Letošnja sezona razreda MotoGP je zadnja pred prevetritvijo pravil, ki začnejo veljati naslednje leto. Na testiranjih je bil ponovno hiter prvak Marquez (Honda), ki mu je del optimizma v zadnjih testih snedel Ducati. Bodo Italijani presenečenje sezone, bo uspešno zgodbo pisal tudi povratnik Suzuki - morda še kdo? Stvari je naprvi dirki postavil očak Rossi (Yamaha), ki je vsem pokazal kdo je (še) gospodar v hiši.
Ducati z asi v rokavu
Konec februarja me Julian Thomas, Ducatijev PR-ovec, vodi po labirintih Ducatijeve fabrike v Bologni. Nekje zadaj za proizvodnjo je skrit dirkaški Ducatijev dirkaški oddelek. Corse. Z nami je Gigi Dall'Igna, šef Ducatijeve ekipe: »Letos z novim strojem GP15 računamo na vsaj eno zmago in nekaj stopničk« Optimistično? Niti ne, saj ima Ducati tudi letos prednosti v skladu z dogovorom - ko je bil Ducati še šibak - pred ostalimi tovarniškimi stroji: razvoj čez celo sezono (ostali zamrznjen), 12 agregatov (ostali 5), mehkejša pnevmatika na kvalifikacijah (tovarniška moštva je nimajo), 2 litra goriva več. Hja, na testiranjih in na prvih kvalifikacijah v Katarju sta Ducatijeva Andreja prizemljila konkurenco. Z njima se je kosal le Marquez (Honda), Yamahe so z novim brezšivnim menjalnikom, okvirjem in izboljšano elektroniko, zaostajale. Hej, zopet vidimo krilca na oklepih, s katerimi so testirali pri Ducatiju. Marqueza pa Italijani niso skrbeli, le Rossi se je nekaj obregnil o mehkih gumah. So pa zato vsi motocikli letos za dva kilograma lažji, tehtnica lahko pokaže 158 kilogramov. Le do konca junija bodo tovarniška moštva lahko razvijala elektroniko, potem pa bodo razvoj usmerili v novi enotni software. Novinca Suzuki in Aprilia pa bosta svojo elektroniko lahko uporabljala in razvoja do konca letošnje sezone.
Obzorja se jasnijo
Četverica mušketirjev, ki so bili lani najboljši, tudi letos velja za favorite. Plus Ducatijev par. Pred časom, ko je bil na obisku v Sloveniji je Aldo Drudi – tisti, ki dizajnira čeladi tako Marquezu kot Rossiju in torej dobro pozna oba – je povedal: »Vale še ni za odpis. Ko zavoha kri, je neusmiljen kot star volk. In mlado jagnje, beri Marc, utegne kloniti pred njegovimi pregoni.« Hja, prva dirka je to potrdila - resda ob smoli Marqueza v prvem zavoju. Morda ima Rossi letos zadnjo možnost, da postane prvak. Sicer pa razred MotoGP žre svoje ekipe. Ni usojeno vsem, da preživijo. Stroški so visoki, sponzorjev malo. V tednu pred začetkom prvenstva so v Angliji zaradi finančnih čarovnij priprli vodilne CWR, sponzorja ekipe LCR. Ni jasno kaj to pomeni za ekipo. In tik pred začetkom dirke v Katarju, v torek zvečer, je brez glavnega sponzorja Drive M7 ostala ekipa, v kateri vozi NickyHayden (Honda) v Martinezovi ekipi. Bo ta pripeljal sedaj v ekipo španske sponzorje; dva milijone dolarjev na sezono pač ni drobiž?
Katar, znanilec sezone?
Fantastična dirka v Katarju se je odvrtela drugače kot je kazalo na testiranjih in kvalifikacijah. Videli smo boj dveh Yamah in Ducatijev. Stari lisjak Rossi je podhranjeno Yamaho po ogorčenem boju z Doviziosom vendarle pripeljal do zmage in tako napovedal boj za naslov. Ducatijev uspeh je dopolnil Iannone na tretjem mestu, četrti je bil razočarani Lorenzo. Razočarali pa sta tudi tovarniški Hondi, Marquez je odpadel že v prvem zavoju, ko je zapeljal s steze, Pedrosa je bil po bledi dirki šesti. Po dirki je oznanil, da ga muči poškodba roke in razmišlja celo o (začasnem) umiku z dirk. Hm, panika pri Hondi? Kljub rdeči plimi iz Bologne in Italijanski ofenzivi pa bo že naslednja dirka v Austinu bolj razjasnila kakšna bodo to sezono razmerjav resnici.
Primož Jurman
Foto. Dorna, ekipe
Rezultati, VN Katarja, Losail, 29.3.2015:
1 Valentino Rossi
ITA Movistar Yamaha MotoGP 42'35.717
2 Andrea Dovizioso ITA Ducati Team + 00.174
3 Andrea Iannone ITA Ducati Team + 2.250
4 JorgeLorenzo
ŠPA Movistar Yamaha MotoGP + 2.707
5 Marc Marquez ŠPA Repsol Honda Team + 7.036
Ekipe MotoGP:
Repsol Honda
Marc Marquez ŠPA (RC213V)
Dani Pedrosa ŠPA (RC213V)
Movistar Yamaha
Valentino Rossi ITA (YZR-M1)
Jorge Lorenzo ŠPA (YZR-M1)
Ducati Team
Andrea Dovizioso ITA (Desmosedici GP15)
Andrea Iannone ITA (Desmosedici GP15)
Team SuzukiEctarMotoGP
AleixEspargaro ŠPA (GSX-RR)
Maverick Vinales ŠPA (GSX-RR)
Aprilia Gresini
Alvaro BautistaŠPA (ART)
Marco Melandri ITA (ART)
Marc VDS Honda
Scott Redding GBR (RC213V)
Monster Yamaha Tech 3
Pol Espargaro ŠPA (YZR-M1)
Bradley Smith VB (YZR-M1)
Pramac Ducati
DaniloPetrucci ITA (Desmosedici GP14)
Yonny Hernandez KOL (Desmosedici GP14)
LCR Honda
Cal Crutchlow VB (RC213V)
Jack Miller AVS (RC213V-RS)
NGM Forward Racing Yamaha
Stefan Bradl NEM (Forward Yamaha)
Loris Baz FRA (Forward Yamaha)
Aspar Honda
Nicky Hayden ZDA (RC213V-RS)
Eugene Laverty IRS (RC213V-RS)
Avintia Racing Ducati
Hector Barbera ŠPA (Desmosedici GP14)
Mike di Meglio FRA (Desmosedici GP14)
Cardion AB Motoracing
Karel Abraham ČEŠ (RC213V-RS)
Octo IodaracingTeam
Alex De Angleis SM (ART)
Koledar dirk 2015:
29. Marec - VN Katarja (Losail)
12. April - VN Amerik (Austin)
19. April - VN Argentine (Termas de Rio Hondo)
3. Maj - VN Španije (Jerez)
17. Maj - VN Francije (Le Mans)
31. Maj - VN Italije (Mugello)
14. Junij - VN Katalonije (Barcelona)
27. Junij - VN Nizozemske (Assen)
12 Julij - VN Nemčije (Sachsenring)
9. Avgust - VN Indianapolisa (Indianapolis)
16. Avgust - VN Češke (Brno)
30. Avgust - VN V. Britanije (Donington Park)
13. September - VN San Marina (Misano)
27. September - VN Aragona (Aragon)
11. Oktober - VN Japonske (Motegi)
18. Oktober - VN Avstralije (PhillipIsland)
25. Oktober- VN Malezije(Sepang)
8. November- VN Valencije (Valencia)