Po kolesarski nesreči še vedno nobenih vzpodbudnih novic o stanju svetovnega prvaka v MotoGP iz leta 2006. Pred dirko v Le Mansu so se ga z velikim napisom spomnili kolegi dirkači.
Kakšna ironija; prijazni 'fant iz Kentuckya' se ni poškodoval na stezi; v italijanskem Riminiju ga je, medtem ko je s svojo cestno specialko kolesaril in nabiral kondicijo, zbil avto. Ni jasno, kako je prišlo do tega, po fotografijah avtomobila sodeč pa ga je temni Peugeot zbil od zadaj. Preživel je, a po prvih poročilih je utrpel hude poškodbe glave in prsnega koša. »Za poškodbe glave je najhujši prav nalet od zadaj,« nam je zaupal Domen Vodopivec, motorist reševalec ljubljanskega UKC-ja. V dnevih po nesreči so informacije skope, jasno je le, da so poškodbe zelo hude. Aldo Drudi, dizajner Rossijevih (in množice drugih dirkačev) čelad in opreme, ki domuje prav v tem koncu Italije in je precej dobro informiran, je bil skrušen in redkobeseden. Vsaka nesreča dirkača ga zelo prizadene. »Ne kaže dobro,« nam je zaupal v sredo.
Drži se, Nicky!
Že takoj isti dan so družbena omrežja napolnila izjave dirkačev, ekip in navijačev s celega sveta. »Drži se, Nicky, mi smo s teboj,« so si bili enotni. Prav smola je, da fanta, vajenega živeti pri hitrosti 300 kilometrov na uro, sname na kolesu kakšen nepredviden voznik. Sicer pa je med MotoGP dirkači cestno kolesarstvo zelo domače. Najbolj 'hudi' kolesarji med dirkači, ki redno gonijo pedala, so denimo Cal Crutchlow (trenira celo skupaj z zeleno majico Toura, Markom Cavendishom) in brata Esparagro. Vinales naj bi zaradi nesreče celo razmišljal, da bi cestno kolo zamenjal z 'gorcem' in se tako ognil prometnim nevarnostim.
Kdo je 'Kentucky Kid'?
Nicky Havden (letnik 1981) z vzdevkom 'Kentucky Kid' prihaja iz dirkaške družine Hayden, kjer je oče Earl v dirkašem duhu vzgojil še brata Rogerja Leeja in Tommya, v družini pa sta še sestri Jenny in Kathleen. Svoje prve dirkaške uspehe je Nicky dosegel, tako kot je bilo tedaj v navada pri Američanih, v ameriški seriji 'dirt track', kjer je pridobil občutek za drsenje skozi zavoje. To mu je v nadaljevanju kariere prišlo še kako prav.
V sezoni 1999 je postal prvak ameriške serije Supersport, dve leti kasneje je bil tretji v razredu AMA Superbike, leto kasneje je postal prvak tega razreda ter zmagovalec na dirki 200 milj Daytone. Vse uspehe je dosegel s Hondo. V sezoni 2003 je prestopil v tovarniško ekipo Honde razreda MotoGP in že prvo sezono je bil moštveni kolega Valentina Rossija. Prvo zmago je dosegel v sezoni 2005, naslednjo leto pa je po padcu Rossija v zadnji dirki v Valencii postal svetovni prvak.
V sezonah 2007 in 2008 je nadaljeval kariero v tovarniški ekipi Honde, leto kasneje pa je prestopil ob bok Caseya Stonerja k tovarniški ekipi Ducatija. Pri rdečih je ostal vse do sezone 2014, ko je presedal nazaj na Hondo v ekipi Aspar, leta 2016 pa je po desetih letih brez osvojenega naslova prestopil v razred Superbike in sicer v ekipo Ten Kate, kjer je v isti ekipi tudi letos, tokrat z imenom Red Bull Honda WSBK Team. Konec sezone 2015 ga je mednarodna motociklistična zveza FIM uvrstila med legende motociklističnega športa. Med dirkači, novinarji in ostalimi, ki spremljajo ta šport, je priljubljen zaradi svoje nekonfliktnosti, odprtosti, korektnosti in profesionalizma.
Nickyu tudi vsi mi želimo, da bo tudi zmagal tudi v tej, zanj zagotovo najtežji bitki v življenju in mu kličemo: Drži se Nicky!
Primož Jurman
foto: Dorna
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj