Pred novo sezono MotoGP: Lorenzo z desetkrat večjo plačo od Dovija, bo Rossi shajal z Vinalesom?

24. 1. 2017
Deli

Le še slabih 14 dni nas loči do prvih pravih testov v razredu MotoGP v malezijskem Sepangu. Zimsko obdobje navideznega miru, v resnici pa frenetičnega dela inženirjev, je za nami in nekatere ekipe so že predstavile nove stroje in dirkaške zasedbe. Prvi so se na ogled postavili pri Yamahi in Ducatiju.

Nov odtenek modre za Vinalesa. Kako se bosta razumela z Rossijem?

Pri Yamahi je veliko novega, menda je motocikel (na predstavitvi v Madridu je bil sicer še sumljivo podoben lanskemu) popolnoma prenovljen in je pridobil na moči, saj je bila prav premajhna moč lani največja Yamahina težava. Ob Lorenzu najbolj vroč prestop je bil premik mladega Španca Mavericka Vinalesa, ki je letos zamenjal odtenek modre: svetlo Suzukijevo je zamenjal za temno Yamahino barvo. Pri tem ni nepomembno dejstvo, da je zamenjal tudi osebnega sponzorja. Namesto rdečobikastih Avstrijcev bodo sedaj zanj skrbeli monstruozni Ameri.

Vprašanja, ki jih prinaša prestop Mavericka k Yamahi, so povezana predvsem s tem, kako se bosta ujela z devetkratnim svetovnim prvakom Rossijem. Ta po odhodu Lorenza lažje diha in zaenkrat kaže prijazen obraz, z mladim Špancem sta prijatelja, Rossi je bil celo na njegovem rojstnem dnevu. No, bomo videli, če bo Italijan prijateljsko razpoložen, ko (če) bo Vinales hitrejši na stezi. Vinales je tudi na predstavitvi ekipe v Barceloni povedal, da je njegov cilj pred novo sezono osvojitev naslova svetovnega prvaka. Tega si želi tudi Rossi in vprašanje je, kako bodo na morebitna nesoglasja reagirali pri Yamahi.

Potrpežljivi Dovizioso z desetkrat nižjo plačo od rdečega hudička Lorenza

Medtem imajo pri Ducatiju drugačne skrbi. Ekipo so predstavili doma v Bologni. Lorenzo je z novim letom dokončno njihov, špetir z Yamaho, ki mu, razen testiranj v Valencii, ni dovolila testiranj v Jerezu, je pozabljen. Lorenzo je zadnji adut šefa tovarniške ekipe Gigija Dall´Igne v boju za naslov svetovnega prvaka. »Do or die,« (naredi ali umri) pravijo Angleži. Možakarja sta sodelovala pri Aprilii pred desetletjem v razredu 250-kubičnih centimetrov. Torej se dobro poznata. V Borgo Panigaleju so vse podredili Špancu, tak je bil tudi izbor moštvenega kolega. Namesto muhastega Iannoneja – ta je sedaj pri Suzukiju – v ekipi ostaja potrpežljivi Dovizioso. Za desetkrat nižjo plačo kot Španec! Tošelj je tako ali tako odprl Phillip Morris.

Ducati še skriva svojo aerodinamiko

Tudi satelitske ekipe Ducatija bodo delale zanj in skozi celotno sezono testirale nove komponente. Audi, lastnik Ducatija, se načeloma v delo na motociklu ne vmešava, zagotovo pa si Italijani tudi tu lahko obetajo določeno (tehnično) pomoč. Motocikel ni tak, kot bo na prvi dirki v Katarju, saj Italijani aerodinamične rešitve še skrivajo prav do zadnje dirke. Prav zaradi Lorenza in lova na naslov, kjer ne bo več opravičil, je na ledu sicer Ducatijev vstop v razreda Moto3 in Moto2. Ducati bo moral prilagoditi surovo moč tekoči tehniki Lorenzove vožnje, predvsem v zavojih. Tu ima Ducati težave, saj zoprno širi krivuljo in prav tu zna biti ključ uspeha. Če bodo Italijani (z Nemci?) našli kompromisne rešitve, letos brez krilc, in če bo Lorenzo hiter tudi v zavojih, bodo v vrhu. Številka 99 je od letos brez angelske avreole. Ostajajo le rdeči hudičkovi rožički. Komu jih bo pokazal Španec?

Ekipe se predstavijo: Suzuki v Sepangu, Honda v Indoneziji, KTM v Salzburgu

Dan pred uradnimi testi se bo 29. januarja v Sepangu predstavila tovarniška ekipa Suzukija z novima dirkačema Alexom Rinsom in Andreo Iannonejem, 3. februarja pa se bo v Džakarti na ogled postavila nova/stara tovarniška ekipa Honde z voznikoma Marquezom in Pedroso. Svetovni prvak v zimskih dneh ni spustil krmila svoje Honde in jo je, medtem, ko so drugi kazali mišice, v promocijske namene z ošpičenimi gumami pognal navzgor po smukaški progi v Kitzbuhelu.

Takole je nastajal divji zimski video:

Tovarniška ekipa KTM (Smith, Esparagro) se bo predstavila 20. februarja v Salzburgu.

Primož Jurman
Foto: Dorna

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj