Prva letošnja testiranja v malezijskem Sepangu so za ekipami in dirkači. Majhne razlike. Prva dirka sezone že čez slab mesec dni.
Že pred letošnjimi prvimi testiranji smo bili priče nekaterim presenetljivim obratom: Fabio Quartararo je podpisal pogodbo za tovarniško moštvo Yamahe za leti 2021 in 2022, in je ob dejstvu, da je imel v žepu pogodbo tudi že Maverick Vinales iz ekipe »izrinil« Valentina Rossija. Kaj to pomeni za 41-letnega Doctorja? Kroži več teorij, od te, da naj bi nastopal v svoji ekipi VR46 (malo verjetna), preko prestopa v poltovarniški ekipi Petronas, kjer naj bi imel na voljo tovarniški material (najbolj verjetna opcija), do ugibanj da naj bi kariero končal pri ekipi Aprilie (precej utopično), kjer jo je tudi začel v takratnem razredu 125-kubičnih centimetrov. Da bi prenehal dirkati menda še ni opcija. Kakšne načrte ima devetkratni svetovni prvak, bomo zvedeli po nekaj dirkah, saj se bo odločil na podlagi tega kako hitra bo letošnja M1 (in on). Če bo torej še imel motivacijo.
Lorenzo nazaj k modrim
Morda mu bo pri tem (ironično) v pomoč Jorge Lorenzo, ki se je po letih iskanja in razočaranj pri Ducatiju Hondi ter po koncu aktivne kariere zopet vrnil tja, kjer je dosegel največje uspehe – k Yamahi. Z Rossijem sta sedaj po letih sovraštva prijatelja. Yamaha tudi po povratku še vedno odgovarja njegovemu dirkaškemu načinu vožnje in na predtestiranji, ki so se ga v Sepangu udeležili novinci in testni vozniki v razredu, je hitro nizal dobro čase na krog. Tudi nekaj dni kasneje, na pravih testih, je bil na stezi z M1 in solidno odpeljal nedeljski testni dan. Krožijo že govorice, da utegne biti dirkaški par ekipe Petronas v sezoni 2021 prav Rossi-Lorenzo.
Izenačene moči in nove gume
Letos bo kot kaže najmočnejše Yamahino orožje v boju s Hondami (brata Marquez, tudi Crutchlow), Ducatiji (Dovizioso, Petrucci, tudi Miller) in Suzukiji (Rins in Mir) Fabio Quartararo. Da je hiter, je pokazal že na prvem testnem dnevu v petek v Sepangu. Čeprav na lanski Yamahi, je bil najhitrejši, predstavo je ponovil v soboto in v nedeljo, ko je že vozil na letošnji tovarniški različici M1. V Maleziji smo prvič videli Zarcoja na Ducatiju, na motorju je po operaciji rame prvič sedel tudi Marc Marquez, Dani Pedrosa je v vlogi testnega voznika KTM-a postavil svoj najboljši čas v Sepangu, boljšega celo od časov, ki jih je v Maleziji postavil s Hondo. Hiter je bil Oliveira, kar priča o napredku KTM-a, hitra sta bila tudi oba Suzukija, ki po vloženem trudu v drugi polovici sezone 2019 lepo napreduje.
Michelin je v Malezijo pripeljal novo zadnjo gumo, ki ima več oprijema, to pa pomaga Yamahi pri pospeševanju iz zavoja (Yamahe imajo letos tudi višjo končno hitrost), prav tako godi tudi Suzukiju, ki ima letos v primerjavi z lansko sezono močnejši agregat. Zaradi tega so zaskrbljeni pri Ducatiju, tovarniška voznika se na motorju še ne počutita tako kot bi si želela. Kaj pa Honda? Marquez, ki je v Sepangu v soboto tudi padel, a brez posledic, pravi, da je agregat še močnejši z nekoliko več končne hitrosti, težave pa ima pri stabilnosti motocikla pri vstopih v zavoje. Pravi, da si želi še več konjev. Njegov slog v vstopih v zavoje je agresiven, podoben črki V, ne pa ohranjanje hitrosti v zavojih. Zato Marcu nova guma ne odgovarja. Naslednji, zadnji testi pred prvo dirko sezone 8. marca, bodo na stezi Losail v Katarju od 22. do 24. februarja.
Rezultati testiranj, Sepang, 7.- 9.2.2020 (skupni najboljši časi)
1. Fabio QUARTARARO, Petronas Yamaha SRT, 1:58.349
2. Cal CRUTCHLOW, LCR Honda CASTROL, 1:58.431
3. Alex RINS, Team SUZUKI ECSTAR, 1:58.450
4. Francesco BAGNAIA Pramac Racing, 1:58.502
5. Valentino ROSSI Monster Energy Yamaha MotoGP, 1:58.541
6. Danilo PETRUCCI, Ducati Team, 1:58.606
7. Pol ESPARGARO, Red Bull KTM Factory Racing, 1:58.610
8. Jack MILLER, Pramac Racing, 1:58.616
9. Dani PEDROSA, Red Bull KTM Factory Racing, 1:58.662
10. Aleix ESPARGARO, Aprilia Racing Team Gresini, 1:58.694
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj