Aprilia Dorsoduro 750 Factory

Šport za glavno jed, ogljikova vlakna za sladico . . Če bi pri Aprilii kuhali, bi se njihov dnevni meni za Dorsoduro Factory glasil približno tako, kot smo zapisali zgoraj, o tem ni dvoma!

27. 10. 2010

Tako kot je v navadi pri Italijanih iz Noala, so dve leti po predstavitvi 'navadne' Aprilie Dorsoduro 750 za letošnjo sezono predstavili še bolj športno izvedbo s priimkom Factory.

Da stvari že na začetku postavimo na svoje mesto, nekaj besed o Dorsoduru brez pridevnika Factory. Gre za supermoto izvedbo, ki je zasnovana na modelu Shiver 750. Je nekaj posebnega, saj je glede na konkurenco ne moremo nikamor zares trdno umestiti.

Je dvovaljnik, a ne z litrskim motorjem, je lahkoten, a ne tako kot enovaljnik, res pa je, da posrečeno združuje oba skrajna svetova 1.000- ali 600-kubičnih supermoto motociklov.

V tej izvedbi, ki jo do konca razkriva že ime, so šli še korak naprej proti športnosti. Če vam je uspelo odpeljati kakšen kilometer z navadno Aprilio Dorsoduro ali Shiver in vam je bila že ta preveč športna, potem Factory nikakor ne bo za vas.

To je namreč motocikel, ki je bolj kot ne zbirateljske sorte, in lastnik dobro ve, kaj hoče od dobrot, ki so jih kot sladke bombone natresli po torti.

In že na pogled je celotni paket Factory videti nadvse izbrano in okusno. Namesto vsakdanje plastike so izdatno postregli z ogljikovimi vlakni. Ta žlahtni material je v črni mat izvedbi videti še bolj privlačno in povsem enako kot 'karbon' na Biaggijevi RSV4, s katero vodi na svetovnem prvenstvu v superbiku.

Hja, pravzaprav ga celo izdelujejo v isti tovarni! Žlahtna mat črnina je tako zamenjala plastiko na sprednjem blatniku, obeh bočnih zaščitah posode za gorivo in na ohišju ključavnice – mmmm, slastno!

Tako so malo privarčevali pri masi, ki je tudi zaradi tega manjša za dva kilograma. Sicer se v vožnji ne občuti razlika, če primerjamo Factory z navadnim Dorsodurom, se pa vsaj dobro sliši.

Tisto, kar nam je bilo v vožnji pomembnejše in kar se tudi zelo občuti, pa se skriva spredaj. Zavore! Kako hudo dobre so! Brembov radialni komplet s štiribatno čeljustjo in parom 'marjetičastih' zavornih kolutov je izdelek, ki bo privabil nasmeh pri živahni vožnji po dinamično vijugajoči cesti ali celo na dirkališču.

Občutek ob doziranju zavorne moči z enim ali dvema prstoma (odvisno od tega, kako športno se peljete) je natančen in dopušča prefinjeno upravljanje. Sprednje vzmetenje je sicer dobro, tudi športno nastavljivo, a ob taki odličnosti zavor komaj doraslo paketu.

Na srečo vse skupaj deluje dovolj usklajeno, da motocikel na željo voznika med zaviranjem preide v nadzorovano drsenje in zagotavlja stoodstotno zabavo.

Kjer so ovinki, tam je tudi zabava, bi lahko dejali v tem primeru. Dorsoduro bo navdušil vse, ki se radi v sproščeni in neutrujajoče pokončni supermoto drži dinamično zapodijo v ovinke. Tako tudi daljše potovanje ne bo utrujajoče, poleg tega pa tudi sopotnica sedi precej bolje kot na recimo superšportnem motociklu.

Platforma, ki že pri običajni Aprilii Dorsoduro dobro deluje na tem terenu, je tu še izboljšana, saj tudi zadnje vzmetenje, ki je polno nastavljivo, ohranja dober stik gum z asfaltom.

Ker je motocikel očitno zasnovan, da drži linijo v kratkih, predvsem pa dolgih zavojih, je tudi pri hitrosti 200 km/h dovolj miren, da vožnja ni neprijetna. Za povsem odlično oceno pa bi si želeli še za odtenek boljši občutek pri vožnji skozi zelo kratke 90- ali 180-stopinjske ovinke.

Tam je sprednji del nekoliko manj natančen kot pri 'karvanju' pri večjih hitrostih.

Čeprav je Dorsoduro Factory z vsem svojim karbonom kot črni biser, se je na našem seznamu želja znašlo še nekaj stvari. Najprej bi si iz dokaj obsežnega kataloga dodatne opreme izbrali športni izpušni sistem in krajši sekundarni prenos, kar bi sicer malce zmanjšalo največjo hitrost, a nedvomno zelo izboljšalo značaj motorja.

Kljub 92 'konjem', ki jih premore, smo pogrešali več živahnosti v prvi, drugi in tretji prestavi, da bi se recimo brez težav poigrali z vožnjo po zadnjem kolesu, predvsem pa bi pridobili tisti občutek, ko te motocikel dobesedno izstreli iz ovinka naprej proti naslednjemu ovinku.

Okvir, vzmetenje in predvsem zavore namreč vse to dopuščajo in škoda bi bilo tega ne izkoristiti. Za še bolj popoln videz bi si omislili še športne, ostreje nazobljene voznikove stopalke iz aluminija, za potovanja pa stranski torbi, ki, vsaj po fotografijah sodeč, motociklu lepo pristajata.

Tudi kakšen liter večja posoda za gorivo bi prišla prav, a za zdaj te možnosti ne ponujajo.

Všeč nam je bila tudi možnost izbire med tremi različnimi krivuljami oziroma značaji motorja: sport (za športno vožnjo po ovinkih), rain (za mokro cesto) in programom touring, ki je nekje vmes in najprimernejši za potovanja v dvoje.

Dobra stran tudi te Aprilie Dorsoduro je, da kljub športni noti še vedno premore dovolj uglajenosti, da je lahko tudi potovalni motocikel, ki bi ga pogojno (predvsem zaradi manjše posode za gorivo in skoraj nobene vetrne zaščite) lahko postavili ob bok celo potovalnim enduro motociklom.

Za konec še kratka primerjava v cenah: za tak paket Factory je treba odšteti dodatnih 750 evrov, in če bi se odločali med obema izvedenkama, bi raje malo zategnili pas in si postregli z ogljikovimi vlakni in odličnimi zavorami.

Tehnični podatki

Cena testnega vozila: 9.890 EUR

Motor: dvovaljni V90°, štiritaktni, tekočinsko hlajeni, elektronski vbrizg goriva, 4 ventili na valj, tri različne nastavitve elektronike.

Največja moč: 67, 3 kW (92 KM) pri 8.750/min.

Največji navor: 82 Nm pri 4.500/min.

Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga.

Okvir: modularni aluminijast in jeklen cevni.

Zavore: spredaj dva koluta ? 320 mm, štiribatne radialno vpete čeljusti Brembo, zadaj kolut ? 240 mm, enobatna čeljust.

Vzmetenje: spredaj nastavljive obrnjene teleskopske vilice ? 43 mm, 160 mm giba, zadaj nastavljiv blažilnik, 150 mm giba.

Gume: 120/70-17, 180/55-17.

Višina sedeža do tal: 870 mm.

Posoda za gorivo: 12 l.

Medosna razdalja: 1.505 mm.

Teža: 185 (s tekočinami: 206) kg.

Zastopnik: Avto Triglav, Dunajska 122, Ljubljana, 01/588 45 50, www.aprilia.si

Hvalimo in grajamo

+ športna podoba

+ veliko opreme iz ogljikovih vlaken

+ kakovostne komponente, izdelava

+ stabilnost v ovinkih

+ odlične športne zavore

+ športno vzmetenje

+ lahkotnost

+ ugodni pogoji financiranja pri zastopniku

- želeli bi si za odtenek več moči

- nima 'antihopping' sklopke

- nekoliko premajhna posoda za daljše potovanje brez postankov

Peter Kavčič, foto: Milagro

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri