Štirinajsto dirko svetovnega razreda MotoGP za Veliko nagrado Aragonijo je zaznamovala popolna nadvlada enega moža: Marc Marquez (Honda) je postavil stvari na svoje mesto in konkurentom nastavil ogledalo. Tam slika zanje ni najboljša.
Po enotedenskem premoru se je prvenstvo nadaljevalo v Španiji, na stezi, kjer ima zaradi dolgih zavojev in ravnin prednost Ducati. Taka zasnova ob višji motorni moči Desmosedicija odgovarja predvsem Doviziosu z izostrenim občutkom za dodajanje plina v zavojih in posledično manj obrabljenimi robovi zadnjih gum. Tako kot Italijan, ki je bil v Španiji na koncu drugi, sta tudi oba druga voznika na stopničkah, zmagovalec Marquez in tretjeuvrščeni Miller (Ducati) izbrala mehko zadnjo gumo. Ta se je izkazala za pravo odločitev. Za primerjavo - Yamahini možje, Rossi, Vinales, Quratararo in Morbidelli so za dirko izbrali trdo zadnjo gumo, ki pa se je v hitrih zavojih vrtela preveč v prazno, proti koncu dirka pa zaradi obrabe izgubljala oprijem. Z mehkimi gumami so sicer preizkušali oprijem španskega asfalta v soboto, a te so oprijem izgubljale še hitreje.
V gumah tiči tudi eden izmed razlogov slabše Yamahine predstave: Vinales je bil prvi Yamahin dirkač, na koncu uvrščen na četrto mesto, Quartararo je bil peti, Rossi osmi, 23 sekund za zmagovalcem. Mladi Francoz je po bleščeči predstavi pred tednom v Misanu napovedoval boj za zmago tudi v Španiji, a je bil Marquez v Aragonu razred zase, kljub temu, da je bila Honda RC213V na dolgi, skoraj kilometrski ravnini z najvišjo hitrostjo 340 km/h vendarle za skoraj šest kilometrov na uro počasnejša od Doviziosovega Desmosedicija GP19.
V svoji dirki
Zbrano pod črto, tu leži razlog dobrih predstav obeh Ducatijev na stopničkah. Navdušil je A. Espargaro, ki je z Aprilio sedmi, pomembnejši kot sam rezultat pa je podatek, da je za drugouvrščenim v dirki zaostal za pet sekund in pol. To je nedvomno odličen rezultat, s tem je bil Španec med glavnimi akterji dirke v Aragoniji, pred dirkami na Vzhodu pa to za ekipo pomeni potrditev njihovega dela in vliva zaupanje. Na drugi strani pa je imela po odpovedi sodelovanja z Zarcojem tik pred dirko (ne pa tudi pogodbe do konca sezone) težave tovarniška ekipa KTM-a. Namesto razočaranega Francoza je vskočil Mika Kallio, potem ko se Dani Pedrosa ni bil pripravljen ponovno spustiti v dirkaški boj. Paul Espargaro zaradi poškodovanega zapestja, ki je posledica sobotnega padca ni nastopil.
Marquez je prišel v Aragon po zmago. To je bilo jasno že pred dirkaškim vikendom v Španiji, njegovo zmagovito formo je stopnjevala njegova samozavest in odločenost. Njegova RC213V je bila ponovno najboljši stroj na stezi. Na naslednji dirki na Tajskem je lahko krona že njegova, ob pa mora biti uvrščen pred Doviziosom in najmanj četrti. Prav nasprotno pa se godi njegovemu moštvenemu kolegu, povratniku po poškodbi, Lorenzu. Tokrat je bil dvajseti, za Marquzom je zaostal celo 46 sekund. Še en dokaz kako krut je vrhunski šport in kako tenka je linija med uspehom in porazom.
Rezultati:
VN Aragonije, Motorland Aragon, 22.9.2019:
1. Marc MARQUEZ, Repsol Honda Team, 41'57.221
2. Andrea DOVIZIOSO, Ducati Team, +4.836
3. Jack MILLER, Pramac Racing, +5.430
4. Maverick VIÑALES, Monster Energy Yamaha MotoGP, +5.811
5. Fabio QUARTARARO, Petronas Yamaha SRT, +8.924
6. Cal CRUTCHLOW, LCR Honda CASTROL, +10.390
7. Aleix ESPARGARO, Aprilia Racing Team Gresini, +10.441
8. Valentino ROSSI, Monster Energy Yamaha MotoGP, +23.623
9. Alex RINS, Team SUZUKI ECSTAR, +27.998
10. Takaaki NAKAGAMI, LCR Honda IDEMITSU, +31.242
Vrstni red (14 dirk/19):
1. Marc MARQUEZ, Honda, 300 točk
2. Andrea DOVIZIOSO, Ducati, 202
3. Alex RINS, Suzuki ,156
4. Danilo PETRUCCI, Ducati, 155
5. Maverick VIÑALES, Yamaha, 147
6. Valentino ROSSI, Yamaha, 137
7. Fabio QUARTARARO, Yamaha, 123
8. Jack MILLER, Ducati, 117
9. Cal CRUTCHLOW, Honda, 98
10. Franco MORBIDELLI, Yamaha, 80
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del