Trialist Severin Sajevec na legendarni dirki Scottish Six days

3. 5. 2017
Deli

"Dirka ni komercialna, ima res dušo. Res je posebna. To sicer rečejo vsi vozniki, ki so že bili del tega dogodka, a če tega ne doživiš, težko razumeš te besede. Vožnja v tako čudoviti naravi, med toliko dobrimi trialisti je res posebno doživetje." iz Škotske poroča prvi Slovenec v zgodovini, ki se je udeležil te neverjetne dirke. Severina Sajevca lahko aktivno spremljate tudi na njegovem FB profilu!

Scottish Six Days Trial (SSDT) je posebna dirka. Velja za velik preizkus zanesljivosti na dolge razdalje, saj trialisti naredijo dnevno do 100 milj in to vsak dan, šest zaporednih dni. Tekmovalci tako vsak dan izkusijo kombinacijo grobega močvirja, skalnate podlage in javne ceste v najboljši - in najhujši različici – vreme je marsikdaj namreč neprizanesljivo. Trasa je zasnovana na način, da trialiste vedno znova postavi na preizkušnjo sposobnosti, izkušenj, moči in vzdržljivosti. Dolga vožnja 100 milj in zaključenih 30 sekcij dnevno (v vsega dobrih sedmih urah) zahtevajo moč, znanje in izjemno zanesljivost - tako trialista kot motocikla.

SSDT poteka predvsem na področju Lochaber (Škotska, Velika Britanija), center pa je v majhnem gorskem mestecu Fort William. Vsak dan se vse začne in konča na parkirišču West End, ki tako zagotavlja večjo privlačnost in gospodarsko spodbudo za mesto.

Iz varnostnih razlogov je število tekmovalcev na dirki omejeno na okoli 270. Prijav je vedno več od kapacitete, saj se letno prijavi na dirko več kot 400 trialistov, kar kaže na izjemno priljubljenost dogodka. Večina tekmovalcev se veseli dirke, saj jim (kot edina) omogoča, da tekmujejo pod enakimi pogoji kot svetovno znani trialisti. Dirka sicer velja za najtežjo na svetu in najbolj prestižno, ki jo katerikoli trialist sploh lahko zmaga.

Nekaj statistike po koncu drugega dneva: zaključenih je 60 sekcij, vozniki so prevozili 154 milj in trenutno vodilni, Dougie Lampkin, še vedno »ni nabral« niti ene kazenske točke. Dokaz, da gre za res kvalitetne trialiste, udeležence dirke, je dejstvo, da med 100 najboljših voznikov ni niti nekaterih voznikov, ki tekmujejo na svetovnem prvenstvu.

Običajno dirko kroji slabo vreme, tokrat pa je vreme (do sedaj) zelo sprejemljivo, občasno celo sončno. Kljub temu je teren zelo namočen in močvirnat, tako je transfer od sekcije do sekcije zelo otežen. Vse sekcije sicer potekajo navzgor, po potokih in spolzkih skalah.

Sam sistem dirke je zelo podoben reliju. Vsak voznik ima omejen čas (7 ur), v katerem se mora vrniti nazaj v Parc ferme. V celotnem tekmovalnem dnevu imajo vozniki le 15 minut časa za kosilo. Na poti so na voljo postaje za dolivanje goriva, na slednjih aktivno pomaga vojska in tako poleg dolivanja bodri in motivira utrujene voznike. Ob cestah, ki vodijo do sekcij, srečaš nešteto spremljevalnih vozil in ekip, ki voznikom nudijo od vode, hitrih popravil motorja pa do druge podpore (pa četudi so to le nasmeh in motivacijske besede). Ekipe si med seboj pomagajo, navijajo za voznike, se bodrijo in hitijo spet na naslednjo postajo, da ne zamudijo svojih voznikov.

 

Škotska se voznikom kaže v najpristnejši obliki - vozniki prečkajo hribe, gozdove, reke, močvirja, skalnata področja… na transferju med sekcijami pa ti nikakor ne smejo spregledati, da se vozi po levem pasu.

 

Na dirki sodeluje prek 100 sodnikov, opazovalcev, prostovoljcev (ki iz dneva v dan pobirajo zastavice, ki označujejo pot voznikom in jih prestavljajo na nove in nove lokacije). Za red skrbi precej policistov, ki se dnevno vozijo okrog in skrbijo, da so poti in ceste prevozne za vse, ki niso del dirke in tako vse teče mirno in tekoče.

 

Trenutno je Severin na 237. mestu, saj je imel zamudo na cilju, s katero je prejel 16 dodatnih kazenskih točk. Vse še lahko nadoknadi, saj so razlike v točkah med vozniki res majhne, dve tretjine dirke pa je še pred vozniki

 

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja