Predzadnja dirka letošnje sezone razreda MotoGP je bila morda pomembnejša, kot se zdi na prvi pogled. V neposrednem dvoboju z Rossijem (Yamaha) je zmagal Marquez (Honda), a pomembnejše od zmage sta njena sporočilnost in spraševanje, ali je Doctorjevega zlatega obdobja res morda konec?
Zakaj spraševanje o tem? Valentino se je letos celotno sezone boril s tekmeci, poleg tega pa, in to je bilo bolj nenavadno, z nekonkurenčno Yamaho, ki pa so jo v Iwati pred zadnjimi dirkami, kot kaže, vendarle spravili red. Vinales je z R1 po dolgih, sušnih 25 dirkah v Avstraliji na dirki pred tednom zmagal, Valentino je bil tam tik pod vrhom. V Sepangu sta bila Yamahina dirkača na treningih vseskozi med najhitrejšima, mladi Španec z nekaj prednosti pred izkušenim Italijanom.
Medijski pritisk na Valentina se je začel na zadnjih dirkah stopnjevati, predvsem njegovi rojaki so se začeli javno spraševati, ali ni res morda prestar za dirkanje v elitnem razredu. Valentno jim ni ostal dolžan in je dokazoval, da je fit, željan zmag in da takšna razmišljanja nimajo osnove. A grenak okus, da vendarle ne gre (več) vse tako, kot bi moralo, je ostal. Na dirki v Sepangu je Vale do padca blestel, nizal konstantne in hitre čase (to mu je priznal tudi Lorenzo na Twitterju), bil znova tisti 'stari' hitri Dohtar, nato pa … klonil pod Marquezovim pritiskom in padel. A vseeno je včeraj slavil, Francesco Baggnaia iz njegove ekipe Sky VR46 je namreč postal svetovni prvak svetovni prvak srednjega razreda.
Ujeti plen
Dirka v Maleziji se je za Yamaho in Rossija v hudi vročini (temperatura asfalta je bila 53 stopinj) začela sanjsko, saj je Italijan povedel, Marquez je zaradi kazni na sobotnih kvalifikacijah, ko je v hitrem krogu oviral Iannoneja (Suzuki), startal s sedmega startnega položaja. Dovizioso (Ducati) v zadnjem krogu kvalifikacij ni zdržal pritiska, padel je in startal s tretjega mesta, njegov moštveni kolega Lorenzo je še vedno poškodovan odpeljal samo krog in na dirki v Maleziji ni nastopil, nadomestil ga je testni dirkač Pirro. Na dirki, ki jo je v ospredju nadzoroval Rossi, se mu je vse bolj približeval Marquez in začel se je psihološki boj.
Prav v takšnih situacijah je bil v preteklosti mojster – doktor, Rossi, ki je s hitrimi krogi iz ozadja izvajal pritisk na konkurente. Zdaj so bile vloge zamenjana: Marquez je na drugem mestu nizal vse hitrejše kroge, Rossi je bežal, vse do padca, ki je pokopal vse upe na dober rezultat, zmago v letošnji sezoni. Udarec za moralo Rossija in modrim. Marquez, in pri tem mu je treba priznati, da je dozorel kot voznik, se je izkazal s taktično vožnjo, v kateri je prežal na napako nasprotnika. Na splošno je Španec letos na njegovih nastopih združil dva elementa, ki sta se v končni fazi izkazala kot zmagovita formula: vožnja na absolutni meji, z iskanjem meja na treningih in kvalifikacijah, na dirki pa s premišljeno taktiko do rezultata, ki mu najbolj koristi. In tu je letošnji velik Marquezov korak naprej, saj se ob visokem tveganju na dirko podaja zrelo, taktično, to pa je nekaj, česar do zdaj pri Marcu nismo bili vajeni.
Konstruktorski naslov Hondi
S 70. zmago v karieri je Marquez precej prispeval tudi k letošnji osvojitvi 24. konstruktorskega naslova za Hondo. Prvega so Japonci ujeli leta 1966, od leta 2011 pa tega naslova niso osvojili le leta 2015. Z drugim mestom je v Maleziji dobro formo potrdil Rins (Suzuki), stopničk so se veselili pri ekipi Tech3, saj je bil Zarco tretji. Naslov svetovnega prvaka v razredu Moto2 je dirko pred koncem torej osvojil Italijan Francesco 'Pecco' Bagnaia, ki se prihodnje leto seli v razred MotoGP in moštvo Pramac Ducati, tam pa ga marsikdo vidi kot kandidata za visoka mesta. V najšibkejšem razredu Moto3 je prav tako dirko pred koncem svetovi prvak že postal Španec Jorge Rodrigo.
VN Malezije, Sepang 4. 11. 2018:
- Marc MARQUEZ, Repsol Honda Team, 40'32.372
- Alex RINS, Team SUZUKI ECSTAR, +1.898
- Johann ZARCO, Monster Yamaha Tech, 3 +2.474
- Maverick VIÑALES, Movistar Yamaha MotoGP, +4.667
- Dani PEDROSA, Repsol Honda Team, +6.190
- Andrea DOVIZIOSO, Ducati Team, +11.248
- Alvaro BAUTISTA, Angel Nieto Team, +15.611
- Jack MILLER, Alma Pramac Racing, +19.009
- Danilo PETRUCCI, Alma Pramac Racing, +22.921
- Hafizh SYAHRIN, Monster Yamaha Tech 3, +26.919
Vrstni red 18 dirk/19:
- Marc MARQUEZ, Honda, 321 točk
- Andrea DOVIZIOSO, Ducati, 220 točk
- Valentino ROSSI, Yamaha, 195 točk
- Maverick VIÑALES, Yamaha, 193 točk
- Alex RINS, Suzuki, 149 točk
- Johann ZARCO, Yamaha, 149 točk
- Cal CRUTCHLOW, Honda, 148 točk
- Danilo PETRUCCI, Ducati, 144 točk
- Andrea IANNONE, Suzuki, 133 točk
- Jorge LORENZO, Ducati, 130 točk
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj