Izredno redko – ne, več kot to – se zgodi, da dirke motociklistov v sklopu svetovnega prvenstva odpadejo. No, starejšim bralcem se spomin vrne v leto 1989 v Misano, kjer je dirka razreda 500-kubičnih centimetrov sicer bila, a so jo favoriti in tovarniški dirkači zaradi dežja in posledično spolzke steze bojkotirali. Znano? Jap, pretekli vikend v Silverstonu se je zgodovina ponovila: močan dež ves konec tedna in v nedeljo popoldan dokončna odpoved dirke. Zakaj?
Treba je ponovno skočiti v preteklost, tokrat na začetek letošnjega leta, ko so se lastniki dirkališča British Racing Drivers Club zaradi glasnih kritik dirkačev v vseh zvrsteh dirkanja v zadnjih letih, da je steza grbinasta, tudi pod grožnjo izgube dirke, odločili za preplastitev. Milijonska vložek se ni izšel – dirkači formule 1 so na junijski dirki močno nergali, da so neravnine in grbine ostale. Hamilton je poleti opozoril: »Steza je slabo preplastena, več grbin je kot na sto let stari stezi v Nürburgringu!« No, dirka je ostala na koledarju, nihče ni preveril scenarija B, kako se obnese v dežju – do sobotnega treninga pred kvalifikacijami, ko se je po tednih lepega sončnega vremena nad dirkališčem razbohotila dežna pahljača, ki je močno namočila stezo. Na stezi so se med grbinami začele pojavljati luže, saj odvodnjavanje očitno ni delovalo, asfalt pa vode ni vpijal. To je izkusila polovica ducata dirkačev, ki so v zavoju številka sedem zaradi pravega morja vode po tekočem traku izgubljali oblast nad svojimi stroji: Rinsov (Suzuki) manever, ki pri hitrosti okoli 160 kilometrih na uro kar sam skoči z motocikla, je bil uvod v zaplet. V isti zavoj je trenutek zatem priletelo še nekaj dirkačev, ki so popadali, najhuje jo je skupil Rabat (Ducati), ki je padel in obležal v pesku, vanj pa je treščila Morbidellijeva Honda. Nesrečnega Španca je motor zadel, poletel je kakšnih pet metrov, pri tem mu je zlomilo nogo. Po prekinitvi so izpeljali sobotni program do konca, dež je ponehal, a napoved za nedeljo je bila slaba – še več dežja. Organizator se je zato odločil, da dirko prestavi, start je bil premaknjen na zgodnejšo uro. A kaj, ko se je nepredvidljivo angleško vreme odločilo po svoje in ni poslušalo organizatorjev. Po relativno suhem jutranjem ogrevanju je nad stezo v Silverstonu poslalo še več dežja. Start so prestavljali do okoli 16. ure po lokalnem času, ko so dirko po posvetu z dirkači in vodji ekip dokončno odpovedali.
Kdo je kriv, bo kdo odgovarjal?
55.000 premraženih, a srčnih angleških navijačev se je po celodnevnem vztrajanju ob stezi domov napotilo z dolgimi nosovi. Jezni in razočarani. Veliko jih je vse leto čakalo na heroje, čakalo, da vidijo najboljše dirkače v akciji, za kar so tudi plačali, a dirke naposled niso bilo. Pa ne zaradi dežja, luž in nevarnih razmer, ali pa zaradi dirkačev samih, ki so razen Millerja in Zarca glasovali, da v takšnih razmerah ne bodo nastopili. Temveč predvsem zaradi tistega gradbenega podjetja Agregate Industries, ki je pocarsko opravilo svoje delo, tistega nadzornega možaka (ali ekipe) na strani investitorja, ki je zadevo podpisal, odgovornih pri Dorni, ki so pregledali stezo, dali zeleno luč za dirko, a pri tem niso preverili izvedenih del ali predvideli, da utegne dirko zaliti obilno vodovje. Tudi tehnika ni bila več kos razmeram. Pri Michelinu so v nedeljo objavili podatek, da njihove dežne gume razpršijo 4 litre vode na sekundo pri hitrosti okoli 300 kilometrov na uro, ko je na stezi 3 do 4 milimetrov vode, kar je največji dopustni nivo vode, ki so mu gume kos. V nedeljo je bilo na stezi na nekaterih mestih vode celo trikrat več!
Odpoved dirke odpira razmišljanje o morebitni nadometni dirki, točkovanju v svetovnem prvenstvu. Predvsem v Ducatiju in Yamahi so se v Angliji nadejali dobrega rezultata. Z odpovedjo je največ pridobil Marquez, ki zdaj ob dirki manj vodi z enako prednostjo kot pred neodpeljano angleško preizkušnjo, največ pa so pretekli vikend izgubili navijači, sam šport. To pa je zagotovo tudi boleč udarec za Dorno in angleške organizatorje, ki so se zgodbe s preplastitvijo lotili na moč diletantsko. Res, za vzor so jim lahko na hrvaškem Grobniku, kjer so se tudi letos lotili preplastitve. In tam dejansko dirkajo. Pa v Angliji? Bo zato tam kdo odgovarjal ali se vsaj opravičil navijačem?
Novo na Metroplay: O življenju rock zvezdnika s Slovencem, ki z legendarnimi glasbenimi skupinami nastopa po največjih odrih na svetu