Rossijeva 46

MotoGP je po uvodni dirki v Katarju zapeljal na evropska tla. V španskem Jerezu je Valentino Rossi še enkrat dokazal, da ima rad to dirkališče in suvereno zmagal. To je bila njegova 46. zmaga v razredu MotoGP, torej na štiritaktnih motociklih.

Rossijeva 46 (foto: ekipe) ekipe
28. 3. 2007

Zmaga pa mu ni prinesla le veselja zaradi simbolike in njegove štartne številke 46, ampak je nedvomno velik doprinos k samozavesti, saj Italijan ni stal na najvišji stopički vse od lanskega Sepanga, ki se je – to ne boste verjeli, dogajal oddaljenega septembra. Od takrat je minilo že pet dirk! Valentino je že na treningih pokazal dobro formo in dosegel drugi čas kvalifikacij, pred njim je bil na štartu tako le mali Španec Dani Pedrosa.

Na samem štartu druge letošnje dirke pa je ‘The doctor’ dobro potegnil že do prvega ovinka in nato celotno dirko, vseh 27. krogov, ni popustil tekmecem niti za centimeter. Še več, svojo prednost je vztrajno povečeval in jo na koncu raztegnil na dobro sekundo pred Pedroso in moštvenim kolegom Colinom Edwardsem.

Prav uspeh Edwardsa je malo presenečenje in znak, da sta obe Fiat – Yamahi zelo hitri. To pa žal ne moremo trditi za aktualnega prvaka Nickyja Haydna, ki je dirko končal na skromnem sedmem mestu. Prvak se nekako ne znajde najbolje na premajhni Hondi. V dirkaških krogih so vedno glasnejše govorice, da Honda preveč očitno ustreza drobnemu Pedrosi in da so celo namenoma naredili motor po meri malega Španca.

Lep primer, kako majhna je Honda, je razvidno ko Casey Stoner sede na Ducatija. Stoner in Pedrosa sta namreč podobnih mer, medtem ko prav hitri Avstralec deluje na Ducatiju kot bi vozil prevelik motocikel. Honda pa je Špancu kot ulita. Svojo pomlad in hitrost je v Španiji našel tudi Carlos Checa, ki je vse, ki so ga že odpisali presenetil s hitrimi časi in končnim šestim mestom.

Če bo nadaljevanje sezone šlo naprej v tem tempu, potem si lahko obetamo prevlado Rossija, v zelje pa mu bosta skakala prevsem Stoner in Pedrosa. A seveda, sezona se je šele začela in prav Turčija, ki je naslednje prizorišče, zelo ustreza Marcu Melandriju, ki letos še ni stopil na stopničke.

Glede na to, kar smo videli po dveh dirkah, pa lahko z gotovostjo trdimo, da postaja razred MotoGP malce dolgočasen, kar pa nikakor ne velja za 250 in 125 kubična razreda. V prvem kraljuje lanski prvak, Španec Jorge Lorenzo, v najšibkejšem pa Madžar Gabor Talmacsi, ki se mora nenehno otepati Španca Hectorja Faubela.

A kot vedno, sezona bo še dolga in morda se že 22. aprila vse obrne na glavo.

MotoGP skupna razvrstitev po dveh dirkah:

1. Valentino Rossi (Ita – Yamaha) 45,

2. Casey Stoner (Avs-Ducati) 36,

3. Dani Pedrosa (Špa-Honda) 36,

4. Colin Edwards (ZDA-Yamaha) 26,

5. Marco Melandri (Ita-Honda) 19,

6. Nicky Hayden (ZDA-Honda) 17,

7. Chris Vermeulen (Avs-Suzuki) 16,

8. Toni Elias (Špa-Honda) 15,

9. John Hopkins (ZDA-Suzuki) 13,

10. Alex Barros (Bra-Ducati)12, …

250 cm3:

1. Jorge Lorenzo (Špa-Aprilia) 50,

2. Alex de Angelis (SMr-Aprilia) 33,

3. Andrea Dovizioso (Ita-Honda) 27,

4. Alvaro Bautista (Špa-Aprilia) 20,

5. Juki Takahashi (Jap-Honda) 17,

6. Hector Barbera (Špa-Aprilia) 16,

7. Shuhei Aojama (Jap-Honda) 15,

8. Thomas Luethi (Švi-Aprilia) 13,

9. Alex Debon (Špa-Aprilia) 11,

10. Roberto Locatelli (Ita-Gilera) 10, …

125 cm3:

1. Gabor Talmacsi (Madž-Aprilia) 45,

2. Hector Faubel (Špa-Aprilia) 41,

3. Lukas Pesek (Češ-Derbi) 36,

4. Pol Espargaro (Špa-Aprilia) 22,

5. Pablo Nieto (Špa-Aprilia) 17,

6. Raffaele de Rosa (Ita-Aprilia) 13,

7. Joan Olive (Špa-Aprilia) 13,

8. Sergio Gadea (Špa-Aprilia) 11,

9. Simone Corsi (Ita-Aprilia) 11,

10. Tomojoši Kojama (Jap-KTM) 10

Peter Kavčič

Foto: ekipe