Valentino Rossi (Yamaha) je na četrti dirki sezone, prve letos na evropskih tleh, ostalim tekmecem z zmago pokazal kdo je »dohtar«. 37-letni, devetkratni svetovni prvak, je razredu mladincev tako sporočil, kdo je »ta hud« v razredu in da kaže nanj letos še kako računati.
S kakšnim psihološkim vrtiljakom se morajo iz dirke v dirko spoprijemati dirkači lahko le slutimo. Za primer naj bo prav Rossi, ki ni »doctor« samo na stezi, temveč tudi izven njih. In to na več nivojih. Če je bil na dirki pred Španijo v Austinu dobesedno na tleh, se nato v dneh do Jereza soočil z dokončno odločitvijo Lorenza da naslednje leto poskusi pisati zgodovino z Ducatijem, je s prvim štartnim mestom in zmago na dirki v Jerezu psihološko poletel.
Zakaj je Lorenzo za tak obrat pri Italijanu tako zelo pomemben? Zato, ker je s svojega dvorišča, tudi z natančno odmerjenimi izjavami, pripomogel, da je šel drugi petelin k sosedovim. Dva sta pri Yamahi preveč. Lorenzo je še od Valencije lani, ko je postal svetovni prvak, Yamaha pa je odpovedala vsa praznovanja temu v čast (zaradi napetosti na relaciji Rossi –Marquez), kuhal mulo, imel je občutek, da ga Japonci ne cenijo dovolj. Hm, ja, tako kot Rossija denimo. Neupoštevanje posameznika je močno negativno čustvo, ki najeda samopodobo. Ducati je Lorenzovalogična izbira, še posebno, če so Italijani ob pomoči lastnika Audija res odpri pujska in Špancuodkartali 13 milijonov za sezono. Plus, in to Lorenzo sedaj vneto poudarja, v primeru uspeha, bo pisal zgodovino, saj bo med onimi izbranimi heroji, ki so z dvema znamkama motociklov postali svetovni prvaki v najmočnejšem razredu.Španec pa bo lahko izbral tudi svojega moštvenega kolega, pri Ducatiju mu bodo pustili pri tem proste roke, je napovedal Ducatijev Davide Tardozzi. Rossi pa bo čakal na razplet...
Rossi piše zgodovino
Italijan je v Jerezu blestel, v soboto je osvojil prvi štartni položaj - v Jerezuje zadnjič stal na prvem štartnem položaju leta 2005. 2-0-0-5! Enajst let nazaj. Brez izredne motiviranosti ne bi šlo, inValentinu letos uspeva. Kot kaže sedaj, je resen tekmec za Lorenzovo mestoMaverickVinales (Suzuki), ki pa ima ponudbe tudi od drugih ekip – tudi od Suzukija. Španec je bržkone v veliki želji izbrati kar najbolje, pred Jerezom zamenjal menedžerja, kar morda ni najbolj pametno. Vsekakor pa je ta trenutek najbolj zaželen dirkač. Zaželenapa postajajo tudi krilca, ki jih imajo sedaj vse tovarniške ekipe, o obrkatenih motociklih pa je na svojem twitter profilu pošalil tudi Vinales. Njegov moštveni kolega Espargeroje pred vikendom prepričeval inženirje naj mu jih namestijo še pred ponedeljkom, ko je Suzuki testiral v Jerezu. Na treningih jih je Suzuki imel,v dirki pa ne, a sta bila dirkača vseeno peti in šesti. Honda? Marquez v Jerezu ni imel veliko možnosti, kljub temu, da je sredi dirke ogrožal Lorenza. Motocikel kljub vsem izboljšavam (drugačen agregat) in eksperimentiranje z okvirji, še ni tam kjer bi si želeli, njihovo čast pa z tveganimi vožnjami (Marquez je v vikendu trikrat padel) rešuje predvsem Marc, ki vodi v skupnem seštevku, a bolj na račun odstopov Rossija in Lorenza v Argentini in ZDA. Soliden je tudi Pedrosa. Največji osmoljenec je zagotovoDovizioso (Ducati), ki je tudi tokrat odstopil.Sedaj zaradi težav z vodno črpalko - v štirih dirkah je trikrat vknjižil ničlo. In to ne po dvoji krivdi. Slabo pred sezono, v kateri bo moral (vsaj) eden izmed obeh Andrejev Ducatija s prihodom Lorenza zapustiti.
Rezultati VN Španije, Jerez, 24.04.2016
1. Valentino ROSSI Movistar Yamaha MotoGP - 45'28.834
2. Jorge LORENZO Movistar Yamaha MotoGP - 45'31.220 + 2.386
3. Marc MARQUEZ Repsol Honda Team - 45'35.921 + 7.087
4. Dani PEDROSA Repsol Honda Team - 45'39.185 + 10.351
5. Aleix ESPARGARO Team SUZUKI ECSTAR - 45'42.977 + 14.143
Vrstni red 4/18
1. Marc MARQUEZ, Repsol Honda Team, 82 točk
2. Jorge LORENZO, Movistar Yamaha MotoGP, 65 točk
3. Valentino ROSSI, Movistar Yamaha MotoGP, 58 točk
4. Dani PEDROSA, Repsol Honda Team, 40 točk
5. Pol ESPARGARO, Monster Yamaha Tech 3, 36 točk
Primož Jurman
Foto: Dorna, ekipe