MotoGP, VN Valencije: Deževno slovo sezone

19. 11. 2018 | Primož Jurman
Deli

Zadnja dirka letošnje sezone je prinesla kar nekaj stvari, po katerih se je bomo še dolgo spominjali: Dani Pedrosa (Honda) je zaključil aktivno dirkaško kariero, umeščen je med dirkaške legende, v razredu Moto3 je slavil 15-letni Turek Can Oncu (KTM), najmlajši zmagovalec v zgodovini, KTM je prvič stopil tudi na zmagovalni oder razreda MotoGP, obe zvezdi prvenstva, Marquez (Honda) in Rossi (Yamaha), pa sta jo končala v pesku. Prihodnje leto prihaja MotoE.  

Napete sezone je torej konec. Za slovo je dirkače ves vikend, z izjemo sobote, močil dež in razmere so malce spominjale na odpovedano dirko v Silverstonu. Za dirko v Španiji je sicer značilno sonce, razmere na steze so bile v nedeljo precej kritične, saj so dirko po 14 krogih zaradi močnega naliva prekinili. Medem ko so pred prekinitvijo v osredju merili moči Dovizioso (Ducati), Rins (Suzuki), Rossi in Vinales (oba Yamaha), je v ozadju v pesek oddrsalo lepo število dirkačev, med njimi tudi Marquez (Honda), ki si je v soboto zopet izpahnil ramo, a se po sedmih minutah vrnil na stezo – v bolečinah, po sezoni bo potrebna operacija. Hej, nogometaši s takšno poškodbo so na bolniški menda sedem tednov!?

Šestnajst 'preživelih' je znova startalo v skladu z vrstnim redom po koncu 13. kroga, z Rinsom na čelu. V vodstvo se je kmalu prebil Dovi, Rins mu je sledil, Doctor je bil tretji, a je pet krogov pred koncem tudi on okusil španski pesek. To je zanj že drugi padec na dveh dirkah. Italijan je odstopil in s tem odprl pot P. Espargaroju (KTM), ki je tako osvojil sploh prve stopničke za KTM v tem razredu. Veselje pri Avstrijcih je bilo po dirki neizmerno. Skupaj je na dirki padlo kar devet dirkačev, kar pa dosežka oranžnih ne zmanjšuje, saj je padel tudi Espargaro, se pobral, nadaljeval dirko in jo uspešno končal. Herojsko!

Sezona pod črto

Pravkar končano sezono sta zaznamovala ponovna prevlada Marqueza in osvojitev naslova svetovnega prvaka. Kot kaže, karkoli naredi, se mu posreči in užene tekmece v kozji rog; izoblikoval je način vožnje prek meje, predvsem na treningih, na dirkah je dozorel, zmore voziti taktično. Honda, čeprav nemirna, mu je pisana na kožo. Letošnja sezona za Yamahino tovarniško ekipo ni bila uspešna, na zaključnih dirkah jo je Rossi začinil s padci, česar pri njem nismo bili vajeni. Modri jo kljub tretjemu in četrtemu mestu želijo čim prej pozabiti, upajo, da bo prihodnja (še) boljša.

Ducati je letos postal zmagovalni motocikel, čeprav je na tretjini prvenstva kazalo, da ni tako. Takrat se je za prestop k Hondi odločil Lorenzo, v drugi polovici so to morda obžalovali tako v ekipi kot Španec. Honda bo zanj prihodnje leto velik izziv. Za naslov je bil letos prekratek Dovizioso, priložnost bo iskal prihodnje leto. Prijetno presenečenje je Suzuki, letos so maturirali, prihodnje leto bodo kandidati za kakšno zmago, sanjarjenje o naslovu ni več utopija. KTM-u je vendarle uspelo stopiti na zmagovalni oder, Avstrijcem bo tretje mesto dalo močan pospešek na testiranjih, ki se začnejo v tem tednu v Valencii, ter naslednje leto. Aprilia se še kar ne najde in caplja na začelju. Vsem ekipam pa sta skupna nenehno delo in razvoj, tako ekip na dirkališču kot inženirjev v tovarni, saj le to prinaša rezultate.  

Testiranja, MotoE, Triumphov agregat

V tednu po dirki bodo dirkači že zamenjali ekipe, (uradno) prvič sedli na nove stroje in se začeli pripravljati na novo dirkaško okolje. Seveda bo lažje tistim, ki ostajajo v dosedanjih moštvih. Prihaja kopica mladih (Bagnaia, Mir, Oliveira, Quartararo), na startu bodo nove ekipe (Sic Yamaha, Tech 3 KTM). Popolnoma nova zgodba pa bo za vse pokal MotoE, električno gnani motocikli Energica Ego Corsa, s katerimi se bo na petih evropskih dirkah preganjalo 18 dirkačev v 12 ekipah.

Koktajl dirkačev je pester, mednje se vrača 46-letni Sete Gibernau, tam bodo tekmovali nekdanji dirkači razreda MotoGP, denimo Bradley Smith in Xavier Simeon, ženska tekmovalka (Maria Herrera) in nova, širši javnosti (še) neznana dirkaška imena. V razred Moto2 prihaja Triumph s svojim agregatom, kar pomeni prvo veliko spremembo od vpeljave srednjega razreda leta 2010. Dirkaškim navdušencem tudi prihodnje leto tako zagotovo ne bo dolgčas.

Rezultati VN Valencie, Valencia, 18. 11. 2018

  1. Andrea DOVIZIOSO, Ducati Team, 24'03.408
  2. Alex RINS, Team SUZUKI ECSTAR, +2.750
  3. Pol ESPARGARO, Red Bull KTM Factory Racing, +7.406
  4. Michele PIRRO, Ducati Team, +8.647
  5. Dani PEDROSA, Repsol Honda Team, +13.351
  6. Takaaki NAKAGAMI, LCR Honda IDEMITSU, +32.288
  7. Johann ZARCO, Monster Yamaha Tech 3, +32.806
  8. Bradley SMITH, Red Bull, KTM Factory Racing, +33.111
  9. Stefan BRADL, LCR Honda CASTROL, +36.376
  10. Hafizh SYAHRIN, Monster Yamaha Tech 3, +37.198

Končni vrstni red sezone 2018

  1. Marc MARQUEZ, Honda, 321 točk
  2. Andrea DOVIZIOSO, Ducati, 245 točk
  3. Valentino ROSSI, Yamaha, 198 točk
  4. Maverick VIÑALES, Yamaha, 193 točk
  5. Alex RINS, Suzuki, 169 točk
  6. Johann ZARCO, Yamaha, 158 točk
  7. Cal CRUTCHLOW, Honda, 148 točk
  8. Danilo PETRUCCI, Ducati, 144 točk
  9. Jorge LORENZO, Ducati, 134 točk
  10. Andrea IANNONE, Suzuki, 133 točk

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja