Po enomesečnem zatišju, premlevanju in žalovanju, ki je neizbežno sledilo zadnji izdaji, so se dakarski mlini znova zavrteli. Kaj za leto 2021 pripravlja David Castera in čemu so se na nedavnem sestanku s predsednikom FIM Viegasom uprli glavni akterji vztrajnostnih relijev?
Na nedavnem zasedanju v Lizboni, ki ga je kot posledico negativnih ocen relija Dakar in relija nasploh sklical predsednik FIM Jorge Viegas, so šefi ekip, svetovalci, organizatorji dirk ter dva tekmovalca, svetovni prvak v vztrajnostnih relijih Sam Sunderland ter francoski zvezdnik Adrien Van Beveren, podali svoje mnenje o najbolj pereči temi: previsokemu številu nesreč s tragičnim izzivom. Sestanek je bil še posebej težak za šefa Dakarja Davida Castero, ki je moral požreti precej obtožb, a dejstvo je, da je predvsem v drugem delu letošnjega Dakarja trasa bila prehitra, nevarnosti v potni knjigi pa preslabo označene.
Zahteve relistov motociklistov so sledeče:
TRASA: Vse trase svetovnega prvenstva v vztrajnostnih relijih morajo biti zasnovane s strani bivšega vrhunskega tekmovalca v motociklistični kategoriji.
POTNA KNJIGA: Različni ljudje imajo različen stil izdelovanja potne knjige ter interpretacije nevarnoti, zato je nujno, da izdelovanje potne knjige skozi vso sezono prevzame ena oseba oziroma ekipa. Na ta način se bodo potne knjige skozi sezono poenotile, na kar se bodo tekmovalci navadili. Končno in najodgovornejšo besedo na temo varnosti bo pred vsakim relijem imel motorist, ki bo odprl etapo ('stage opener').
REDUKCIJA HITROSTI: Navigacijsko težja dirka bo omilila hitrost.
ZAŠČITNA OPREMA: Vsaj do začetka leta 2021, torej do naslednjega Dakarja, bi zračne blazine za motoriste (air bag) morale postati obvezne.
S strani sklicateljev srečanja je na mizo padlo še nekaj idej, s katerimi pa se tisti, ki dejansko nosijo glavo na prodaj, niso strinjali. FIM namreč razmišlja o uvedbi restriktorja dovoda zraka, omejevanja končne hitrosti, novega pravila, ki bi določalo, da se pnevmatike lahko menja le vsakih nekaj dni, ukinitev pnevmatik z 'moussom', razvoj novega, bolj kompaktnega stolpa za potno knjigo... Toda kot rečeno, ti predlogi tekmovalcev niso prepričali, saj vedo, da se nesreče dogajajo tudi v suhih rečnih strugah pri hitrostih pod 100 km/h, kjer gume brez 'moussa' ne bi dolgo zdržale, a bi jih bilo tudi precej nemogoče varovati, medtem ko v sedanjem nosilu za potno knjigo ne vidijo nikakršnih težav.
Čas bo pokazal, v kakšno smer se bo usmeril reli, medtem pa bo treba tudi počakati, kakšne posledice bo letošnjemu prvenstvu zadal koronavirus. Po zadnjih podatkih Puščavski izziv v Abu Dabiju bo na sporedu, medtem ko je organizator dirke Silk Way Rally že objavil, da se bo trasa namesto sprva načrtovanih Rusije, Kazahstana in Kitajske omejila zgolj na eno državo: Rusijo.
In za konec še nekaj nepotrjenih govoric, ki so sestavni del sage o Dakarju: Slišati je, da so dakarski skavti že obiskali Jordanijo in Egipt, nedavna pogodba med EMSO (Moto športno organizacijo Emiratov) in A.S.O (organizatorja Dakarja) v smislu promotorstva, pa daje slutiti, da bo Dakar iz Saudske Arabije krenil v smeri ZAE in Omana. Eno je jasno: Saudska Arabija v igri ostaja vsaj še nadaljnja štiri leta, a ne sama – ena od temeljih načel filozofije Dakarja in relija nasploh je premagovanje velikih razdalj in to skozi več držav. Kar se je zgodilo leta 2019 s Perujem in letos s Saudsko Arabijo, naj bi ostalo izjema, ki potrjuje pravilo.