Stanovnik, štirinajstič

23. 12. 2010 | Matevž Hribar
Deli

Edini slovenski predstavnik na Dakarju 2011 je na današnji tiskovni konferenci spregovoril o pripravljenosti, novih pravilih in ciljih. Želi med deseterico!

Letošnji reli bo dolg 9.606 kilometrov, od tega motoriste čaka 5.007 kilometrov hitrostnih preizkušenj. Miran se na dirko odpravlja štirinajstič z željo po izboljšanju njegovega najboljšega rezultata, trinajstega mesta. Pravi, da kljub zmanjšanju števila udeležencev nihče od najboljših ne bo manjkal, zaradi novega pravilnika pa lahko presenetijo tudi tekmovalci na BMW-jih, Shercu ali morda Apriliji.

Letos so namreč določili trideset najboljših tekmovalcev, ki ne smejo več voziti motociklov z več kot 450 'kubiki' in Miran je eden izmed njih: »Da me štejejo med elito, je po eni strani pohvala, a potegne za seboj kup stroškov. Motocikel je skoraj še enkrat dražji in razvit popolnoma na novo, zato so možnosti za tehnične težave večje, upam pa, da bomo dirko lahko prevozili z dvema agregatoma, eden pa bo ostal za rezervo.«

Ker je Miranov dirkalnik že na poti v Južno Ameriko, kjer se bo tretjič in verjetno zadnjič odvil dakarski reli, si novega KTM-a Rally 450 Replica žal nismo imeli možnosti videti, je pa njegov eden izmed štirinajstih motociklov na svetu. KTM jih je namreč za 'amaterske' tekmovalce namenil le 10, štirje pa so ostali v rokah tovarniške ekipe. Prav vsi so opremljeni z izpušnimi sistemi Akrapovič, Miranov pa ima dodatno vgravirano še rimsko številko štirinajst.

450-kubični Rally je skoraj za 30 kilogramov lažji od 690-kubičnega modela, kar ima seveda prednosti: zavorne poti so krajše, okretnost boljša, tudi trakcija v nekaterih pogojih bolj kvalitetna, pa še manj goriva porabi.

Glede preteklih poškodb pravi, da seveda pustijo določen pečat, a ga to le dodatno krepi. »Nekateri si omislijo tatooje, jaz pa imam nekaj prask z dirk, « je kot vedno pozitivno odgovoril na vprašanje, če ga misel na lansko nezgodo bremeni in nadaljeval: »Dirke so atraktivne, a tudi zelo nevarne. Nihče me v to ne sili, še vedno vse počnem z veliko mero veselja, ker pa me doma zdaj čaka tudi tri mesece star kondicijski trener, pač kot vedno ne bom brezglavo tvegal.«

Spregovoril je tudi o sponzorstvu in potrdil, da se poznajo težki časi in da je hvaležen prav vsakemu izmed prijateljev, ki mu pomaga pri dirkanju: »Na Dakarju nisem sam, ampak so z mano vsi, ki mi pomagajo.«

Letos je imel le dober mesec pred dirko nekaj smole z virozo, zato se je za pomoč pri fizičnih pripravah obrnil na trenerja Marka Mraka, ki skrbi za več vrhunskih slovenskih športnikov. Marko je povedal, da sta v treh tednih naredila vse, kar sta pač lahko in da je Miran glede na svoja leta odlično fizično pripravljen: »Ravno včeraj smo imeli testiranje in ugotovili smo, da je boljše pripravljen kot lansko leto.«

Vsem ljubitelje dakarskega relija sporočamo tudi veselo novico, da novinarski kolega in devetkratni soudeleženec na dirki David Stropnik pripravlja knjigo o Dakarju, ki bo izšla v slovenskem in angleškem jeziku predvidoma oktobra prihodnje leto.

In kakšni so cilji? »Vsekakor bom zelo vesel petnajstega mesta, a bi se rad približal desetemu mestu – s katerekoli strani pač že. Letos so otežili navigacijo, kar mi je po godu. Če bo kje treba nesti motocikel z rokami, mi tudi ne bo težko. Ne skrivam želje, da bi rad na kakšni etapi v cilju pričakal Despresa ali Come, « je bil suveren in prav nič skromen Miran.

Držimo pesti in težko čakamo prvi januar!

Povezave:

Matevž Hribar

foto: Matevž Hribar, Črt Slavec

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol