Tudi letos je bilo v Mugellu, tako kot vsa zadnja leta, zapovedana rumena – barva Rossija. Doctor je dodatno razgrel domače navijače s prvim mestom in rekordnim krogom na sobotnih kvalifikacijah. Nedelja pa je minila v znamenju rdečih Ducatijev. Rossi je bil vendarle na stopničkah.
Prvo in drugo mesta sta osvojila tovarniška Ducatija, Lorenzo je ubral zmago, Dovizio je bil drugi. Lorenzo je tako vendarle vknjižil tako želeno prvo zmago za bolonjsko znamko, za Španca pa je bila to prva zmaga po Valencii 2016, ko je branil še modre barve Yamahe. Kako nepredvidljive postajajo dirke, je dokazal Marquez (Honda), kjer se v Toskani ni najbolj znašel. Njegov način vožnje na meji (in prek nje) se na vročem asfaltu, s temperaturo čez 50 stopinj, ko začne popuščati oprijem, ni izšel, saj je na dirki padel, jo sicer zaključil, a ostal brez točk. Lorenzo se je na stezi v Mugellu, kjer so hitrosti najhitrejših na koncu ciljne ravnine dosegale tudi več kot 350 km/h, pokazal v luči, kot smo ga poznali pred prestopom k Ducatiju. Suvereno natančen, od starta do cilja v ospredju, gume so zdržale, Ducati tudi. Krivulja se dviga tudi pri Yamahi. Nobena skrivnost ni, da so imeli težave z elektroniko, menda so zadeve zdaj uredili, na splošno med ekipami vlada prav mala vojna za inženirje Magneti Marellija. Obe Yamahi, Rossi in Vinales, sta bili tako na kvalifikacijah med prvimi tremi, v Toskani pa denimo Zarco s poltovarniško Yamaha ni bil (več) tako uspešen kot na prvih dirkah.
Zmaga ob slovesu?
Objemom pri Ducatiju po koncu dirke ni bilo videti konca, čeprav ima Lorenzo v zadnjem času hladen odnos do vodilnih mož. Tudi oni zanj pred dirko v Mugellu niso imeli prijaznih besed. Kot kaže, bo Jorge prihodnje leto, kljub zmagi v Italiji, nadaljeval kariero na (pol)tovarniški Yamahi. Ni pa še jasno, v kateri ekipi. K (nepričakovanemu) uspehu Ducatija, predvsem Lorenza, sta menda prispevala drugače oblikovan, precej oblazinjen sedež Desmosedicija, ter drugačna posoda za gorivo na mestu, kjer jo dirkač stiska s koleni. Španec se je tako na motociklu počutil bolje, po njegovih besedah je bil stroj bolj vozljiv in takšen ustreza njegovemu slogu 250-kubičnih strojev. Višje je nasajen sedež, s telesom je bolj nagnjen naprej, da usmerja motocikel tudi z nogami, zato je pomembno, kako se upre in zaobjame posodo za gorivo s koleni.
Če se dirkač na motociklu ne počuti dobro, je to lahko vzrok slabših rezultatov. No, verjetno so Italijani naredili še kaj drugega (elektronika, agregat), da sta Ducatija v Mugellu tako 'letela'. Letel pa je, in to dobesedno, testni dirkač rdečih, Pirro, ki je na petkovih treningih po blokiranju sprednjega kolesa na koncu ciljne ravnine pri hitrosti več kot 340 km/h poletel, grozljivo padel, a na srečo brez hujših posledic. V nedeljo je bil že na dirkališču, kot gledalec. Med gledalci je tudi letos veliko Slovencev, videti je bilo kar nekaj slovenskih zastav, med njimi smo videli tudi navijače Iannoneja. Ta se z naslednjo sezono poslavlja od Suzukijeve ekipe in odhaja k tovarniški ekipi Aprilie, na njegovo mesto pa prihaja mladi Joan Mir. Suzuki je eno izmed prijetnejših presenečenj dirke v Italiji, Iannone je bil celoten dirkaški vikend med vodilnimi, tudi v nedeljo sta oba dirkača dosegla lep rezultat.
Rea k Hondi
Te dni po boksih kroži veliko zgodb o prestopih dirkačev naslednje leto, ena takšnih je tudi prestop svetovnega prvaka razreda Superbike Jonathana Ree v tovarniško ekipo Honda. Anglež je menda zainteresiran. Ekipo po več kot desetletju zapušča Pedrosa.
VN Italije, Mugello, 3. 6. 2018 - rezultati:
1. Jorge LORENZO, Ducati Team, 41'43.230
2. Andrea DOVIZIOSO, Ducati Team, +6.370
3. Valentino ROSSI, Movistar Yamaha MotoGP, +6.629
4. Andrea IANNONE, Team SUZUKI ECSTAR, +7.885
5. Alex RINS, Team SUZUKI ECSTAR, +7.907
Razvrstitev (po šestih dirkah/19):
1. Marc MARQUEZ, Honda, 95
2. Valentino ROSSI, Yamaha, 72
3. Maverick VIÑALES, Yamaha, 67
4. Andrea DOVIZIOSO, Ducati, 66
5. Johann ZARCO, Yamaha, 64
*Giallo (italijansko) – rumena barva
...
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj