MotoGP: testiranja na Tajskem še niso prinesla rešitve za Yamaho

27. 2. 2018 | Primož Jurman
Deli

Dirkači in ekipe razreda MotoGP so se po Maleziji drugič letos in prvič sploh srečali na tajski stezi v Buriramu. Dirka za VN Tajske bo letos na sporedu prvič in kot kaže obisk gledalcev že na testih, je MotoGP na Tajskem zelo priljubljen. Odlično formo so prikazali pri Hondah, Ducati se je lovil, v slepi ulici so pri Yamahi.

Kar 30 tisoč gledalcev (oktobrska dirka, na kateri pričakujejo več kot 100 tisoč gledalcev, je že razprodana) je spremljalo tridnevna testiranja na 4.555 metrov dolgi stezi, zgrajeni 2014. Marca 2015 je bila tam prva dirka razreda WSBK. Za ustvarjanje vtisa: rekordni čas tega razreda ima Rea (Kawasaki) 1:32.957, Dani Pedrosa (Honda) je odpeljal najhitrejši krog s časom 1:29.781. Po drugih testiranjih najlažje spijo pri Hondi, saj je ob najboljšem času Pedrose gledano v celoti najboljši Marquez, čeprav je imel na Tajskem tretji čas – za Zarcom (Yamaha).

Kriza pri Yamahi, nove rešitve

Če gre Hondi po načrtih, pa pri Yamahi ni tako. Rossi in Vinales sta na Tajskem tipala v temi, M1 je bila nekonkurenčna, Vinales pa piker do Yamahe, da sledi Rossiju. »To so bila moja najslabša testiranja pri Yamahi,« je bil mrk mladi Španec. Rossi, ki je dosegel 12. čas, je za slabe predstave s prstom pokazal na Michelin, saj njegove gume M1 menda ne ustrezajo tako kot Bridgestonove. Bolečina tovarniške ekipe je toliko večja, saj je Zarco v poltovarniški ekipi ob preizkušanju z okvirji različnih letnikov dosegel drugi najhitrejši čas. Francozu uspeva tudi s posnemanjem Lorenzovega načina vožnje. Tekmeci se Yamahi oddaljujejo, v Iwati inženirji iščejo rešitve, časa pa zmanjkuje.

Honda je na Tajskem nastopila s karbonsko zadnjo nihajko, ki naj bi kljub togosti in nemirnosti zagotavljala boljšo uravnoteženost motocikla in posledično boljši oprijem. Ducati, ki je v sezoni 2009 že nastopal z zadnjo nihajko iz karbona, se je poigraval z aerodinamiko in novo rešitvijo krilc, a s spremenljivo srečo, pri KTM-u so nastopili brez poškodovanega Espargaroja in se prav tako ukvarjali z aerodinamiko. Pri Suzukiju so nastopili z najnovejšo konfiguracijo Akrapovičevega izpuha in bili zadovoljni z napredkom, saj je Rins vse bližje najboljšim.

Po testih na Tajskem je tudi uradno član ekipe Monster Tech3 Malezijec Hafizh Syahrin, ki bo letošnjo sezono nastopal namesto bolnega Folgerja. Novica, ki je razburila v dnevih po testiranjih, je razhod ekipe Tech 3 z Yamaho po koncu sezone 2018. Morda se Francozi ozirajo h KTM-u, kjer naj bi bili leta 2019 njihova satelitska ekipa, Zarco pa bi tako lažje postal tovarniški voznik oranžnih.

Druga novica, ki je nekoliko dvignila obrvi – ni pa presenetljiva – pa je prišla iz ekipe Pramac Ducati, v katero v sezoni 2019 prihaja italijanski up iz razreda Moto3 Pecco Bagnaia. Enaindvajsetletnik je podpisal dvoletno pogodbo, to pa pomeni, da bo Petrucci prihodnje leto službo iskal drugje, saj želeni sedež v Ducatijevi tovarniški ekipi, kamor si želi, očitno ne bo prost. Tretja novica je (pričakovano) podaljšanje pogodbe Marqueza s Hondo še v sezoni 2019 in 2020. Torej status quo. No, letos se zadnjič dirkači pred začetkom sezone srečajo v Katarju na začetku marca.

Rezultati testiranj, Buriram, 18. 2. 2018:

1. Dani Pedrosa, ŠPA, Repsol Honda (RC213V) 1m 29.781s
2. Johann Zarco, FRA, Monster Yamaha Tech3 (YZR-M1) +0.086s
3. Marc Marquez, ŠPA, Repsol Honda (RC213V) +0.188s
4. Cal Crutchlow, VB, LCR Honda (RC213V) +0.283s
5. Alex Rins, ŠPA, Suzuki Ecstar (GSX-RR) +0.397s
6. Jack Miller, AVS, Pramac Ducati (GP17) +0.404s
7. Andrea Dovizioso, ITA, Ducati Team (GP18) +0.411s
8. Maverick Viñales, ŠPA, Movistar Yamaha (YZR-M1) +0.493s
9. Danilo Petrucci, ITA, Pramac Ducati (GP18) +0.586s

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja