V Maroku KTM in Husqvarna s prenovljenima dirkalnikoma: 450-kubična s 70 'konji' na kolesu!

Prvi dan relija Oilibya v Maroku, finalne dirke za svetovno prvenstvo, ki je hkrati tudi zadnji test pred Dakarjem, je prinesel dva nova dirkalnika. Da gre za dober motocikel, je dokazal Sam Sunderland z zmago na uvodni etapi. Prva tri mesta so zasedli vozniki na novem stroju.

V Maroku KTM in Husqvarna s prenovljenima dirkalnikoma: 450-kubična s 70 'konji' na kolesu! (foto: KTM , Husqvarna) KTM , Husqvarna
5. 10. 2017

Gre za novo generacijo reli motocikla, ki je nosilec zmag na najtežji preizkušnji na svetu, na zloglasnem Dakarju. Njegov  okvir je v osnovi zelo podoben tistemu na Husqvarni 701 enduro, v njem pa bije enovaljno 450-kubično srce iz specialke za motokros. Da ne bo pomote, KTM in Husqvarna za reli sta povsem enaka motocikla, razlika je le v napisih sponzorjev.

Podrobnosti še niso znane, na oko pa lahko rečemo, da so motocikel zelo olajšali. V predelu prednje in zadnje posode za gorivo je manjši, kar pomeni, da po novem nosi manj goriva. Voznik lahko uravnava težišče motorja tudi s preklapljanjem med prednjo in zadnjo posodo za gorivo. Očitno je avstrijskim inženirjem uspelo narediti motor, ki z gorivom tudi bolj varčen. Izpuh, ki so ga naredili pri Akrapoviču, je prav tako manjši in lažji ter drugačne oblike. Vse to so dobre novice za voznike, ki novi dirkalnik vozijo kot motocikel za motokros. Če ne verjamete, poglejte tale video, v katerem leteli po zraku že s starim ...

Ob dejstvu, da je KTM uradno že dražil z novim cestnim modelom Duke 790, ki ga bo poganjal vrstni dvovaljnik, in ob tem, da so v svet pricurljale fotografije testnega maksi endura s taistim motorjem, se samo sprašujemo, ali nas morda čaka civilna izvedba te reli specialke že v Milanu. Torej novi KTM Adventure 790 za afriška brezpotja.

No, če ste vplačali startnino za Dakar 2018, pa se lahko postavite v vrsto za Husqvarno FR 450 ali KTM 450 Rally in počakate na dobavljivost – ta bo  najverjetneje v času za Dakar 2019.

Cena se bo gibala med 40 in 50 tisočaki.

Peter Kavčič

Foto: KTM , Husqvarna