Vsak, ki je že vozil motocikel za motokros in se spopadel z vsemi presenečenji ter izzivi 'off-road terena, se zaveda, koliko vzdržljivosti je potrebno in katere mišice delujejo pri tem športu.
Tekmovalec svetovnega prvenstva v motokrosu na 20 preizkušnjah turneje od Argentine do Azije znova in znova premika meje svoje vzdržljivosti. Večina dirkačev poleg karavane MXGP vozi tudi dirke državnega prvenstva in nemškega prvenstva ADAC. Že podatek, da se srčni utrip ob startu dvigne nad 180 na minuto in ostane visok do konca tekme, pove veliko. Pustimo to, da se vozniki na veliko dirkah spoprijemajo še z vročino in visoko vlažnostjo ali pa z izjemno težkimi blatnimi razmerami. Sezona vrhunskega tekmovalca traja od februarja do septembra, a to še zdaleč ne pomeni, da je zima čas za počitek. Ravno ta del leta je zaradi intenzivnih treningov in testiranj zelo pomemben in prav zato se večina ekip odpravi na Sardinijo ali v Združene države Amerike, kjer so zime milejše.
Sčasoma tekmovalec pridobi izkušnje in se ustrezno pripravi na turnejo in vidi, kaj njegovo telo potrebuje, kaj je zmožen prenesti, česa se mora izogibati in kaj je potrebno, da bo našel ravnovesje med svojim razcvetom in izgorevanjem. Za tiste najbolj motivirane največji izziv ni zahtevnost treningov, ampak najti najbolj ustrezne. V tem težavnem obdobju se je znašel tudi svetovni prvak in trikratni zmagovalec prestižnega pokala narodov Romain Febvre, ki trenutno vozi za Monster Energy Yamaho. Čeprav gre za odličnega tekmovalca, od začetka lanske sezone še ni osvojil zmage v elitnem razredu.
Romain Febvre:
»Lani sem med argentinsko in mehiško veliko nagrado z Ryanom Hughesom za dva tedna odšel v ZDA. Takrat še nisem vedel, ali so težave, s katerimi sem se srečeval, izhajale iz mene ali so bile posledica tehničnih napak na motorju. Svoje treninge sem želel spremeniti, poiskati nove načine, tehnike in metode. Čas, ki sem ga preživel z njim, je bil produktiven, saj mislim, da sem od tega veliko odnesel. Menim, da je kondicijska priprava osnova za napredek. Šele ko si dovolj fizično močan, ti pridejo prav tudi vse nastavitve in tehnične novosti motocikla, ki pa so seveda zelo pomembne. Veliko vlogo ima pri vsem skupaj motivacija, saj ta vpliva na hitrejše učenje in posledično delanje manj napak. Ravno zaradi motivacije sem se leta 2015, ko sem prestopil k Yamahi, odločil zaključiti sodelovanje s trenerjem, saj se mi je zdelo, da imam znanja o fizičnih treningih dovolj, prav tako nikoli nisem imel težav z organizacijo in marljivostjo.
Razlog, da najraje delam in treniram sam, je, da sem neodvisen od drugih. Tako lahko program treningov spreminjam in prilagajam svojim željam in potrebam, obenem pa mi ni nikoli treba čakati na nikogar. Zavedam se, da je imeti trenerja, s katerim si karakterno povezan, prednost, a je takšno osebo zelo težko najti. Potrditev, da vsaj nekaj delam prav, je, za ta šport, zelo majhno število poškodb, ki sem jih imel. Do zdaj sem utrpel le zlom noge in roke ter dvakrat doživel pretres možganov. Čeprav sem trenutno star 26 let, se počutim, kot bi jih imel le 20, zato mislim, da najboljše zame šele prihaja.«
Foto: Monster Energy