Stanovnik po prihodu v Slovenijo: »Komaj čakam, da grem spet na dirko!«

V vsaki stvari moramo videti svetlo plat, pravi Miran Stanovnik in doda, da se je v domovino veliko lepše vrniti nepoškodovan, čeprav ga odstop zaradi tehnične okvare niti slučajno ni pustil hladnega. In ker v Južni Ameriki ni dokazal tega, kar zmore, si v kratkem želi nadaljevati z dirkanjem.

Stanovnik po prihodu v Slovenijo: »Komaj čakam, da grem spet na dirko!« (foto: Matevž Hribar) Matevž Hribar
12. 1. 2013

Z Miranom smo se pogovarjali takoj po prihodu na ljubljansko letališče, kjer so mu prijatelji pripravili kartonasto škatlo z dirkaškim materialom za prihodnjo dirko. Ta je vseboval tudi ogromen kamionski zračni filter ...

Zakaj natančno je odpovedal motor?

Okvara motorja se je zagotovo zgodila zaradi feš feša. Predstavljam si, da je ta droben pesek prišel v cilinder in je zato motor izgubil kompresijo. Motor je ob oživljanju malo kihnil, ampak delal pa ni. Simptomi so bili zelo podobni kot lansko leto, ko mi je pri padcu počila komora zračnega filtra in je prišel pesek v motor. Zato se mi je približno sanjalo, v čem je problem. Z avtomobilskim akumulatorjem sem ga kar nekaj časa poizkusil spraviti v življenje, pa ni šlo. Po takem feš fešu v moji osemnajstletni karieri še nisem vozil. Motocikel se je po klancu navzdol pogreznil kot motorne sani v globok sneg. Ker sem se na dirkalniku počutil zelo dobro, se temu pesku sploh nisem izogibal. Izogibajo se ga tisti, ki ne znajo, ki jih je strah. Lahko bi se peljal malo naokrog in izgubil kakšno minuto, ampak jaz sem šel suvereno v to skrito past. Skupaj sva vozila z odličnim brazilskim dirkačem Jeanom De Azevedom in mislil sem si, da je danes že napočil dan, ko lahko res hitro peljem. Potem pa je motor izgubil moč in ugasnil.

Po koliko časa ste obupali oziroma se sprijaznili, da naprej ne bo šlo več?

Po dveh urah in pol. Sistematično sem preveril, če motor dobi gorivo in elektriko – in to kar tako, da sem prijel kabel od svečke, da mi je ni bilo treba odvijati. Ko me je streslo, sem si rekel »dobro, elektrika je!« (smeh). A po dveh urah in pol sem ugotovil, da enovaljniku ni pomoči.

Če bi bil član tovarniške ekipe, ali bi to težavo lahko rešili?

Ne bi. Ne vidim možnosti, da bi tja kdo prišel z avtomobilom. Avtomobili so imeli tisti dan ločeno traso. Težko, zelo težko bi mi kdorkoli pomagal.

To je po dolgih letih prva okvara, zaradi katere ste odstopili. Te je odvrnila od dirkanja ali ste zdaj še bolj trmasti, da se dokažete na naslednji dirki?

Da bi obupal nad dirkanjem? Absolutno ne. A glede na to, da imam toliko izkušenj, me je tale okvara spravila iz tira bolj kot katerakoli poškodba. Ko sem imel zadnjič tehnično okvaro, mislim da pred dvanajstimi ali trinajstimi leti, sem dirkal na bistveno nižjem nivoju kot zdaj. Takrat niti nisem bil v prvi jakostni skupini. Takrat me tehnična okvara ni tako motila, ker sem se nekako sprijaznil, da na tem nivoju pač sem. Zdaj mi je pa kristalno jasno, kaj sem od te dirke želel. Povrh vsega mi je še trasa zelo ustrezala. Etape so bile že od štarta zelo težke.

Bile so navigacijsko zahtevnejše?

V prvih štirih etapah ni bilo tistih hitrih, prašnih etap, kjer bi v varnostnem razmaku ene minute divjali en za drugim. Določeni deli so bili zelo zahtevni, v vsaki etapi pa sta bila dva ali tri navigacijski bonbončki. Šele ko so se prvič tekmovalci izgubili, so začeli bolj spremljati navigacijo in tempo se je posledično malce umiril. Kar je za nas, ki neprestano spremljamo navigacijo, dosti bolje. Nekateri namreč Dakar vozijo kot motokros. Na primer ameriška zvezda Johhny Campbell je bil na sipinah pred menoj izredno hiter, ampak tudi slučajno ni vozil po potni knjigi, ampak le po sledeh. To sem opazil po tem, ko se je malo izgubil.

Po peti etapi ste rekli, da ima Despres še vedno vse pod kontrolo. Po včerajšnji sedmi etapi je z okvarjenim menjalnikom zdrsnil na sedmo mesto. Še vedno verjamete, da nadzira dirko?

Hja, da je ostal brez pete prestave v menjalniku gotovo ni nadzorovana zadeva. Ampak mislim, da mu bo uspelo rešiti težavo. Da ima toliko izkušenj. Predvideval sem, da bo enkrat napadel iz ozadja in pridobil petnajst minut prednosti, ampak se mu načrt zaradi menjalnika ni izšlo. Ampak še vedno mislim, da če bo dirka približno taka kot si predstavljam ... Oliver Pain bo težko zmagal, David Casteu prav tako.

Pa Francisco Lopez?

Ta je pa zelo dober tudi v navigaciji. Treba je vedeti, da sta zadnji etapi odpirala Lopez in Despres. Zanj se ne bojim. On je že pokazal z Aprilio, da lahko konča na vrhu.

Če bi bilo treba položiti stavo?

No, če bi bilo treba, potem na Despresa.

Z rezultati in stopnjevanjem tempa v prvih štirih etapah ste dokazali, da še znate dirkati. Imate za letošnjo sezono že kakšne plane? Reli, enduro, crosscountry?

Komaj čakam, da grem nekam dirkat. Resnično. Čutim, da sem ta tempo zmožen še stopnjevati in kar se večjih dirk tiče, se želim preizkusiti v Abu Dhabiju. Upam, da sponzorji niso preveč razočarani nad mojim nesrečnim koncem dirke zaradi pokvarjenega motorja.