Po petih dirka letošnje sezone je nekaj stvari jasnih: za naslov se bosta bržkone udarila predvsem Yamahina voznika Lorenzo in Rossi, Hondin par Marquez in Pedrosa jima bosta dihala za vrat, Ducati pa bo moral za uspeh izdatno trkati po lesu - za srečo, ki je kar noče biti. Suzukijev mladec Vinales pa je ključni mož trenutka. Zakaj?
Ni namreč vsakemu in vedno, predvsem pa ne novincu brez zmage v elitnem razredu, dano, da lahko izbira ekipe. In to ne tiste povprečne, s sredine, temveč one prave, tovarniške. Po podpisu Rossijeve pogodbe z Yamaho in dokončni potrditvi, da Lorenzo naslednje leto odhaja k Ducatiju, je dirkač okoli katerega se vrti cirkus prestopov v razredu MotoGP (in Moto2 ) Maverick Vinales.
»Naj grem ali ostanem?«
Vinalesu je obljubil, da bo do dirke v Le Mansa sporočil odločitev: ali v naslednjem letu ostaja v (svetlo) modrem Suzukiju ali nadaljuje kariero pri (temno) modri Yamahi. No, uradne odločitve ni sporočil, vse glasnejše so govorice, da ostaja pri Suzukiju, za podoben denar, ko so mu ga ponudili pri Yamahi – okoli 5 milijonov evrov. Jah, pri Yamahi ne vem na kaj bo naletel, pri Suzukiju je prvi zvezdnik. Tvega. Manj pa bo zato tvegal Dani Pedrosa (Honda), ki se kot kaže namesto Mavericka seli iz ene močne ekipe v drugo. Iz Honde, ki ji je bil zvest več kot desetletje, k Yamahi. Je Španec, kar je pogoj pokrovitelja Movisatarja, sponzorja Yamahine ekipe, ki je v letih, ko je Dani nastopal v razredu 250-kubičnih centimetrov finančno skrbela zanj. Zato očitno tudi ne bo težava zamenjati trenutno »bikasto rdečega« osebnega sponzorja energijskih pijač z »pošastno zelenim«. Danijevo mesto bi lahko pri Hondi, vsaj za eno sezono tako zasedel Cal Chrutchlow, ki si tovarniškega sedeža močno želi. Jonas Folger nemški up razreda Moto2 prihaja v ekipo Monster Yamaha Tech3 namesto Bradleya Smitha, ki odhaja k KTM-u, pri Ducatiju pa iščejo rešitve. Na zadnjih dirkah v Jerezu in Le Mansu jih je izdala vodna črpalka, faktor smole pa je s padci in odstopi obeh dirkačev nenavadno visok. V naslednjih dirkah se bosta morala zato Andreja zelo potruditi.
Le Mans Lorenzu
Očitno je Španec našel svoj notranji mir in in koncentracijo. Motocikel mu služi, težav z gumami v Franciji ni imel in poleg rekordnega časa v kvalifikacijah je suvereno zmagal. Rossi je po slabih kvalifikacijah osvojil drugo mesto za moštvenim kolegom, a tako suveren kot je bil v Jerezu ni bil. Maverick Vinales je s Suzukijem na tretjem mestu postavil nov mejnik za to japonsko znamko in prekinil dolgoletno sušo stopničk, Honda je ponovno razočarala; Marquez je padel, se pobral a prišel do točk, Pedrosa je bil četrti. Naslednja dirka v Mugellu bo v srcu Toskane peklenska, predvsem zaradi predvidenega boja med Rossijem in Lorenzom.
Rezultati: VN Francije, Le Mans, 08.05.2016,
1. Jorge LORENZO Movistar Yamaha MotoGP 43'51.290
2. Valentino ROSSI Movistar Yamaha MotoGP 44'01.944 + 10.654
3. Maverick VIÑALES Team SUZUKI ECSTAR 44'05.467 +
14.177
4. Dani PEDROSA Repsol Honda Team 44'10.009 + 18.719
5. Pol ESPARGARO Monster Yamaha Tech 3 44'16.221 + 24.931
Vrstni red po 5 dirkah /18:
1. Jorge Lorenzo Yamaha 90 točk
2. Marc Marquez Honda 85 točk
3. Valentino Rossi Yamaha 78 točk
4. Dani Pedrosa Honda 53 točk
5. Maverick Vinales Suzuki 49 točk
Primož Jurman
Foto: Dorna, moštva
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj