Po zelo razburljivi Veliki nagradi Argentini, kjer se je zaradi trka znova kresalo med Rossijem (Yamaha) in Marquezom (Honda), se strasti v Ameriki še niso popolnoma pomirile. Kažejo se že prvi obrisi ekip in dirkaških prestopov za naslednjo sezono.
Naslednja postaja na koledarju dirk razreda MotoGP je bilo dirkališče COTA v bližini teksaškega Austina, locirano na zaraščeno predmestno naravno okolje. In prav neutrjen in degradiran teren je razlog, da se je asfaltna podlaga v zadnjih šestih letih začela posedati, grbine in neravnine so vsako leto večje, še bolj pa so k temu prispevali tekmovalni bolidi na tem sicer redko zasedenem dirkališču. Američani so sicer prisluhnili pritožbam dirkačev v preteklih letih, da je steza grbinasta, in se lotili prenove. A polovičarsko. Postružen asfalt je tako na nekaterih mestih še bolj grbinast, oprijem gum slab, hkrati pa je bil letos celoten dirkaški vikend na stezi tako gost prah, da so v nekaterih ekipah celo razmišljali o namestitvi podobnih filtrov, kot so jih uporabili v peščenem Katarju. Rossi je po prvem dnevu povedal, da se počuti, kot bi bil na motokros stezi.
Vsak zase
Tako Rossi kot Marquez si po trku v Argentini in po obtoževanjih prek medijev in socialnih omrežij nista želela bližnjega srečanja in sta v Ameriki svoji resnici pripovedovala ločeno, na svojih tiskovkah. Zmedeno ukrepanje odgovornih na dirki v Južni Ameriki je poskušala Dorna popraviti s sestankom varnostne komisije, ki je sklenila, da bo od zdaj dosledno in bolj striktno ukrepala proti kršiteljem pravil, razmišljali pa so celo o tem, da bi tistemu, ki povzroči trk in onemogoči tekmeca, prepovedali nadaljevanje dirke.
Na sobotnih kvalifikacijah je Marquez s počasno vožnjo oviral Vinalesa v hitrem krogu. Marc je bil sicer vseskozi najhitrejši, privozil si je prvo startno mesto, a so ga komisarji s kaznijo premaknili na četrto. To pa v nedeljo ni bila težava, saj je bil na dirki najhitrejši in je tako na dirkališču v Austinu v najmočnejšem razredu zmagal že šestič. Yamahi gre vse bolje, spremembe v elektroniki godijo ta trenutek Vinalesu, Rossi išče svojo pot razvoja.
Tovarniška ekipa Ducatija je na dirki znova razočarala, čeprav zdaj Dovizioso vodi v skupnem seštevku. Lorenzo vse bolj tone v (pod)povprečje in resne so špekulacije, da naj bi nasledprihodnje nje leto prestopil k Suzukiju. Za krepko nižji znesek. Dovijev manager Simone Battistella je v Ameriki razkril, da so rdeči Italijanu že ponudili podaljšanje pogodbe, a ta ni sprejel ponujenega zneska. Trenutno zasluži dva milijona evrov letno. Za primerjavo, Lorenzo dobi šestkrat več.
Rezultati pa … Okoli dirke v Austinu je zaokrožilo še nekaj bolj ali manj nepreverjenih informacij o prestopih dirkačev prihodnje leto: Zarco (Yamaha) naj bi prestopil k tovarniški ekipi KTM, Bradley Smith pa k ekipi Tech3, ki bo od leta 2019 satelitska ekipa Avstrijcev. Suzukijeva satelitska ekipa bo Marc VDS, Yamahina pa Avintia. Iannone bi se utegnil preseliti k Aprilii, Scott Redding pa naj bi bil moštveni kolega Morbidellija v ekipi MarcVDS. A najprej se mora končati letošnja sezona, in kot kaže, bo zelo napeta.
Rezultati
VN Amerik, COTA, 22. 4. 2018
1. Marc MARQUEZ Repsol Honda Team 41'52.002
2. Maverick VIÑALES Movistar Yamaha MotoGP +3.560
3. Andrea IANNONE Team SUZUKI ECSTAR +6.704
4. Valentino ROSSI Movistar Yamaha MotoGP +9.587
5. Andrea DOVIZIOSO Ducati Team +13.570
Skupni vrstni red (3 dirke/19)
1. Andrea DOVIZIOSO Ducati - 46 točk
2. Marc MARQUEZ Honda – 45 točk
3. Maverick VIÑALES Yamaha - 41 točk
4. Cal CRUTCHLOW Honda - 38 točk
5. Johann ZARCO Yamaha – 38 točk
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj