Aprilia ETV 1000 Caponord

31. 5. 2001 | Primož Jurman
Deli
Aprilia ETV 1000 Caponord

Stene na Nordkapu, kjer se v Severno morje izteče celinska Evropa in pogled odpluje v neskončne daljave arktičnega obzorja, so gladke in ostre. Njihove linije so čiste, lomljene in zato spominjajo na delčke razbitega stekla. Mogoče so se po njih zgledovali pri Aprilii, ko so risali CapoNord, nov model iz te italijanske hiše.

Ljudje smo pač po naravi takšni, da se sčasoma naveličamo enoličnosti. Izziv je poiskati kaj novega in odkriti drugačnost. Drugačnost je tudi Aprilia CapoNord. Konceptualno zamišljen kot nekakšen križanec med turnim in terenskim motociklom prinaša svež veter ostrih linij in nov karakter.

Ne samo videz motocikla, tudi armatura in plastično polnilo notranjosti oklepa sta oblikovana na vogale. Kar nekaj časa je potrebno, da človek ponotranji in se prilagodi digitalnim merilnikom goriva in temperature ter analognim merilnikom vrtljajev in hitrosti, podobnim okroglo razrezanim torticam. »Televizija«, pravi prijatelj, ko se v temi armatura odene v modro razsvetljavo.

Civilizirano, pod kotom 60° razprto motorno srce s protivibracijskimi gredmi je v osnovi in izvedbi na las podobno tistemu, ki se tako rado vrti v sestrskih modelih RSV Mille in Falco. Le da je v ETV-ju prilagojeno konceptu motocikla in zatorej bolj umirjeni vožnji. Štirje ventili in po dve odmični gredi v glavi ter dve gredi za blaženje tresljajev so znani že od prej, popolnoma pa je spremenjen tokrat Sagemov elektronski vbrizg goriva, ki naj bi prispeval k ugodnejšemu navoru.

Na novo so oblikovani tudi bati, nove so že omenjene odmične gredi, nova je rešitev dovoda goriva. Meritev pri Akrapoviču je pokazala, da pride z dvovaljnika na zadnjo gumo 87 KM. Drugačen je tudi primarni del izpušnega sistema tipa 2 v 1 v 2 z dvema dušilcema hrupa, ki sta dvignjena pod sedež. Zato ima motocikel široke boke in je neugodno širok, če so k sedežu pripeti kovčki.

Apriliina pogruntavščina hidravlično nadzorovane sklopke je pri novih modelih italijanske znamke iz Noaleja že standard. Tudi na sklopki izveden pnevmatični blažilnik momentov (PPC) s pogonskega kolesa je standard, ki se izkaže v mehkih, toda ostrih pretikanjih navzdol.

Poudarek je na hitri cesti

ETV-jev paket smo prvič odpirali na grobniškem dirkališču, kar je zagotovo popačilo prvi vtis o motociklu, čeprav je vseh 98 deklariranih »konjev« pri 8250 vrtljajih dihalo z vso močjo. Pozna se sicer, da so aerodinamiko preizkušali v vetrovniku na Univerzi v Perugii, a vendarle je dirkališče omejevalo svobodo. Zatrdimo lahko, da motocikel v peti prestavi preseže 200 km na uro, šesta pa potrebuje več prostora, da se bi zvrtela. V prvi sune do 80, v drugi do 120, tretja prinese 150 in četrta 185 kilometrov na uro, vsakič pri 9.000 vrtljajih, ko se vmeša elektronika.

Lahko rečemo, da je šesta potovalna prestava za varčevanje z gorivom. Na cestah po Sloveniji, kadar smo ujeli tudi stranski veter, se je aerodinamika izkazala za varljivo in občutljivo za bočni veter. V takšnih trenutkih mora biti voznik priseben in vešč, da ga ne popade strah, ko tako razkošno oblikovan motocikel kljubuje vetru in smeri.

72 Nm navora je (naj)pametneje izkoristiti na vijugastih cestah. »Prekladanje« 250 kilogramov težkega stroja, ki ima zelo konzervativno geometrijo, sicer ne povzroča večjih težav, zahteva pa nekaj »govorice telesa« za odločno usmeritve iz ovinka v ovinek: več sile na krmilu, sunek z boki-nogo v smer nagiba, prenos teže telesa proti prednjemu kolesu.

Na dirkalnem asfaltu, kjer so hitrosti v zavojih pač večje, so stopalke in stranska (torej edina! ) parkirna opora grobo grabili v asfalt. Na cesti boste hreščanje slišali le, če bo motocikel polno obtežen. Vendar pogrešamo, da motocikel nima sredinskega parkirnega stojala, ki pride prav pri vzdrževalnih delih (mazanje verige) in pri parkiranju zunaj asfalta.

Za CapoNord je pravi teren zavita, ne prepočasna deželna cesta, kjer je mogoče doseči tudi tja do 200 kilometrov na uro in več. Samih zmogljivosti nam ne bi uspelo okušati brez dobrega okvirja. Ta je v tem razredu ekskluziven, box zasnove s parom nosilcev iz magnezijeve-aluminijeve zlitine. Po trditvah Italijanov naj bi zagotavljal največ torzijske togosti v svoji kategoriji.

Seveda ne bi šlo tudi brez zavor. Brembova »Serie Oro« je referenca, ki ji kaže zaupati. In to tudi dejansko upraviči, tako da so pojemki užitek. Žal ni ABS-a, ki mora biti v tej kategoriji del obvezne opreme. Za povrh trdimo, da je zadnja zavora pregroba in zato kolo prehitro blokira.

Veliko prostora

Varnost pomeni tudi preglednost in na ETV-ju je dobra. Vetrni ščit je soliden, nekaj pripomb gre sedlasto oblikovanemu sedežu, ki tudi za nižje rasle voznike ni previsok, vendarle pa nanj še nekaj časa (po dolgotrajni vožnji) opozarjajo bolečine tam spodaj pod trtico. Visoko raščen voznik sedi sproščeno in udobno. Videti je, da v Aprilii rišejo nadmerske motocikle, saj je tudi športni Mille krepak in prostoren. Sopotnikov sedež je mogoče sneti, pod njim je manjši predal s pokrovom.

Apriliino vzmetenje, predvsem sprednje Marzocchijeve vilice, je zdaleč premehko. »Ladijski« občutki potopitve v prednjih vilicah so ob zaviranju zato le nekoliko prehudi. Zadnje Sachsovo je boljše in nastavljivo. To pride še kako prav pri določitvi trdote vzmeti, ko se s spremljevalko odločite odrajžati na nekoliko daljši izlet in ko na motocikel ovesite še potovalne torbe, ki so sicer ena izmed možnosti dodatne opreme. Trdoto prednapetosti uravnavate s kolescem, ki štrli iz plastike pod levim sedežnim pokrovom. Delo je lahko, natančno in čisto.

Presneto daleč je, prek vseh tistih tisočkrat zavitih fjordih, do Nordkapa. Še posebno, če si po duši estet in praktik. Ko prideš tja, je vse skupaj precej žalostno, sivo in predvsem drago. Mnogo prijazneje je odpeljati svojo drago proti sončnim plažam Sredozemlja. In ne bi bilo napak, da sredozemsko sonce užijete v troje. Morda s CapoNordom.

Informativno

Zastopnik: Avto Triglav, d. o. o., Dunajska 122, 1113 Ljubljana

Garancijski pogoji: 1 leto, brez omejitve števila kilometrov.

Predpisani servisni presledki: prvi servis na 1.000 km, nato na vsakih 7.500 km

Barvne kombinacije: oranžno-rdeča; modro-vijoličasta

Originalna dodatna oprema:

- ključavnica BODY GUARD 23.642

- centralno stojalo 35.990

- torba rezervoarja 33.890

- zadnji kovček 65.000

- nosilec za zadnji kovček 16.500

Število pooblaščenih prodajalcev/serviserjev:

9 pooblaščenih prodajalcev in serviserjev; 2 pooblaščena prodajalca; 2 pooblaščena serviserja

Cene SIT

Cena motocikla: 2.159.990 / 9.013, 48 EUR

Cena prvega in prvega naslednjega servisa:

1. 22.750

2. 27.000

Cene izbora nadomestnih delov:

1. Zavorna ročica: 21.828

2. Isto, le komplet s črpalko: 37.994

3. Ročica plina komplet z gumi ročajem: 5.645

4. Desno ogledalo: 17.086

5. Krmilo: 27.990

6. Posoda za gorivo (brez pokrova): 253.861

7. Prednji blatnik: 37.326

8. Prednje kolo (z ležaji): 121.937

9. Zavorni kolut, 1 × spredaj: 54.992

10. Prednje vilice (desna stran): 176.803

11. Prednji žaromet: 61.704

12. Aerodinamični ščit (pleksi): 26.489

13. Aerodinamični oklep (brez pleksija): 118.921

14. Utripalka, prednja: 6.565

15. Sedež (1+2): 58.887

16. Izpušni lonec: 130.911

17. Panel ob sedežu: 74.053

18. Desna stopalka (par L+D): 15.245

19. Okvir motocikla: 551.244

20. Trebuh motocikla okoli hladilnikov: 29.390

21. Oljni hladilnik: 67.169

Cene potrošnega materiala:

1. Lamele sklopke: 16.578

2. Zavorne obloge za 1 kolut, spredaj: 14.833

3. Oljni filter: 2.449

4. Akumulator: 22.068

5. Tesnilo glave motorja: 2.736

6. Bat, komplet z obročki in sornikom: 75.165

7. Vžigalna svečka: 1.340

8. Elektronska enota vžiga + vbrizga: 319.936

9. Veriga + oba verižnika:

- veriga: 41.694

- zobnik zadnji: 13.925

- zobnik prednji: 15.558

Tehnični podatki

Motor: 4-taktni - V 2-valjni, kot 60 stopinj, suhi karter - tekočinsko hlajen, dva hladilnika - oljni hladilnik - dve gredi za dušenje vibracij AVDC - po 2 odmični gredi v glavi, veriga in zobniki - 4 ventili na valj - vrtina in gib 97 × 67, 5 mm - prostornina 997, 62 cm3 - kompresija 10, 4 - deklarirana največja moč 72 kW (98 KM) pri 8.250/min - deklariran največji navor 95 Nm pri 6.250/min - vbrizg goriva Sagem z avtomatskim čokom, sesalna grla fi 47 mm - 2 svečki na valj - neosvinčeni bencin (OŠ 95) - akumulator 12 V, 14 Ah - alternator 470 W - električni zaganjalnik

Prenos moči: primarni zobniški prenos z ravnim ozobljenjem, razmerje 1, 935 - hidravlično vodena večploščna sklopka v oljni kopeli, blažilnik momenta PPC - 6-stopenjski menjalnik, prestavna razmerja: I. 2, 50, II. 1, 750; III. 1, 368, IV. 1, 091, V. 0, 957, VI. 0, 852 - veriga (z verižnikoma 17/45)

Okvir: box aluminijast iz odlitih elementov, privijačeno paličje sedeža - kot glave okvirja 27, 9 stopinje - predtek 129 mm - medosna razdalja 1560 mm

Vzmetenje: spredaj teleskopske Marzocchi fi 50 mm, gib 175 mm - zadaj aluminijaste nihajne vilice, sredinski blažilnik Sachs, nastavljiv razteg in prednapetost vzmeti, gib kolesa 185 mm‚

Kolesa in gume: klasična, z naperami vpetimi v rob obroča, spredaj kolo

2, 50 × 19 z gumo 110/80-VR19 - zadaj kolo 4, 00 × 17 z gumo 150/70-VR17, gume brez zračnic

Zavore: spredaj 2 × kolut Brembo f 300 mm s plavajočo 2-batno čeljustjo - zadaj kolut f 270 mm z 2-batno čeljustjo

Mere in masa: dolžina 2310 mm - širina krmila 830 mm - višina (na oklepu) 1440 mm - višina krmila od tal 1140 mm - višina sedeža od tal 820 mm - višina krmila od tal 845 mm - posoda za gorivo 25 l/5 l rezerva - masa (z gorivom, tovarna) 215 kg

Zmogljivosti (tovarna): niso navedene

Naše meritve

Moč na kolesu: 86, 6 KM

Masa s tekočinami (in orodjem): 254 kg

Poraba goriva:

normni krog: 7, 50 l/100 km

najmanjše povprečje: 5, 48 l/ 100 km

Prožnost od 60 do 130 km/h:

III. prestava: 6, 1 s

IV. prestava: 7, 7 s

V. prestava: 10, 9 s

Težave na testu:

Odpadla gumijasta obloga leve

stopalke

Hvalimo

+ živahen in preizkušen motor

+ varni kolesni obroči

+ bogato odmerjen prostor

+ aerodinamična zaščita

+ s priročnim gumbom nastavljiva trdota zadnjega blažilnika

Grajamo

- preostra zadnja zavora

- premehke prednje vilice

- vodenje zahteva moč

- občutljivost za bočni veter

- nima možnosti ABS

- manjka predal za telefon ali drobnarije

- nima sredinskega parkirnega stojala

Ocena

Aprilia je svež motocikel in vliva zaupanje. Toda! V tem razredu je dobre standarde postavil BMW z modelom GS. Zato lahko najnovejši Aprilii zamerimo, da ima premalo potenciala: nima sredinskega parkirnega stojala, nima možnosti ABS, nima ogrevanih ročic, nima tako praktičnih kovčkov.

Aprilia ima isto tehnično »platformo« za športnika in za turistični potovalnik, kar naj bi zmanjšalo stroške. Toda cena, zlasti ob upoštevanju evropskega izvora, ni tako ugodna, če so merilo primerljivi Japonci.

Končna ocena: 4/5

Besedilo: Primož Jurman in Mitja Gustinčič

Foto: Uroš potočnik

Tehnični podatki
Motor: 4-taktni - V 2-valjni, kot 60 stopinj, suhi karter - tekočinsko hlajen, dva hladilnika - oljni hladilnik - dve gredi za dušenje vibracij AVDC - po 2 odmični gredi v glavi, veriga in zobniki - 4 ventili na valj - vrtina in gib 97 × 67,5 mm - prostornina 997,62 cm3 - kompresija 10,4 - deklarirana največja moč 72 kW (98 KM) pri 8.250/min - deklariran največji navor 95 Nm pri 6.250/min - vbrizg goriva Sagem z avtomatskim čokom, sesalna grla fi 47 mm - 2 svečki na valj - neosvinčeni bencin (OŠ 95) - akumulator 12 V, 14 Ah - alternator 470 W - električni zaganjalnik
Prenos moči: primarni zobniški prenos z ravnim ozobljenjem, razmerje 1,935 - hidravlično vodena večploščna sklopka v oljni kopeli, blažilnik momenta PPC - 6-stopenjski menjalnik, prestavna razmerja: I. 2,50, II. 1,750; III. 1,368, IV. 1,091, V. 0,957, VI. 0,852 - veriga (z verižnikoma 17/45)
Okvir: box aluminijast iz odlitih elementov, privijačeno paličje sedeža - kot glave okvirja 27,9 stopinje - predtek 129 mm - medosna razdalja 1560 mm
Zavore: spredaj 2 × kolut Brembo f 300 mm s plavajočo 2-batno čeljustjo - zadaj kolut f 270 mm z 2-batno čeljustjo
Vzmetenje: spredaj teleskopske Marzocchi fi 50 mm, gib 175 mm - zadaj aluminijaste nihajne vilice, sredinski blažilnik Sachs, nastavljiv razteg in prednapetost vzmeti, gib kolesa 185 mm‚
Teža: dolžina 2310 mm - širina krmila 830 mm - višina (na oklepu) 1440 mm - višina krmila od tal 1140 mm - višina sedeža od tal 820 mm - višina krmila od tal 845 mm - posoda za gorivo 25 l/5 l rezerva - masa (z gorivom, tovarna) 215 kg