Na današnji tiskovni konferenci na sedežu podjetja MDM v Črnučah je Miran Stanovnik pred odhodom v Južno Ameriko spregovoril pred predstavniki medijev. V torek, 27. decembra, se z brniškega letališča odpravlja na 15. vztrajnostni reli Dakar v njegovi karieri s ciljem izboljšati lansko uvrstitev na Dakarju 2011 in se prebiti med deset najboljših.
Pripravljen kot še nikoli
V Buenos Aires se odpravlja pripravljen in motiviran kot še nikoli, saj je letošnjo sezono tekmoval na domačih crosscountry in enduro prvenstvih ter po skupno sedemnajstih odpeljanih dirkah zasedel drugo (crosscountry) in tretje (enduro) mesto v skupnem seštevku. Ker tik pred dirko ne želi tvegati poškodb, je v zadnjih dveh mesecih treninge z motociklom skoraj opustil.
Za 25 odstotkov napornejši treningi
Z osebnim trenerjem Rokom Svetkom iz fitnes centra Marko Mrak je v primerjavi s prejšnjimi leti težavnost treninga dvignil za približno četrtino. »Letos mi ob treninga prostih dnevih niti na misel ne pride, da bi se lotil česarkoli povezanega z aktivnim športom. Kakršnokoli dodatno naprezanje bi pomenilo, da za naslednji trening ne bi imel dovolj moči,« je naporne priprave na dirko komentiral Miran Stanovnik in dodal: »Zadnji in to zelo naporen trening v fitnesu imam načrtovan le nekaj ur preden se usedem na letalo. Naš načrt je, da se bom v najboljšo formo regeneriral peti dan dirke, torej 5. januarja. To pomeni, da bom imel dovolj moči vse do zadnjega dne dva tedna trajajoče dirke.«
Poleg treninga v fitnesu mu moč mišic s pomočjo blagih električnih impulzov pomaga izboljševati naprava Compex, švicarski brezžični stimulator, kakršnega uporablja tudi aktualni svetovni prvak v motokrosu, Italijan Antonio Cairoli. Fizičnim pripravam je zadnja dva meseca, kolikor mu je le dopuščal natrpan urnik, dodal še nekoliko drugačen način treninga z energetsko trenerko Jano Jan. »S pomočjo energetskih treningov v zame dveh zelo stresnih mesecih ostajam mirnejši. Opazil sem, da me ne stiska v prsih kot prejšnja leta in da se drugače odzivam na vsakodnevne stresne situacije, kot jih na primer doživljam v prometu. Vem, da veliko vrhunskih športnikov že trenira na tak ali podoben način in verjamem, da mi bo to koristilo na dirki,« je izrazil mnenje o celostnem načinu priprave na dirko.
V zadnjih mesecih je Mirana pot pogosto zanesla v Zreče, kjer z enim od njegovih sponzorjev, podjetjem Unior, razvijajo komplete ročnih orodij za motocikle. Podjetje išče kvalitetne povratne informacije s terena, zato bodo kot referenčno delavnico opremili Stanovnikovega stalnega mehanika, Nemca Kaiserja Thorstena. V trinajstih letih profesionalnega ukvarjanja z mehanično asistenco na Dakarju ni še nihče od njegovih varovancev dirke končal zaradi okvare na motociklu, zato se v Uniorju resnično veselijo sodelovanja.
Dakar bo, kot kaže, zahtevnejši
Na Dakarju 2011 je v posameznih etapah dokazal, da je sposoben dirkati tudi v družbi petih najhitrejših, zato je njegov cilj uvrstitev v najboljšo deseterico, ki se mu že več let izmika. Svoje prednosti vidi v izkušenosti, odlični fizični pripravljenosti in sposobnosti orientacije v navigacijsko zahtevnih etapah. Tudi motocikel je dovolj konkurenčen, saj bodo letos prav vsi tekmovalci primorani voziti dirkalnike s prostornino 450 kubičnih centimetrov, posamezne menjave agregatov pa bo organizator kaznoval s časovnimi pribitki: »To se mi zdi pošteno, saj so nekateri na preteklih Dakarjih zamenjali tudi po sedem agregatov. Če bo enovaljnik na mojem KTM-u deloval kot prejšnja leta, ga verjetno sploh ne bom menjal in tako pridobil nekaj dodatnega časa,« pravi Miran. Edinega slovenskega predstavnika na dirki veseli, da ga letos čaka kar 14 zahtevnih etap, od tega dve maratonski – torej brez mehanične asistence med njima: »Težja ko bo dirka, večje možnosti imam za uresničitev ciljev!«
Osebna izkaznica: Miran Stanovnik
Rodil se je 1. avgusta 1964 v Ljubljani, z odličnim uspehom končal osnovno šolo in nadaljeval na Srednji strojni šoli in Fakulteti za strojništvo. Dvanajst let je treniral atletiko, nato pet let aktivno kolesaril, vmes pa občasno vozil motocikel. Na dirko Dakar se je prvič odpravil leta 1996, s skoraj povsem serijskim motociklom pripeljal do cilja na 46. mestu in si prislužil nagrado za 'fair-play'. V karieri je deset Dakarjev končal med petdeseterico, od tega se je štirikrat uvrstil med najboljših petnajst. Več na www.miranstanovnik.si.
Uvrstitve na reliju Dakar
1996 46. mesto
1997 32. mesto
1998 odstopil v 6. etapi
1999 44. mesto
2000 odstopil v 13. etapi
2001 21. mesto
2002 odstopil v 13. etapi
2003 33. mesto
2004 15. mesto
2006 24. mesto
2007 13. mesto
2009 13. mesto
2010 odstopil v 3. etapi
2011 11. mesto
Tehnični podatki: KTM 450 Rally Replica
Motor: enovaljni, štiritaktni, tekočinsko hlajen.
Prostornina: 449,3 cm3.
Premer / gib valja: 97 / 60,8 mm.
Zagon: električni.
Menjalnik: petstopenjski.
Izpušni sistem: Akrapovič.
Okvir: cevni iz krom-molibdena.
Vzmetenje spredaj: obrnjene teleskopske vilice WP, 300 mm giba.
Vzmetenje zadaj: enojni blažilec WP, 310 mm giba.
Zavore: spredaj kolut Ø 300 mm, zadaj kolut Ø 240 mm.
Kolesa: spredaj 1,69x21'', zadaj 2,50x18''.
Višina sedeža: 980 mm.
Posoda za gorivo: 35 litrov.
Teža brez goriva: 145 kg.
Največja hitrost: pribl. 167 km/h.
Poraba goriva: 6 - 14l/100 km.
Cena: 36.000 EUR + 8.000 EUR za nadomestni agregat.
Dakar 2012 – etape
1.1.2012 Mar Del Plata Santa - Rosa de la Pampa
2.1.2012 Santa Rosa de la Pampa - San Rafael
3.1.2012 San Rafael - San Juan
4.1.2012 San Juan - Chilecito
5.1.2012 Chilecito - Fiambala
6.1.2012 Fiambala - Copiapo
7.1.2012 Copiapo - Copiapo
8.1.2012 Dan za počitek
9.1.2012 Copiapo - Antofagasta
10.1.2012 Antofagasta - Iquique
11.1.2012 Iquique - Arica
12.1.2012 Arica - Arequipa
13.1.2012 Arequipa - Nasca
14.1.2012 Nasca - Pisco
15.1.2012 Pisco - Lima
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del