Simon Marčič pred svojim četrtim relijem Dakar: bolje pripravljen in mirnejši

Edini slovenski predstavnik o okrevanju po lanskoletni poškodbi, pripravah in pričakovanjih na 40. reliju Dakar.

Simon Marčič pred svojim četrtim relijem Dakar: bolje pripravljen in mirnejši (foto: Matevž Hribar) Matevž Hribar
18. 12. 2017

Danes, 18. decembra 2017, se je v prostorih AMZS v Ljubljani odvila tiskovna konferenca pred prihajajočim relijem Dakar, na katerega se Simon Marčič odpravlja četrtič.

»Kupljeno imam povratno karto s povratkom iz končne destinacije, zato odstop ne pride v poštev,« se je zasmejal Simon, katerega bosta v Južni Ameriki spremljala tudi slovenska novinarja Tina Torelli in David Stropnik.

Kot pravi Simon, je bil že na lanskem reliju bolj rutiniran, tekom relija je stopnjeval tempo in do nesrečnega bližnjega srečanja s Stephanom Peterhanslom odvozil brez padca. »Ne morem reči, da bo šlo letos brez težav, težave vedno so, ampak upam, da ne bo takih, ki bi me ustavile.« Po lanskoletni poškodbi mu je ostal spominek. »Stara poškodba je sanirana, nazaj sem pridobil mišično maso, imam pa občasne težave z vnetjem kolena. Bog ne daj, da si nogo še enkrat zlomim, ne vem, kako bi spravili ven jekleno palico.«

Obnova dirkalnika

»Agregat na KTM-u 450 Rally smo popolnoma obnovili, zamenjali smo bat, ventile, sklopko, kompletno električno napeljavo in vse poškodovane dele. Motor je res dobro pripravljen in glede tega sem pomirjen. V določenih situacijah je moj starejši motor z uplinjačem celo bolj zanesljiv kot novi dirkalnik z elektronskim vbrizgom. Lani zaradi višinske razlike nisem imel težav, tudi igle v uplinjaču mi ni bilo treba premikati. Pa tudi sam višino dobro prenašam.«

Česa se Simon najbolj veseli in boji? »Predvsem sem vesel, da nas čaka dosti sipinskih etap. Tam je mogoče napraviti razliko. Na hitrih cestah težko narediš veliko razliko, to sem opazil prvo leto, ko sem se zaradi napake kar sam izločil. Strahu nimam, če pa si česa ne želim, so pa to dolge deževne etape. Lani smo morali po odpovedani etapi 400 kilometrov prevoziti po cesti s hitrostjo 110 km/h in po takšnem dnevu si še bolj uničen kot po pravi dirkaški etapi.«

Stroški

Stroški relija so letos zaradi dražje štartnine (16.000 namesto 15.000 evrov) še nekoliko višji, skupni strošek relija Dakar pa za Simona znaša nekje med 30 in 35 tisoč evri. Tekmoval bo na gumah Mitas Rally Star; predvidoma jih bo menjal vsak drugi dan.

Okrevanje po zlomu noge

Štiri tedne po poškodbi, ki jo je staknil januarja 2017, je začel trenirati s sobnim kolesom, v sedmem tednu pa je začel kolesariti tudi zunaj in v tistih mesecih nabral 2.500 kolesarskih kilometrov. Na motor se je prvič usedel junija, odpeljal nekaj dirk v crosscountryju in enduro reli Romaniacs. »Nekajkrat sem bil na motokros stezi skupaj s Timom Gajserjem in priznam, da mi trening z njim koristi bolj kot deset drugih treningov. Z reli dirkalnikom sem opravil par testov, sicer pa več treniram z enduro in motokros motorjem. Posvetil sem se tudi meditaciji, saj ti umirjene misli lahko na težkih etapah zelo koristijo.«

V skupni razvrstitvi cilja na uvrstitev med 50. in 60. mestom, uvrstitev v razredu Original Class (prej se je imenoval Malle Moto) pa težko napove, saj bo v njem v tokratni izvedbi tekmovalo kar 30 tekmovalcev (lani 20, leto pred tem 10). Da, tudi letos bo Simon dirkal brez spremljevalne ekipe.

Matevž Hribar