Že dvanajstič v zgodovini so se na tridnevni reli po divjini Sardinije podali enduraši z vseh vetrov: med njimi tudi Carlos in David Checa, Alessandro Botturi, Renato Zocchi in celo dve pogumni "babi". Sem sta pred leti prišla mlatit dobro hrano tudi oba Cyrila, Despres in Neveu. Na njem so se "pofočkali" off-road hedonisti, ekstremisti in celo ena Africa Twin.
Na startu je bilo letos kar 120 dirkačev ne-tekmovalcev. Ne-tekmovalcev? Tako je, Sardegna Legend Rally je pač narobe dirka, saj se na njej ne meri čas, le užitki. Zmagovalec, kot že vsako leto zapored, postane tisti, ki se je imel najbolj fajn.
Akcija se začne v Arbataxu po ne-dakarskem času, ob udobni deveti uri zjutraj, po (pre)obilnem zajtrku in kakšnem kapučinu preveč. Tri etape skupno so letos štele magičnih 639 kilometrov - dobrih 100 zadnji dan, saj se reli zaključi s kosilom na plaži in zanj nihče ne sme biti preveč utrujen. Letos so bile na meniju školjke in orade ter celo torta - Carlos Checa, bivši svetovni Superbike prvak, danes pa Ducatijev ambasador, je 15. oktobra praznoval svojih 45 let. "Boljšega načina, kako praznovati rojstni dan, si ne bi mogel misliti," je povedal simpatični Katalonec, ki je na reli pripeljal tudi punco Mario in svojega brata Davida, prvaka v kategoriji Endurance in še vedno aktivnega dirkača v Superbiku na Yamahi. Za Davida je bila to prva brezpotna avantura v njegovem življenju, in če je zmogel David, zmorete tudi vi. Šala. Ali pa tudi ne.
Trasa je zahtevna, saj jo vsako leto zakrivi tisti "mapman", ki zelo resno načrtuje tudi Sardegna Rally Race, po nadimku Willy, a če jo kje posekaš in jo mahneš po asfaltu, ti nihče ne bo prisodil kazenskih minut. Da se bodo potem kolegi norčevali iz tebe, je jasno, a to je že druga zgodba. Formula Relija legend je že vsa leta enaka - dnevno etapo preseka postanek-kosilo, kjer je na čudovitih krajih mogoče uživati v sardinski gastronomiji. Veliko dirkačev je na Sardiniji prispelo po relijih Panafrica in Oilibya in podaljšani vikend izkoristilo za zadnji resni trening pred Dakarjem. In ko smo že pri Dakarju, med udeleženci je bilo tudi nekaj gospodov, ki so se starega Dakarja lotevali s Cagivami in Porscheji. Ob večerih si je dal duška italijanski šampion Alessandro Botturi in kolegom predaval navigacijo. Ja, bilo je zelo poučno!
Antonello Chiara, eden od obeh organizatorjev relija (Gianrenzo Bazzu besedo vedno prepusti Chiari), je na koncu pred polnim krožnikom slastnih školjk povedal: "Težko je izboljšati nekaj, kar je skoraj popolno že samo po sebi. Naslednje leto bomo spet tu, startnina ostaja ista, 400 evrov, ne bomo pretiravali, razen z dobrotami in dobro zabavo."
V motociklizmu radi rečemo, da za toliko in toliko denarja dobimo veliko ali malo motocikla, in če tole prenesem na Reli Legend, lahko zaključim, da je za simbolično startnino mogoče dobiti res veliko relija. V sedlu enduro motocikla, dvocilindrske mašine, štirikolesnika ali kar UTV-ja. Spodaj podpisana je eno etapo oddirkala s slednjim, kot sovoznica Enrica Ercolanija, in ugotovila, da zadeva sploh ni "švoh".
Tekst: Tina Torelli
Fotografije: RallyZone - Edoardo Bauer
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji