Pegaso ostaja mejnik v razredu potovalnih oziroma »soft« endurov. In ostaja Pegaso. Stari Pegaso, bodo dodali ciniki, saj prenovljeni model prinaša le drobne, čeprav pomembne izboljšave.
Lani, ko je novi BMW F 650 dodobra osvežil trg in seveda dvignil ceno vstopa v ta razred, smo tudi iz »Case Noale« pričakovali konkreten zamah. Aprilia Pegaso je pač že dolgo znani motocikel in genska osnova Beemvejevega predhodnika. Torej bi bilo logično, da bi se v Noale v bran tržnih deležev postavili na zadnje noge.
Salon v Münchnu je lansko jesen prinesel skorajda enak motocikel. Ups, kaj je zdaj to? Hodiš okoli stroja in ne vidiš omembe vredne razlike. Slaba novica za novosti lačne firbce, dobra za lastnike motocikla, ki si lahko pomanejo roke. Ostali so namreč lastniki svežega izdelka. In če kupuješ nov (ali rabljen) motocikel, si lahko prepričan, da se življenjska doba modela ni iztekla. In to počneš z zadoščenjem (hm, iluzijo), da spet dobro nalagaš denar. Krasno, ampak na prospektu vendarle piše, da je motocikel prenovljen!
Razlike so v malenkostih, a jih opaziš že, ko sedeš na motocikel. Niti motorja ni treba prižgati. Prvi občutek v sedežu daje vtis, da so hlače udobnejše. Potem iz knjižice izvem, da je sedež na novem motociklu nižji. Če je meritev dovolj natančna, je nižji kar za 40 mm. To pomeni, da noge možaku sežejo lepo do tal in da bo tudi dekle lepo obvladovalo stroj. Masa z vsemi tekočinami komajda preseže 200 kilogramov. Z dobro oporo v nogah je to obvladljivo, ni pa idealna številka. Kilogrami se pač povsod poznajo in pomembni so predvsem v razredu motociklov, ki skušajo ustreči širokemu krogu želja in uporabe.
Parkiranje tega motocikla je igrivo lahkotno. Škoda, da nima tudi sredinske parkirne opore, saj omogoča več varnosti na vegastem terenu in lepše parkiranje znotraj domačih sten. Nujno prtljago je mogoče odložiti na manjši prtljažnik za sedežem, pogrešam pa priročen predal za telefon, svinčnik in kar je še teh drobnarij, ki jih ni dobro nositi po žepih. Priporočam nakup vsaj gornjega kovčka.
Ugodnejša poraba
Z vbrizgom znamke Sagem je motor vstopil v novo življenjsko obdobje. Brez konkretnejših podatkov je težko primerjati, kaj so pri Aprilii izbrali za opremo motorja. Toda vbrizgalni sistem ima dva injektorja (za vsak sesalni kanal svojega), tipalo za odčitavanje vrtenja ročične gredi za vsakih 10 kotnih stopinj natančno. In ima niz tipal, ki beležijo: tlak v zračnem filtru, temperaturo vsesanega zraka, temperaturo motorja in kot odprtja lopute v sesalnem difuzorju.
Elektronska komponenta zelo natančno spremlja vse gibe ročice plina in učinkovito prilagaja čas in količino vbrizganega goriva. Kar imamo izkušenj z vbrizgalnimi sistemi, ta deluje zelo poslušno . Voznik razlike med novim in starim motorjem sploh ne bi zaznal, saj stroj enako natančno vžiga, poslušno sledi gibom ročice za plin in tudi pri enakomerni hitrosti ni čutiti neenakomernega teka ali zaganjanja. Lahko pa bi motor že imel avtomatski čok! To sicer ni tehnična nuja, je pa udobno.
Mehansko je sicer motor ostal enak Rotaxov izdelek, ki ima v glavi radialno postavljenih pet ventilov (trije sesalni, dva izpušna) in gred za dušenje tresljajev. Skupaj z vbrizgom je motor dobil tudi katalizator. In ne nazadnje ima tipalo, ki zapre pretok goriva in ugasne motor, če motocikel obleži prevrnjen na tleh.
Domač vtis
Rahlo dodelana stikala in klasična armaturna plošča pustijo domač vtis. Morda vas bo zmotilo ob vžiganju motorja prižiganje signalne lučke vbrizga, kar je posledica delovanja samodiagnostičnega sistema. Dokler ne zagori med vožnjo, je vse pod nadzorom. Če zagori lučka rezerve goriva, ste tudi na varni strani, saj je do popolne suše pri roki še slabih pet litrov goriva. To naj bi bilo dovolj, da se z nežno vožnjo približate urbanim centrom.
Pri Petrolu imajo namreč grdo navado, da črpalke v krajih, ki so izletniško zelo zanimivi, zapirajo s sončnim zahodom. In če ste na Obali, na Kočevskem in podobnih koncih, pazite na zalogo goriva. Takrat je majhna Slovenija hitro velika kot Afrika, in ker ima hudič rad in pogosto mlade ravno tam, kjer ni treba, tudi tako redko poseljena.
Aerodinamični poloklep se vedno izkaže kot nuja. V vročini sicer izpod motorja prav nemarno vleče vroč zrak, toda za udobno hitro vožnjo je nekaj plastičnih dodatkov nujnih. Krmilo ima dodane tudi ščitnike rok, kar je zelo dobrodošlo v dežju in mrazu, čeprav je detajl sam po sebi poceni. Uteži na koncih krmila blažijo tresljaje, ki bi utrujali roke, in varujejo motocikel, ko trešči po tleh.
Aprilia navaja, da so Pegasa opremili z boljšimi prednjimi vilicami. Po enoletnem premoru razlike nisem zaznal. Enako si ne upam trditi, da je zadnji blažilnik kaj bolj učinkovit, kakor je bil, čeprav je na novo izbrana notranja nastavitev ventilov. Vzmetenje preprosto deluje solidno in je ravno dovolj nastavljivo, da ne zahteva dirkaških znanj. V vožnji vrača zanesljiv občutek. Motocikel se zelo natančno in brez upiranja skloni v nagib, brez napora zamenja smer, zanesljivo ohranja krivuljo skozi ovinek in se ne zmede niti takrat, ko voznik v nagibu prične zavirati. Skratka, motocikel odpušča tudi večje vozniške neumnosti zaradi morbitne panike. Res je uporaben za začetnika (začetnico), za aktivnega mladeniča in živahnega sivolasca.
Aprilia je dodelala zavorni sistem, ki še vedno temelji na po enem kolutu na kolo. Prednji komplet je nov, kakovostnejše so hidravlične cevi. Še vedno pa ostaja pobožna želja ABS, da bi motoristično manj gibčen voznik lažje uskladil zavorno moč na prednjem in zadnjem kolesu. Vendar Slovenci ABS-a še niso sprejeli za svojega, zato je ta pomanjkljivost akademskega značaja.
Aprilia Pegaso 650 i.e.
TEHNIČNI PODATKI
Motor: 4-taktni - 1-valjni, suhi karter - tekočinsko hlajen - gred za dušenje vibracij - 2 odmični gredi v glavi - 5 ventilov - vrtina in gib 100 × 83 mm - prostornina 651, 8 cm3 - kompresija 9, 1 : 1 - deklarirana največja moč 36 kW (49 KM) pri 6.250/min - deklariran največji navor 54 Nm pri 4.500/min - večtočkovni indirektni vbrizg goriva Sagem, sesalna grla fi 34 mm - neosvinčeni bencin (OŠ 95) - akumulator 12 V, 14 Ah - alternator 400 W - električni zaganjalnik
Prenos moči: Prenos moči: primarni zobniški prenos z ravnim ozobljenjem, razmerje 37/72 - večploščna sklopka v oljni kopeli - 5-stopenjski menjalnik, prestavna razmerja: I. 12/33, II. 16/28; III. 16/21, IV. 22/23, V. 24/21 - veriga 525 (z verižnikoma 16/47)
Okvir: srednji del iz jeklenega nosilca (je hkrati posoda za olje) s parom aluminijastih spuščajočih se nosilcev - kot glave okvirja 28, 7 stopinje - predtek 115 mm - medosna razdalja 1475 mm
Vzmetenje: spredaj teleskopske Marzocchi fi 45 mm, gib 170 mm - zadaj jeklene nihajne vilice, sredinski blažilnik Sachs, vpet v ročičevje APS, nastavljiv razteg in prednapetost vzmeti, gib kolesa 165 mm
Kolesa in gume: klasična z naperami, aluminijast obroč, spredaj kolo 2, 15 × 19 z gumo 100/90-19 - zadaj kolo 3, 00 × 17 z gumo 130/80-17 (ali 140/70-17)
Zavore: spredaj 1 × kolut Brembo ů 300 mm s plavajočo 2-batno čeljustjo, fi batov 32 mm - zadaj kolut ů 240 mm
Mere in masa: dolžina 2180 mm - širina krmila 920 mm - višina (na oklepu) 1260 mm - višina sedeža od tal 810 mm - najmanjša oddaljenost od tal 200 mm - posoda za gorivo 21 l/5 l rezerva - masa (suha) 175 kg - največja dovoljena obremenitev 180 kg (voznik + sopotnik + prtljaga)
Zmogljivosti (tovarna): niso navedene
NAŠE MERITVE
Masa s tekočinami (in orodjem): 202 kg
Poraba goriva:
normni krog: 5, 80 l/100 km
najmanjše povprečje: 5, 40 l/ 100 km
Prožnost od 60 do 130 km/h:
III. prestava: 12, 3 s
IV. prestava: 13, 4 s
V. prestava: 16, 5 s
INFORMATIVNO
Zastopnik: Avto Triglav, d. o. o., Dunajska 122, 1113 Ljubljana
Garancijski pogoji: 1 leto, brez omejitve števila kilometrov
Predpisani servisni presledki: prvi servis na 1.000 km, naslednji na 6.000 km in nato vsak naslednji vsakih 6.000 km
Barvne kombinacije: zeleno srebrna in rdeče srebrna
Število pooblaščenih prodajalcev/serviserjev: 12/11
CENA
Cena motocikla: 5.925.51 EUR
Cena prvega in prvega naslednjega servisa:
1. 75.11 EUR
2. 75.11 EUR
TEŽAVE NA TESTU
brez pripomb
HVALIMO IN GRAJAMO
+ živahen in preizkušen motor
+ udobje
+ aerodinamična zaščita
+ preprosto vozen motocikel
- nima možnosti ABS
- manjka predal za telefon in drobnarije
- nima sredinskega parkirnega stojala
KONČNA OCENA
Pegaso nima veliko tekmecev. S preobrazbo iz rahlo terenskega v zelo mestno-turistični motocikel je pridobil pri uporabnosti in vrednosti. Če bi imeli Slovenci vsaj evropski podobno prometno zakonodajo, bi bil to tudi zelo primeren začetniški motocikel, saj je preprost za vožnjo.
Do petice v oceni mu manjka vsaj zavorni dodatek ABS.
OCENA: 4, 5/5
Mitja Gustinčič
FOTO: Uroš Potočnik
Motor: | 4-taktni - 1-valjni, suhi karter - tekočinsko hlajen - gred za dušenje vibracij - 2 odmični gredi v glavi - 5 ventilov - vrtina in gib 100 × 83 mm - prostornina 651,8 cm3 - kompresija 9,1 : 1 - deklarirana največja moč 36 kW (49 KM) pri 6.250/min - deklariran največji navor 54 Nm pri 4.500/min - večtočkovni indirektni vbrizg goriva Sagem, sesalna grla fi 34 mm - neosvinčeni bencin (OŠ 95) - akumulator 12 V, 14 Ah - alternator 400 W - električni zaganjalnik |
---|---|
Prenos moči: | Prenos moči: primarni zobniški prenos z ravnim ozobljenjem, razmerje 37/72 - večploščna sklopka v oljni kopeli - 5-stopenjski menjalnik, prestavna razmerja: I. 12/33, II. 16/28; III. 16/21, IV. 22/23, V. 24/21 - veriga 525 (z verižnikoma 16/47) |
Okvir: | srednji del iz jeklenega nosilca (je hkrati posoda za olje) s parom aluminijastih spuščajočih se nosilcev - kot glave okvirja 28,7 stopinje - predtek 115 mm - medosna razdalja 1475 mm |
Zavore: | spredaj 1 × kolut Brembo ů 300 mm s plavajočo 2-batno čeljustjo, fi batov 32 mm - zadaj kolut ů 240 mm |
Vzmetenje: | spredaj teleskopske Marzocchi fi 45 mm, gib 170 mm - zadaj jeklene nihajne vilice, sredinski blažilnik Sachs, vpet v ročičevje APS, nastavljiv razteg in prednapetost vzmeti, gib kolesa 165 mm |
Teža: | dolžina 2180 mm - širina krmila 920 mm - višina (na oklepu) 1260 mm - višina sedeža od tal 810 mm - najmanjša oddaljenost od tal 200 mm - posoda za gorivo 21 l/5 l rezerva - masa (suha) 175 kg - največja dovoljena obremenitev 180 kg (voznik + sopotnik + prtljaga) |