Kako pester je koledar dirk razreda MotoGP, dokazujeta zadnji dve dirki. Če so se na predzadnji dirki v Avstraliji dirkači tresli od mraza, so se na zadnji teden dni kasneje v Maleziji potili v vročini.
Temperature so seveda vplivale na material – predvsem na gume. Te so krojile vrstni red v Avstraliji, kjer opremljevalec Bridgestone ni našel prave gume za tamkajšnje razmere. Kljub temu, da so prvič pripravili tudi tako imenovano asimetrično sprednjo gumo, različnih mešanic, ki naj bo bila kos temperaturnim nihanjem avstralskega asfalta, je bila prav ta guma povod številnim padcem. Drama se je začela, ko jo je skupil Marquez (Honda), se oddrsal v travo in tako odprl prosto pot Rossiju (Yamaha), ki je Špancu skušal slediti. Za njim je vozil Lorenzo, ki se je v zadnjih metrih očitno bojeval za dober oprijem sprednje gume. Prehitel ga je Crutchlow (Ducati), in napovedoval se je uspeh Rdečih. A v zadnjem krogu je pokosilo tudi Angleža, ki je po dirki povedal: »Vse kar sem naredil narobe je, da sem v zadnjem krogu malce spustil tempo in za kakšno stopinjo ohladil gume. Razočaran sem.« Neznansko vesel pa je bil Rossi, ki je drugič letos zmagal,na drugo mesto je priplezal Lorenzo (»To je moje najbolj srečno drugo mesto.«), tretji pa je bil Smith, tudi na Yamahi – popolnoma Yamahine stopničke so bile nazadnje v Le Mansu 2008.
Vročina Malezije
Iz vetrovnega Phillipislanda so jo dirkači krenili v Sepang, kjer so zopet dirkali v ekstremnih vremenskih pogojih. Tokrat v vročini in vlagi. Med obema dirkama se je počasi izkristalizirala slika »grida« razreda MotoGP za naslednjo sezono. Če favoriti ostajajo v istih ekipah kot letos, pa je zanimivo med ostalimi: poleg Baza, ki iz Superbikea prihaja v moštvo Forward Yamahe, od tam prihaja tudi EugeneLaverty, ki naj bi v ekipi Aspar vozil Hondo. Petrucci se seli k Pramacu (Ducati), k tovarniškemu Ducatiju odhaja Iannone, Bautista ostaja priGresiniju a po težavah s sponzorji naslednje leto na Aprilii. Suzuki ima velike upe s parom Vinales – A. Espargaro.
Na težki dirki v Maleziji je po padcu »tam spodaj« blestel Marquez, ki je v napeti borbi odčital lekcijo sicer odličnemu Rossiju indvanajstič letos zmagal. S tem je izenačil dosežek M. Doohana iz leta 1997. Italijan je ponovno osvojil stopničke in je sedaj v skupnem seštevku drugi, z 12 točkami prednostjo pred moštvenim kolegom Lorenzom, ki je bil n dirki tretji. Osmoljenec dirke je Pedrosa, ki je kar dvakrat padel in tako dokončno zapravil možnostjo za osvojitev drugega mesta. Zadnjič letos se bodo dirkači udarili 9. novembra na dirki v Valencii.
V razredu Moto2 je svetovni prvak postal Tito Rabat (Kalex).
Primož Jurman
Foto: Dorna, ekipe
Rezultati:
VN Avstralije, PhillipIsland, 19.10.2014
1. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP YAMAHA 40'46.405
2. JorgeLorenzo ŠPA Movistar Yamaha MotoGP YAMAHA +10.836
3. Bradley Smith VB Monster Yamaha Tech 3 YAMAHA +12.294
VN Malezije, Sepang, 26.10.204
1. Marc Marquez ŠPA Repsol Honda Team HONDA 40'45.523
2. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP YAMAHA +2.445
3. JorgeLorenzo ŠPA Movistar Yamaha MotoGP YAMAHA +3.508
Skupni vrstni red:
1. Marc Marquez ŠPA 337 Repsol Honda Team HONDA
2. Valentino Rossi ITA 275 Movistar Yamaha MotoGP YAMAHA
3. JorgeLorenzo ŠPA 263 Movistar Yamaha MotoGP YAMAHA
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem