Rdeče zastave, peterokrake zvezde in heroji, kot so Tito, Lenin ali Castro, so znova »in«. Ne gre toliko za podporo nekdanji ideologiji, temveč za povsem nekaj drugega. Uporništvo, nostalgija in podobno. In prav takšna je nova Apriliina Habana.
Že samo ime pove, da gre za skuter, ki naj bi dišal po debelih cigarah in po nočeh, preplesanih ob latino ritmih. Zakaj Habana? Kuba je tista, po kateri se še vedno vozijo stari ameriški avtomobili iz sredine 50. let, na katerih je več kroma kot pločevine. Kot na novi Aprilii.
Skuter osebnega stila, po katerem bodo nedvomno segali tisti starejši, ki znajo vse čare in duhovitost tako oblikovanega mopeda ustrezno sprejeti. Mladina se bo še naprej vozila na dirkaških replikah in zato ste lahko prepričani, da Haban na cestah ne bo prav veliko. Habana Custom je nostalgično oblikovan motor, ki se stilsko seveda spogleduje s custom motocikli najvišjega razreda.
Kljub temu pa so pri Aprilii vsem, za katere ima Habana Custom »presodobne« oblike, pripravili še model Habane z oznako Retro, ki z drobnimi popravki okrog armature ter drugimi detajli in barvnimi kombinacijami deluje še nekoliko bolj zaprašeno.
Habana pa seveda pod svojo nostalgično preobleko skriva povsem sodobno tehnologijo, ki je danes botra skoraj vsakemu italijanskemu skuterju. No, res je, da pogonski agregat hladi zrak in ne voda, toda komu mar. Habana ni motor, ki bi ga kazalo dodelati s takšnimi ali drugačnimi frizurami. Ali pač?
Položaj voznika na skuterju je udoben. Prostor je razkošno odmerjen in prav to je včasih celo problematično, saj namerno pretiravanje konstruktorjev pri oblikovanju lahko spravi voznika v zadrego. Zaščitni znak Habane je zajetno in široko krmilo, ki se ga ne bi sramoval niti Harley. Pokromana rogovila pa je lahko pri prebijanju skozi mestno gnečo ali pri skladiščenju skuterja v domači veži v veliko oviro. Hej, v končni fazi je to še vedno skuter. Mestni motorček, mar ne? Tudi njegova dolžina je neobičajna za ta razred.
Prvi vtis je tak, kakor da bi vozil podaljšano limuzino po ulicah Manhattna, toda realno se Habana sploh ne pelje slabo, saj njena medosna razdalja ni bistveno drugačna od ostalih skuterjev. Motor se zdi izredno dolg zaradi precej podaljšanega zadka, ki kot rep sili krepko nazaj čez zadnje kolo. Vožnja je sprva le malo neobičajna zaradi že omenjenega krmila, ki sili v skutersko precej neobičajno pozicijo sedenja oziroma položaja rok.
Habanita je torej nedvomno nekaj posebnega. Je zopet eden izmed izdelkov, ki mešajo čustva, okuse in izjave mimoidočih. Pol - pol. Za ali proti. Nedvomno pa Habana nikogar ne pusti hladnega in ne ostane prezrta. Le nekaj mi ne gre v glavo? Zakaj je model Custom obarvan v nostalgično modro in zakaj model Retro v črno barvo. Bolj logično bi bilo nasprotno!
Tehnični podatki
Motor: 1-valjni, 2-taktni, zračno hlajen, uplinjač Keihin 12 mm, vrtina in gib 41 × 37, 4mm, prostornina 49, 38 cm3, samodejni brezstopenjski menjalnik, klinasti jermen, zobniški sklop ob kolesu, električni in nožni zaganjalnik
Gume: spredaj 120/70-12, zadaj 130/70-10
Zavore: spredaj: kolut f 190 mm, zadaj: boben f 30 mm
Mere in masa: dolžina 1900 mm, medosna razdalja 1110 mm, posoda za gorivo/rezerva 7, 7l/2l, tovarniški podatek za maso suhega motocikla 90 kg
Cena: 1.919, 13 EUR (1.752, 21 EUR Retro) Avtotriglav, d.d., Ljubljana
Gaber Keržišnik
Foto: Uroš Potočnik
Cena osnovnega modela: | 1.919,13 EUR (1.752,21 EUR Retro) Avtotriglav, d.d., Ljubljana € |
---|
Motor: | 1-valjni, 2-taktni, zračno hlajen, uplinjač Keihin 12 mm, vrtina in gib 41 × 37,4mm, prostornina 49,38 cm3, samodejni brezstopenjski menjalnik, klinasti jermen, zobniški sklop ob kolesu, električni in nožni zaganjalnik |
---|---|
Zavore: | spredaj: kolut f 190 mm, zadaj: boben f 30 mm |
Teža: | dolžina 1900 mm, medosna razdalja 1110 mm,posoda za gorivo/rezerva 7,7l/2l, tovarniški podatek za maso suhega motocikla 90 kg |