, na dirki pa je bil vendarle šesti. Yamaha je ekipa z rastočo krivuljo uspeha, ki pa jo je po dveh zmagah zlomil Vinales s padcem. M1 teče kot po tirnicah, predvsem v drugi polovici dirke.

Rossi je bil kljub slabšim treningom in dobrim kvalifikacijam v dirki v Austinu odličen, čeprav je (neupravičeno) senco nanj vrgla odločitev dirkaške žirije, ki mu je, potem ko je vanj trčil vse boljši Zarco (Yamaha) in je zapeljal s steze in se vrnil nje po krajši poti, pribila tri desetinke kazni. Kar je povzročili rahlo zmedo ob koncu dirke, saj je bil Italijan v boju s Pedroso za drugo mesto. Vinales se je na sobotnem prostem treningu, potem ko mu je (nevede) pot zaprl starejši moštveni kolega, razhudil nanj in mu žugal s pestjo, a kot je bilo videti, ni bilo nič resnega. Na obzorju zaenkrat še ni zamer. Kaj pa tehnične novosti? KTM je v Ameriki nastopil z novim sprednjim vetrnim ščitom, z vanj integriranimi krilci. Menda je zadeva na robu legalnosti.

Dirkališče v Austinu zrelo za preplastitev

V bolj resnem stanju je proga v Austinu, ki je z grbinami poskrbela za obilico padcev in kot kaže bodo morali organizatorji, če bodo hoteli še imeti MotoGP na tej stezi, v naslednjem obdobju stezo preplastiti, kar bo pa težava, saj si tako visoko investicije sami ne morejo privoščiti. Dorna pa na drugi strani ne želi izgubiti Velike nagrade v ZDA.

Primož Jurman
foto: Dorna, ekipe

Rezultati, VN Amerike, Austin 23.04.2017

1. Marc MARQUEZ, Repsol Honda Team – 43'58.770
2. Valentino ROSSI, Movistar Yamaha MotoGP – +3.069
3. Dani PEDROSA, Repsol Honda Team – +5.112
4. Cal CRUTCHLOW, LCR Honda – +7.638
5. Johann ZARCO, Monster Yamaha Tech 3 – +7.957
6. Andrea DOVIZIOSO, Ducati Team – +14.058
7. Andrea IANNONE, Team SUZUKI ECSTAR – +15.491
8. Danilo PETRUCCI, OCTO Pramac Racing – +16.772
9. Jorge LORENZO, Ducati Team – +17.979
10. Jack MILLER, EG 0,0 Marc VDS – +18.494đ

Vrstni red (3/18 dirk)

1. Valentino ROSSI – 56 točk
2. Maverick VIÑALES – 50 točk
3. Marc MARQUEZ – 38 točk
4. Andrea DOVIZIOSO – 30 točk
5. Cal CRUTCHLOW – 29 točk
6. Dani PEDROSA – 27 točk
7. Johann ZARCO – 22 točk
8. Jonas FOLGER – 21 točk
9. Scott REDDING – 21 točk
10. Jack MILLER – 21točk

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja