Pokal narodov: Zmaga Američanom, čast Evropejcem

12. 10. 2006 | Peter Kavčič
Deli

Najboljši motokrosisti so se v angleškem Matterly Basinu pomerili na prestižni dirki za pokal narodov, ki je nekakšna olimpijada motokrosa. Po mnogih ocenah je bila to dirka desetletja.

Čeprav predstavnikom ZDA ni uspelo dobiti niti ene posamične vožnje, ampak so zabeležili tri druga mesta, eno tretje, eno šesto in celo eno deveto (najslabši posamezni rezultat se odšteje), so dirko končali z visoko dvignjenimi rokami na najvišji zmagovalni stopnički.

Morda bi bila slika malce drugačna, če bi dirkal sicer poškodovani Ricky Carmichael (ki je vseeno prišel gledat dirko in navijat za svoje kolege), a kljub temu so prav James ’Buba’ Stewart, Ivan Tedesco in Ryan Villopoto dokazali, da je to moštvena dirka, ki presega želje posameznika. To je po dirki priznal tudi ’Buba’, edini temnopolti motokrosist, ki je znan po zagrizenosti in neskončni želji po zmagovanju.

»Tu gre tudi za preostale člane ekipe, tu gre za državo in ponos, s pretiranim tveganjem in z odstopom lahko v delčku sekunde uničiš vse, za kar sta se druga dva ves dan bojevala. Te zmage si nisem prislužil sam, ampak vsi skupaj, tudi Ricky Carmichael, ki nas je prišel le spodbujat ob stezi.«

Na sami dirki je bilo tudi jasno, da je vseh 85.000 gledalcev čutilo rivalstvo med najboljšimi Evropejci in Američani. Zadnjim ni nihče očital, da se ne spoznajo na motokros, v njem so nesporno vodilni, toda ko je mimo pridirjal Belgijec Stefan Everts, desetkratni svetovni prvak in rekorder po številu zmag (101) v svetovnem prvenstvu, je med množico završalo in vse, kar se je slišalo, je bil huronski hrup, soglasne ovacije, pomešane z zvokom štiritaktnih strojev.

Everts je tako zmagal v prvi in tretji vožnji, Italijan Antonio Cairoli (lanski prvak v MX2) pa v drugi vožnji. Prav Italijan je presenetil vso strokovno javnost in dokazal, da ameriške zvezdnike lahko premaga tudi zagrizeni mladenič s Sicilije.

A to, da dve leti živi in trenira pod strokovnim vodstvom trenerjev v Belgiji in na Nizozemskem, kjer je trenutno motokrosistična meka, ve le malo ljudi. Tam so steze najtežje, tam je znanja največ. Morda prav to manjka našim najboljšim, ki so se na tokratni pokal narodov odpravili v postavi Sašo Kragelj (MX3), Jaka Može (MX1) in Matevž Irt (MX2). Seveda gre pohvala vsakemu posebej, saj ni nobeden od njih vstopil v elito svetovnega motokrosa skozi stranska vrata, ampak so si s krvavimi žulji na dlaneh prislužili to častno nalogo.

Do nesrečnega padca Kraglja, ki se je na velikem skoku zaletel s sotekmovalcem in nato staknil hud pretres možganov ter poškodbo ramenskih vezi, smo bili celo na odličnem 15. mestu. Fantje, kapo dol, čestitke, saj ob tako slabih pogojih treninga, ko ni možno niti normalno trenirati na vsaj približno podobni stezi, kot so na največjih dirkah v tujini (hitre in široke), je rezultat dober, če ga sploh smemo oceniti.

Obenem pa se zgrozimo ob dejstvu, da se je na primer Matevž Irt še pred tremi ali štirimi leti na dirkah za svetovno prvenstvo v razredu do 85 kubičnih centimetrov povsem enakovredno kosal z Američanom Ryanom Villopotom. Nadarjena sta oba, trenirata tudi veliko, razlika v materialu (motociklu) sicer je, a zaradi pravilnika ne pretirana, toda mladega Američana so dobili v roke pravi strokovnjaki, medtem ko si jih Matevž pač ne more privoščiti.

Po besedah Slavca Trstenjaka, glavnega razvojnika pri Akrapoviču, ki je kot vodja ekipe prevzel celotno organizacijsko breme tokratnega pokala narodov, je v Sloveniji zdaj kar nekaj obetajočih mladih motokrosistov. Tem pa bo uspelo le ob izdelani viziji domače AMZS, ki je krovna organizacija za motošport. Sicer bomo ostali tu, kjer smo, ali pa bo šlo še na slabše.

Če je denar za smučarje ali katerikoli drug šport, bi se ob angažiranosti pravih ljudi, ki jih zveza ima ali pa jih lahko poišče, našel tudi za motokros in bi se tako zgodil korak naprej. Mi le dodajamo, da dokler bodo dirkači, kot so Kragelj, Može, Jelen in Irt, ki so se že dokazali z odličnimi rezultati na dirkah za svetovno prvenstvo, prepuščeni lastni iznajdljivosti (in iznajdljivosti svojih družin), ne more biti bolje. Kajti potem je le še vprašanje, koliko časa bodo zdržali sami na tej poti. Sami! Ste razumeli pomen te besede ? !

Rezultati

Pokal narodov:

1. ZDA, 2. Belgija, 3. Nova Zelandija, 4. Italija, 5. Francija, 6. Velika Britanija, 7. Južnoafriška republika, 8. Španija, 9. Estonija, 10. Finska, 11. Avstralija, 12. Japonska, 13. Nemčija, 14. Portugalska, 15. Slovaška . .

B-finale: Slovenija 9. mesto.

Rezultati MX1 po končanem prvenstvu:

1. Stefan Everts (BEL, Yamaha), 2. Kevin Strijbos (BEL, Suzuki), 3. Steve Ramon (BEL, Suzuki), 4. Ken De Dycker (BEL, Honda), 5. Tanel Leok (EST, Kawasaki) . .

Proizvajalci: 1. Yamaha, 2. Suzuki, 3. Honda . .

Rezultati MX2 po končanem prvenstvu:

1. Christophe Pourcel (FRA, Kawasaki), 2. Antonio Cairoli (ITA, Yamaha), 3. David Philippaerts (ITA, KTM), 4. Tyla Rattray (JAR, KTM), 5. Marc De Reuver (NIZ, KTM) …

Proizvajalci: 1. KTM, 2. Yamaha, 3. Kawasaki …

Peter Kavčič

Novo na Metroplay: Ko se govori o hierarhiji, je že prepozno | Bine Volčič in Žiga Faganel