Dilema. Maksi skuter, motocikel ali pa mogoče nekaj vmes? S tremi dvokolesniki iz različnih segmentov smo se zapeljali na izlet z namenom, da kupcu olajšamo odločitev, katerega pripeljati v domačo garažo.
Verjamemo, da je marsikateri (bodoči) motorist ob bogati ponudbi zmeden. Zagotovo pa nam večina ne verjame, ko zapišemo, da današnji maksi skuterji lahko zamenjajo klasično motorno kolo in da motocikel z avtomatskim menjalnikom ni le za ‘babe’, ampak bo z Mano zadovoljen tudi motorist z daljšim stažem. Zato smo vzeli v roke tri motocikle, izmed katerih vsak zastopa svoj razred.
Atlantic je veliki skuter, ki z oblikovanjem jasno sporoča svojo namembnost. Oba para luči, prednji in zadnji, sta za dvokolesnika zelo velika. Vas mogoče spominja na avtomobilski dizajn? Bo kar držalo. Bolj kot povprečnim motoristom je ta maksi skuter namenjen tistim, ki bi radi z dvokolesnikom nadomestili avtomobil. Zaradi dobre zaščite pred vetrom in preostalimi vremenskimi vplivi ga lahko zajahate tudi v Murini obleki in se v nekaj minutah pojavite na sestanku na drugem koncu Ljubljane.
Torba s prenosnim računalnikom bo našla svoje mesto med nogami, čelado pa boste po vožnji zaklenili pod sedež. Shoei XR 1000 velikosti XL gre tja zelo na tesno, za vse manjše pa s prostorom ni težav. Poleg tega je še en predal pred voznikovimi koleni, kjer je prostora dovolj za dokumente in mogoče še rokavice. Tisti, ki potrebujete prostor za dve čeladi ali za počitniško opremo, boste morali poseči po dodatni opremi – v Aprilijinem katalogu najdemo kovčka s prostornino 35 ali 47 litrov.
Se čudite, ker omenjamo počitniško opremo? Na prelepi jadranski magistrali smo se prepričali, da je 460-kubični enovaljnik dovolj močan, da sledi ‘pravim’ motoristom, če ti le niso preveč dirkaško nastrojeni. Vsaj dokler je cestišče dobro vzdrževano. Na luknjah se pokaže slaba stran majhnih koles, saj voznika in sopotnika neprijetno nabija v hrbet.
Če niste ravno pristaš modernega oblikovanja, je mogoče med skuterji boljša izbira Scarabeo s prednjim 16-palčnim kolesom. Druga slabost, ki smo jo opazili prav vsi vozniki, pa je prenizka vetrna zaščita. Telo je pred zračnim uporom sicer zelo dobro zaščiteno, vendar pa je čelada pri povprečno raščenem Evropejcu ravno v predelu, kjer se zrak vrtinči, in zato okrog glave neprijetno šumi.
Potem pa je tu Mana, novost v svetu motoriziranih dvokolesnikov. Nihče pravzaprav ni verjel, da bi se avtomatski menjalnik na motociklu lahko dobro obnesel. In vtisi? Ne dobro, odlično so Italijani združili vozne lastnosti motocikla in preprostost upravljanja skuterja.
Agregat z avtomatskim menjalnikom deluje zelo harmonično, mehko in prav nič počasno. Če se vam zahoče, lahko pretikate s stikali na krmilu ali s klasičnim nožnim vzvodom, sicer pa Mana na zasuke ročice za plin odgovarja enako kot skuter – motor se vrti v območju, kjer je največ navora, in pospešuje presenetljivo hitro.
Pri primerjavi pospeškov sta se Mana in Shiver odlepila od Atlantica, potem pa je 750-kubični ‘nagec’ pobegnil na prvo mesto, a se od Mane ni oddaljil za več kot 20 metrov. Največja hitrost obeh motociklov se kljub razliki v moči skoraj 20 ‘konjev’ razlikuje le za 14 kilometrov na uro! Še ena lastnost, ki Mano postavlja pred motorističnega tekmeca, je prostor za čelado namesto posode za gorivo.
Predstavljajte si prihod na državno mejo. Pritisk na stikalo na krmilu, pred voznikom zazija velik prostor, in ker se ni treba ukvarjati s sklopko, lahko že v koloni pripravite dokumente. Carinik se je verjetno malo spoznal na motorizacijo, saj je z debelim pogledom dal vedeti, da mu nekaj ni jasno …
Shiver je v tej trojici edini, ki predstavlja klasični motocikel. Klasični v tem smislu, da je treba med vožnjo nujno uporabljati ročico sklopke in menjalnik, sicer pa gre tako oblikovno kot tehnično za zelo sodoben izdelek, ki posega v sam vrh ponudbe v razredu ‘slečenih’ motociklov. Za koga? Za tiste, ki želijo biti hitri na priljubljeni ovinkasti cesti in opaženi pred mestnim lokalom.
Seveda greste lahko s Shiverjem brez težav tudi na morje, težavo bosta pomenila edino prtljaga (kovček mu nekako ne pristoji) in udobje, saj sedež ni ravno mehak in še nagnjen je malce preveč naprej, tako da hlače zoprno lezejo v mednožje (nekateri tega niso opazili). Na ovinkasti cesti je s pravim voznikom nedvomno najhitrejši; smer namreč spreminja hitro in lahkotno.
Okvir in vzmetenje sta športno toga, enako velja tudi za geometrijo – med osema ima najkrajšo razdaljo, zato je včasih malce nemiren. Na kratkih ovinkih se mi je zaradi položaja za širokim krmilom celo zgodilo, da sem nogo iztegnil v zavoj, kot da bi vozil supermoto. Lepa in živahna igračka je to!
Tu ni nobene dileme ? če iščete motocikel za zabavo, bo Shiver edina prava izbira. Ugotovili pa smo, da Mana sploh ni toliko počasnejša in težja, da njene pozitivne lastnosti ne bi mogle prepričati povprečnega motorista, da bi lahko s sodobnim moto-skuterjem pravzaprav zelo dobro shajal. Edina ovira (in ta je lahko odločilna) je finančne narave.
Za Mano zahtevajo jurja več kot za Shiverja in skoraj 3.550 evrov več kot za najmočnejšega skuterja iz Aprilijine ponudbe. Ni malo … Razlika je tudi v stroških registracije (Mana in Shiver sta v istem razredu) in servisa. Čeprav preizkus ni bil mišljen, da bi z njim določili zmagovalca, vam vseeno priporočamo: če denar ni ovira, vrzite oko na Mano.
Namig: prodajali jo bodo lahko le trgovci (Ljubljana, Kranj, Maribor), ki bodo resnim kupcem lahko omogočili testno vožnjo.
Aprilia Mana 850
Cena testnega vozila: 9.299 EUR
Motor: dvovaljni V90? , 4-taktni, tekočinsko hlajen, 839, 3 cm? , 4 ventili na valj, elektronski vbrizg goriva.
Največja moč: 56 kW (76, 1 KM) pri 8.000/min.
Največji navor: 73 Nm pri 5.000/min.
Prenos moči: avtomatska sklopka, sekvenčni menjalnik z avtomatskim ali ročnim načinom (7 stopenj), V-jermen, veriga.
Okvir: jeklen cevni.
Vzmetenje: spredaj obrnjene teleskopske vilice ? 43 mm, 120 mm giba, zadaj aluminijaste nihajne vilice, nastavljiv hidravlični blažilnik, 125 mm giba.
Zavore: spredaj dva koluta ? 320 mm, radialno vpete 4-batne čeljusti, zadaj kolut ? 260 mm.
Gume: spredaj 120/70-17, zadaj 180/55-17.
Medosna razdalja: 1.630 mm.
Višina sedeža od tal: 800 mm.
Suha teža: 209 kg.
Gorivo: 16 l.
Največja hitrost: 196 km/h.
Poraba goriva: 4, 9 l/100 km.
Zastopnik: Avto Triglav, d. o. o., Dunajska 122, Ljubljana, 01/5884550, www.aprilia.si.
Hvalimo in grajamo
+ lahkotno upravljanje
+ udoben položaj
+ prostor za čelado
+ motor
+ vozne lastnosti, stabilnost
+ zavore
- cena
- ni zaščite kot pri skuterju
Stroški servisa: Mana 850 (pri 20.000 km)
Filter motornega olja 13, 52 EUR
Motorno olje 3, 2 l 34, 80 EUR
Pogonski jermen 93, 20 EUR
Drsniki variomata 7, 92 EUR
Zračni filter 17, 54 EUR
Vžigalne svečke 40, 80 EUR
Skupaj: 207, 79 EUR
Aprilia Atlantic 500
Cena testnega vozila: 5.749 EUR
Motor: enovaljni, 4-taktni, tekočinsko hlajen, 460 cm? , štiri ventili na valj, elektronski vbrizg goriva.
Največja moč: 27, 5 kW (37, 4 KM) pri 7.250/min.
Največji navor: 42 Nm pri 5.500/min.
Prenos moči: avtomatska suha centrifugalna sklopka, variomat z V-jermenom.
Okvir: dvojna jeklena kletka.
Vzmetenje: spredaj teleskopske vilice ? 35 mm, 105 mm giba, zadaj motor vpet kot nihajna roka, dva plinska blažilnika s petimi stopnjami prednapetosti, 90 mm giba.
Zavore: spredaj kolut ? 260 mm, 3-batna zavorna čeljust, zadaj kolut ? 190 mm, integralno delovanje.
Gume: spredaj 120/70-14, zadaj 140/60-14.
Medosna razdalja: 1.550 mm.
Višina sedeža od tal: 780 mm.
Suha teža: 199 kg.
Gorivo: 15 l.
Največja hitrost: 165 km/h.
Poraba goriva: 4, 6 l/100 km.
Zastopnik: Avto Triglav, d. o. o., Dunajska 122, Ljubljana, 01/5884550, www.aprilia.si.
Hvalimo in grajamo
+ udobje
+ zadostne zmogljivosti
+ zaščita pred vetrom in dežjem
+ prtljažni prostor
+ cena
- vrtinčenje vetra okrog glave
- udobje na slabši cest
Stroški servisa: Atlantic 500 (pri 12.000 km)
Filter motornega olja 5, 69 EUR
Motorno olje 1, 1 l 19, 20 EUR
Hladilna tekočina 7, 13 EUR
Svečka 9, 12 EUR
Zračni filter 7, 20 EUR
Jermen 75, 60 EUR
Valjčki 7, 93 EUR
Zavorna tekočina 8, 68 EUR
Skupaj: 140, 54 EUR
Aprilia Shiver 750
Cena testnega vozila: 8.249 EUR
Motor: dvovaljni V90? , 4-taktni, tekočinsko hlajen, 749, 9 cm? , 4 ventili na valj, elektronski vbrizg goriva.
Največja moč: 69, 8 kW (95 KM) pri 9.000/min.
Največji navor: 81 Nm pri 7.000/min.
Prenos moči: hidravlično vodena sklopka v olju, 6-stopenjski menjalnik, veriga.
Okvir: jeklen cevni in aluminijasti.
Vzmetenje: spredaj obrnjene teleskopske vilice ? 43 mm, 120 mm giba, zadaj aluminijaste nihajne vilice, nastavljiv hidravlični blažilnik, 130 mm giba.
Zavore: spredaj dva koluta ? 320 mm, radialno vpete 4-batne čeljusti, zadaj kolut ? 245 mm.
Gume: spredaj 120/70-17, zadaj 180/55-17.
Medosna razdalja: 1.440 mm.
Višina sedeža od tal: 810 mm.
Suha teža: 189 kg.
Gorivo: 16 l.
Največja hitrost: 210 km/h.
Poraba goriva: 5, 3 l/100 km.
Zastopnik: Avto Triglav, d. o. o., Dunajska 122, Ljubljana, 01/5884550, www.aprilia.si.
Hvalimo in grajamo
+ oblikovanje
+ agregat
+ lahkotnost
+ zavore
+ vzmetenje
- nemirnost v ovinku
- ni prostora za drobnarije
- trši sedež
Stroški servisa: Shiver 750 (pri 20.000 km)
Filter motornega olje 13, 52 EUR
Motorno olje 3, 2l 34, 80 EUR
Vžigalni svečki 20, 40 EUR
Zračni filter 22, 63 EUR
Skupaj: 91, 36 EUR
Matevž Hribar, foto:? Bor Dobrin